"Ne alâka şimdi bu sıcakta bizi bekletiyorlar?"
"Ne biliyim oğlum ben." Ali dikkatle müdürün olduğu yere bakarken Berkcan bıkkınlıkla etrafa bakındı.
"Bu sıcakta, yemin ederim eziyet ya. İlk gün sınav yapmaları yetmiyormuş gibi bir de bu sıcakta dışarıda bekliyoruz."
"Günaydın!" Kumsal gülümseyerek yanlarına geldiğinde ikisi de başlarıyla selamlayarak müdüre bakmaya devam ettiler. "N'apıyorsunuz burda?"
"Bilmiyoruz ki, bekletiyorlar işte."
"Günaydın çocuklar!" Kumsal da yanlarında yerini aldığında hepsi müdüre kulak verdi. "Şimdi hepiniz burda toplanmamızın nedenini merak ediyorsunuz."
"Şöyle ki, bildiğiniz gibi dün bir sınav yaptık. Aslında bu daha önce hiç uygulamadığımız bir şeydi fakat bu sene böyle oldu, sınav sonuçlarına göre okulu en iyi, iyi ve kötü olarak üçe ayırdık. Diyeceksiniz ki 'neden', okulu dağıtıyoruz arkadaşlar. Çünkü bu sene Atakent Lisesi tadilata gireceği için onların okulundan bizim okula gelen öğrenciler olacak. Bu durumda sınıflandırdığımız gruplardan en iyiler burda olmaya devam edecek fakat orta düzeydeki iyiler ve kötüler başka okullara transfer olacak."
Etraftan itiraz sesleri yükselirken Ali Berkcan'lara döndü.
"Kesin kötü olan grupta benim adım var kesin yani. Abi sınavın bu yüzden olduğunu bilseydim çalışırdım ya. Bu ne."
"Olsun lan, bende kötülerdeyimdir boşver aynı yere gidiyoruz yine."
"Saçmalık ama ya. Bilseydim bütün soruları sallardım! Ben iyilere falan geliyorum herhalde."
"Harbiden ya, Kumsal başka okula gidecek."
"Ya iyi de belki bizim o okula evimiz uzak olacak. Ne saçma bir eğitim sistemi var ya."
"Çocuklar, isimleri Hülya hocanız okuyacak, sessiz olun lütfen."
"Okullarımız yakın olur belki birbirine."
"Ya ama ben ayrılmak istemiyorum." Ali Kumsal'ın yanağını sıkarak gülümsedi.
"Yapma böyle şirine, hem bir şekilde hallederiz. Olmadı senin kaydını aldırırız bizim okula."
"Bence ben orda ilk günden bir kıza saç baş gireyim, beni okuldan atsınlar."
"Ha tabi, sonra siciline geçsin. Salak."
"Ali Mertoğlu, en alt seviyeye." Ali şaşırmayarak Hülya hocaya baktı.
"Ne tarafa gidiyorum?"
"Sağa geç arkadaşlarının yanına." Başıyla onaylayarak sağ tarafa geçti.
Daha beş dakika geçmeden hoca Berkcan'ın adını da okuyarak Ali'nin yanına gönderdi.
"Kumsal Bolu. Kumsal, çok az farkla orta düzeye giriyorsun. O yüzden seni en iyiler kategorisine aldık, yani bu okulda devam ediyorsun."
Gözlerini devirerek hocanın işaret ettiği yere geçti.
"Bence iyi oldu. Hem bu okulun kızları sıkıcı."
"Daha geleli iki gün olmadı lan, ne ara gördün kızları."
"Gördüm işte."
"Hangi okula gidicez acaba, ya bence de iyi oldu aslında." Berkcan gülerek Ali'ye baktı.
"Sende sıkıldın dimi bu kızlardan?"
"Ya kız meselesi olarak değil, ortam değişir falan, iyi gelir yani."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pamuk Şeker
Fanfic"Param yokki alamayız biz ondan." Küçük elleriyle yerden destek alarak ayağa kalktı Selin. "Ben kumbaramda biriktiriyorum akıllım! Bekle alıp geleyim." Elindeki oyuncak silahı Selin'e doğrulttu ve gülümsedi Ali. "Paraları ver, küçük." Dil çıkarara...