PART 8

2.5K 193 0
                                    

Sudah seminggu Sehun tidak menganggu Jihyo melakukan kerjanya.Walaupun itu berita baik untuk Jihyo tapi itu juga adalah berita buruk untuk Jihyo.Yelah dia nak bayar ganti rugi baju tu nak jumpa sape ka???

Jihyo telefon Sehun tak diangkat.Apa nak jadi dengan si budak Sehun ni.Beli telefon beribu-ribu won tapi bila orang call tak angkat.

"Kau ni tunggu sape telefon???"Tanya Tiffany.Al maklumlah kan dia ni kaki gosip.

"Ni aku tunggu Sehun call.Aku call dia tak angkat.Aku nak bayar ganti rugi baju dia ni."Jawab Jihyo.

"Cik abang kau tu tak balik lagi ke???"Tanya Tiffany.

"Ntahlah.Aku call tak angkat aku mesej tak jawab.Kau rasa aku patut buat apa??"Tanya Jihyo supaya Tiffany memberikan jawapan kepada soalan Jihyo.

"Buat apa kau nak risau.Mak bapak kau kan banyak duit"Kata Tiffany.

"Haiiih....tu duit mak bapak aku.Lagipun aku kan belum sampai umur 22 tahun lagi."Kata Jihyo dengan sedikit nada kecewa.

"Duit mak bapak kau.Duit kau jugak.Macam aku.Ni pun aku duduk dengan kau ni pun nak teman kau je tau.Kalau tak comfom aku dah berparti kat rumah aku tu"Kata Tiffany dengan nada yang sedikit berlagak.

"Kau ni kerja kau menghabiskan duit mak bapak je.Tapi nasib kitakan sama.Mak bapak kita dah meninggal.Nasib baik aku ada kau,kalau tak comfom aku tak ada kawan"Kata Jihyo.Suaranya semakin lama semakin perlahan mengenangkan nasibnya.

"Dahlah tak payahlah sedih-!!"Kata Tiffany menceriakan suasana.

"Alaah...nanti dia call kau balik lah tu.Ni dah berapa kau dapat kumpul"Tanya Tiffany.

"Hmmm...aku baru dapat kumpul 500 Won.Maknanya aku kena kumpul lagi 3500 Won."Kata Jihyo dengan nada sedih.

"Kau ni kenapa kau setuju jadi yeochin dia.Kalau nak pun kau katalah kat dia dalam masa 2 tahun kau bayar ganti ruginya.Ishh pabo"Marah Tiffany.Dia risau akan sepupunya yang seorang itu.

"Yelah...semua salah aku"Kata Jihyodan menunjukkan dia berjauh hati.

"Dahlah aku nak masuk tido.Daripada layan kau ni baik aku tidur.Jaljayo,bye"Kata Tiffany.

"Jaljayo"Balas Jihyo.

"Aissh...bosanlah kalau tak ada Tiffany.Tidur jelah"Kata Jihyo.

Lalu Jihyo pon masuk ke dalam biliknya bersebelahan dengan bilik Tiffany.

------------------------------------------------------
TO BE CONTINUE

[C] Egoistic | OshWhere stories live. Discover now