BÖLÜM 12

61 9 5
                                    


  Başlasın bakalım zorlu gün ... Babama çaktırmadan nasıl onu takip edeceğim ? Yok ama yok kesinlikle herkötü ihtimali göze alarak neler döndüğünü tespit edeceğim. Çünkü babam bu dereceye kolay kolaygelmez , mutlaka can sıkan geçerli bir sebebi vardır. Bugün hava biraz rüzgarlı . Hazan gri ötüsünebürünmüş ve öfkeli ! Neyse umarım rüzgar ardından yağmur bastırmaz .Babam kalmak üzeredir ve hatta kalktı . Dünden biraz daha sakin görünüyor . Saçı sakalı karışmış yine , aycanım babam benim , her kim senin canını sıkıyorsa onu bulacağım . Ama bir dakika ya ... Bulduktansonra ne yapacağım ? Mutlaka benden daha büyük birisidir . Ne yapabilirim ki ben ona ? Bir öğretmeninöğrencisine yaptığı gibi duvara çekip tek ayak üstünde mi durmasını sağlayacağım ? Gücüm ne kadaryeterli olur ? Yok ama yok ben kendime güveniyorum artık . Eskisi gibi yüzleşmekten kaçmayacağım .Cesurum ben . Evet , evet öyleyim yani en azından öyle olmaya çalışacağım . Böylelikle başkaları benleuğraşırken iki kere düşünür yaptığı şeyin sonuçlarını . Benim adım Zümra bee !

 -Zümraa ! Zümra ! 

+Söyle baba ! 

-Kızım bir yanıma gelebilir misin ? 

+Gelirim baba . Ne oldu ? 

- Zümra kızım cüzdanımı gördünmü ?

 + Hayır baba . En son nereye koyduğunu hatırlıyor musun ?

 - En son saksının arkasına koymuştum . Ama şimdi yok . Bende sen almışsındır diye sandım ama ... 

+ Baba cüzdan oraya koyulur mu ya ? Ya pisiciğimiz onu ordan almışsa ? 

- Aaa olabilir . Git bi bak bakalım eğer o almışsa etrafındadır .

 +Hemen bakıyorum baba . 

Seboş pisiciğim benim nerdesin bakayım ? Gel pisi pisi . 

- Yok baba her yere baktım almamış . Alsaydı zaten çoktan parçalamıştı ve ben de parçalarını bulurdum . 

+ Allah allah nerde o zaman ? Acaba iş yerinde mi unuttum ? Yok ama hiç yerinden çıkarmadım ki , çalındımı acaba ? Ama çalınsa da hiç mantıklı olmaz çünkü içinde paradan eser yok .

 - Baba çalınmış olabilir . Sonuçta hırsız nerden bilsin onun içinde fazla para olmadığını . 

+ Öyle olmuş olmalı . Of bide yok yere cüzdanı kaptırdık öylemi ? 

- Baba git bir bak iş yerine . Orada unutmuş da olabilirsin . Eğer bulamazsan da fazla sıkma canını . Herşerde bir hayır vardır diye söyleyen sen değil misin ? 

+ İyi tamam ben çıkıyorum . Arayacağım . İçinde 50 liraya yakın paramız vardı . Eğer haftaya kadar güzelceişimi yaparsam avans alacağım . Rica ettim kırmadılar . 

- Ooooo ne güzelmiş peki ne kadar alacaksın baba ?

 + Yaklaşık 500 lira ama sadece bu kadar değil . Aylık 2.000 lira ama bu ay hafta başı avans alacağım . Birsorun çıkarmazlarsa eğer bu parayla muhteşem bir şekilde yaşarız . Bir 3-4 ay içinde kiralık başımızısokacak bir ev bulup sonra da seni okula yollarız .

 'Ne ' dedim birden bire kendime . 2.000 tl az para değil allah için . Kendime güzel tertemiz kıyafet alırım .O pis arkadaşlarıma da fakir kimmiş gösteririm . Ya ama madem işler bu kadar iyi gidiyor ? Madembabamın umudu var , onu üzen şey nedir ? Acaba kendi kendime mi kuruntu yapıyorum ? Neyse yabenim içim böyle boş boş oturarak rahat etmeyecek . Plana devam ...

 - E hadi baba gitsene işe geç kalıyorsun .

 + Gittim gittim ... 

Babam sokaktan çıktı bir kaç dakika sonra .  Gözden kaybolmadan bende çıktım. Ah kıyamambenim canım babam nasılda topallayarak yürüyor .O kadar yavaş yürüyordu ki iş yerine varması saatlerialabilirdi hiç mübalağasız. Derken babam lokantaya vardı . Biraz durakladı , yorulmuş olmalı . İçerdengenç bir garson babamın kolundan tutup içeri aldı . Babamı bu şekilde nasıl işe aldıklarını hala anlamışdeğilim . Neyse üzümünü ye bağını sorma . Babam içeri girdi . Peki ben nasıl gireceğim içeri ? Of of neyapacağım ? Düşün düşün düşün ....Dışarıda duran masalardan birinin altına saklanayım en iyisi . Ortammüsait olunca da içeri girerim bir şekilde . Büyük bir masanın altına girdim . Masanın üzerindeki örtüylekamufle olmaya çalıştım . Bekledim , bekledim , bekledim ama girdiğim gibi çıkamadım masanın altından .Bir kaç garson saklandığım masaya yanşıyor. Of ayağını bacağıma vurdu . Beni fark etmiş olmalı , Allah kahretsin !

-Bu masanın altında ne var ? 

Olamaz ! Birkaç dakika sonra garsonla göz göze geldim ve Hayıııııııııııııııııııııııırrrrrrrrrrrrrrr ! 

PERVASIZ HAZANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin