Selepas mandi, Jihyo menjenguk ke luar rumah dan ternampak kereta Sehun tengah tercegat di luar rumah sambil membunyikan hon.
Sehun pov
Aku perasan yang Jihyo sedang melihat aku di tingkap biliknya. Aku sudah memikirkan idea nakal lalu aku ke keretaku dan membunyikan hon keretaku untuk memberitahu Jihyo supaya keluar rumah dengan segera.
End pov
Selepas sepuluh saat Jihyo keluar dan Jihyo terlihat ada sebuah kereta Porsche Wonwoo ke mari. Jihyo tidak terkejut tetapi Sehun terkejut.
"Hai Jihyo. My little cousin"kata Wonwoo selepas keluar daripada keretanya. "Hai Wonwoo kenalkan ni Oh Sehun my namchin"kata Jihyo kepada Wonwoo. "Hai Sehun aku rasa macam pernah jumpa kau"kata Wonwoo. "Memang kita pernah jumpa"kata Sehun bersahaja. "Sound good"kata Wonwoo. "Aku nap bagi kau kad kahwin aku. Minggu depan majlisnya lupa nak bagitau kau hari itu masa kat restaurant"kata Wonwoo.
"Ceh. Majlisnya minggu depan tapi kau bagi seminggu sebelum majlis kurang asam kau"kata Jihyo. "Nanti kau datanglah dengan Sehun dan Tiffany"kata Wonwoo. "Ni korang bila lagi? "Tanya Wonwoo. Tiba-tiba Jihyo tersedak air liur. "Kalau kau tanya aku esok pun boleh"kata Sehun bersahaja. Jihyo mendengar memasamkan muka.
"Okay. Aku nak pergi dulu banyak lagi aku nak buat selain layan love bird ni"kata Wonwoo. "Yelah bye"kata Jihyo. "Bye"balas Wonwoo kembali sebelum masuk ke dalam keretanya. "Sehun kenapa awak nak jumpa saya? "Tanya Jihyo. "Jom breakfast sama-sama"ajak Sehun kepada Jihyo. "Okay. Makan kat rumah sayalah"ajak Jihyo sambil berjalan masuk ke rumahnya.
Tiffany yang sedang menunggu Jihyo di meja makan terkejut kerana melihat Sehun berjalan bersama Jihyo ke meja makan. "Sehun breakfast dekat sini sekali ke? "Tanya Tiffany. "Yelah. Habis tu nak buat apa lagi kat meja makan ni"kata Sehun sambil menarikkan kerusi untuk Jihyo duduk. "Thanks"kata Jihyo kepada Sehun. Lalu Sehun mengambil kerusi di hadapan Jihyo. Kedudukan meja makan Tiffany di sebelah kiri Jihyo Sehun di hadapan Jihyo.
"Tiffany tadi Wonwoo datang nak bagi kad kahwin dia. Majlis dia minggu depan"kata Jihyo lalu menyuap makanan ke dalam mulutnya. "Minggu depan aku kena pergi Busan. Ada hal. Kau kata dekat Wonwoo sorry sesangat sebab tak dapat datang"kata Tiffany. "Kalau macam tu aku pergi dengan Sehun jelah. Kan Sehun"kata Jihyo. Sehun menganggukkan kan sahaja tanda mengiyakan.
"Kalau macam tu aku pergi dulu Jihyo aku tak ada kat rumah sampai minggu depan. Kau tengok-tengokkan syarikat aku tau"kata Tiffany. "Yes boss"kata Jihyo sambil membuat tabik ke Tiffany. "Bye Jihyo. Bye Sehun"kata Tiffany sambi bergegas ke arah pintu keluar.
-----------------------------------------------------------------
To be continue.....
Mian pendek.
YOU ARE READING
[C] Egoistic | Osh
FanfictionSong Ji Hyo merupakan pekerja di sebuah restaurant terpaksa bercinta dengan seorang lelaki yang kaya-raya.Oh Sehun seorang yang berkerjaya.Disebabkan Jihyo menumpahkan semangkuk mee di atas bajunya,dia sengaja couple dengan Ji Hyo .Disebabkan kontr...