32-White String

1.3K 119 16
                                    

Nayeon merengek memujuk omma dan appanya membenarkan dia menindik telinganya."Omma,Appa..bolehlah...kawan2 Nayeon semua  dah tindik telinga!Nayeon nak juga,nak juga!!"

"Appa kata tak boleh!Tak bolehlah!"Jerit Appanya

Nayeon merengek lagi.Akhirnya,omma dan appanya memberi sejumlah wang dan menyuruh Nayeon menindik telinganya di kedai yg dipercayai.

Namun,Nayeon terfikir.Dia ingin menyimpan wang yg diberi oleh omma dan appanya dan memutuskan menindik telinganya sendiri.Diapun meminta kawannya membantunya menindik telinganya.

Mereka menggunakan jarum yang dipanaskan dan kemudian dicucuk ke cuping telinga Nayeon.Dia merasa sangat sakit,namun begitu,apabila dia melihat hasilnya,dia sangat puas.

Dia kini boleh memakai subang dan bergaya seperti rakan2 nya yang lain.

--------

Keesokkan harinya,dia berasa pelik.Dia terbangun pada awal pagi disebabkan rasa gatal yg teramat sangat ditelinganya.Rupanya cuping telinga yang dia tindik kelihatan merah.

Tak hanya itu.

Tampak seperti seutas benang putih kecil menjulur dari lubang yang dia tindik.

Disebabkan geram,dia menarik benang itu.Dia menariknya terus-menerus,namun benang itu seakan-akan tidak akan habis.

Disebabkan sifat tidak sabarnya,dia mengambil gunting dan memotong benang putih itu.

Tiba2 semuanya jadi gelap.

Dia menjerit memanggil omma dan appanya.

Omma dan appanya yg panik segera membawanya ke klinik.

"Macam mana kamu boleh jadi seperti ini?"tanya doktor kpd Nayeon.

Nayeon menceritakan segelanya dari A-Z.
"Maaf,tapi saya memang kena cakap yang kamu akan mengalami ini seumur hidup kamu."kata doktor itu dengan nada sedih.

"Tapi kenapa?"tanya Nayeon hairan

"Benang putih yang kamu potong itu bukan sembarang benang putih."

"Benang apa itu?" tanya Nayeon putus asa.

"Itu saraf mata kamu"

*****

For sapa yg request Nayeon :')

Creepy K-idolWhere stories live. Discover now