Proloog.

37 2 0
                                    

Pov. Scarlett.

Piep piep piep. Rotwekker! Ik sla met mijn vuist keihard op de wekker waardoor die stopt. Dan bedenk ik me ineens. Mam gaat vandaag trouwen! Eerst vond ik het stom omdat ik mijn eigen vader mis. Maar ik ben nu toch wel blij voor haar. Ik spring uit mijn bed en beland met mijn linkervoet op een deel van mijn wekker die uit elkaar is geslagen door mijn vuist. 'Aaauw!' Roep ik boos terwijl ik mijn voet vast pak met mijn handen en op een voet balanceer. Het maakt niet uit wat het is maar als het klein is en je trapt erop dan doet het ananasses veel pijn. Ja, ik weet het ik gebruik geen scheldwoorden. Alleen als ik heel erg boos ben maar dan roep ik het in een andere taal. Als de pijn wat verzacht is loop ik naar mijn moeder haar slaapkamer. Ik doe de deur zachtjes open om haar niet met een lawaai wakker te maken. Ze was gisteravond zo zenuwachtig dat ze niet kon slapen. Ik heb haar in slaap moeten wiegen terwijl ik speelde op mijn gitaar. Ik loop haar slaapkamer in en loop naar haar bed. Ik pak haar schouder zachtjes beet en schud haar een beetje heen en weer. Ze word niet wakker. Nu iets harder. Weer niet. Als ik het wat ruiger doe en ze nog niet wakker word spring ik op haar bed met aan allebeide kanten van haar zij een been. Ik veer het hele matras en ze schrikt wakker. 'Je gaat trouwen mam! Wakker worden! Opstaan! Douche en aankleden stinkie!' Roep ik hyper tegen mijn moeder. Ik spring van haar bed af en ren naar haar kast. Ik pak een handdoek, ondergoed en kleding die ze eerst even aan kan doen voor ze de jurk in stapt. Ik ren dan naar de badkamer waar ik het allemaal dump. Ik ren weer naar mijn eigen kamer en doe snel een paardrijdbroek en shirt aan. Ja, weer weet ik het maar ik woon op een boerderij en ik moet even naar de koeien om ze te melken en ik moet naar de paarden om ze te voeren. De koeien natuurlijk ook. Als ik dat allemaal heb gedaan ren ik naar binnen om te douchen. Mijn moeder is net klaar als ik mijn spullen ervoor bijeen heb geraapt. Ik spring onder de douche en begin luidkeels te zingen. Niet dat ik het goed kan. Als ik klaar ben draai ik de douche uit en sla een handdoek om me heen. Ik trek mijn ondergoed aan en vervolgens mijn grijze broek, zwarte shirt en grijze vest. Ik droog mijn haren, doe mijn bruine lenzen in om min lelijke groene ogen te bedekken. En doe een beetje make-up(mascara en lippenbalsem) op. Als dat gedaan is loop ik naar mijn moeders slaapkamer. Ze zit daar zenuwachtig aan haar nagels te peuteren terwijl de visagiste haar werk doet. Na een dik uur zijn ze eindelijk klaar. Dan gaat de bel. Ik loop er heen en trek de deur open. Mijn nicht, Jadira vliegt me om mijn nek. Ze is zo'n vijf jaar ouder dan mij. Ze is eenentwintig en een kapper. Ik duw haar van me af en laat haar binnen en stuur haar naar de slaapkamer van mijn moeder. Ze loopt erheen en ik volg haar nadat ik de deur sluit. Ze kan gelijk aan de slag met het haar omdat mijn moeder haar jurk al aan heeft gedaan zodat het haar of make-up niet verpest word. Mijn nicht begint aan haar haar terwijl de visagiste mijn make-up bijwerkt. Ik krijg smokey-eyes en donkere wenkbrauwen die goed matchen met mijn donkerbruine met rode gloed haar. Mijn lippen mijn erg licht roze. Ook heb ik wat blush op. Ik kijk in de spiegel en herken mezelf bijna niet meer door die dikke lagen make-up. Ik zie mijn ketting om mijn hals hangen. Er zit een hartje aan. Erin zit een foto van mij als baby samen met mijn ouders. Ik friemel wat aan de ketting en plots ligt die in de handen van de visagiste. Een beetje boos kijk ik haar aan. 'Geef mijn ketting teruhuuuug.' Zeg ik als een kind die een lolly wil. 'Nee want dat staat niet. Het ziet er onbeschoft uit!' Zegt ze met een dom accent. 'Nou en. Het is mijn ketting en ik drraag hem wanneer ik het wil. En trouwens we betalen je alleen om ons op te maken voor haar bruiloft niet om te zeggen wat voor sierraden ik moet dragen!' Roep ik boos. Ze kijkt me aan met een geschrokken blik. Ik weet dat ik heb gewonnen en steek mijn hand vooruit om mijn ketting terug te krijgen. Ze legt de ketting in mijn hand en draait zich als een wesp gestoken om. Ik grijns zelfvoldaan. Tijd om mezelf in mijn jurk te werpen. De top is wit en de jurk is mint kleur. Mijn moeder houd dan ook van mint kleur. Ik wou haar alleen een plezier doen en niet in een rode jurk daar te komen. Ik trek de jurk aan en borstel mijn haren door die mijn nicht zo gaat doen. Als ik mijn haren helemaal glad heb geborsteld komt jadira mijn kamer binnen. 'Mint staat je zo goed!' Roept ze hyper. Ik schud mijn hoofd omdat ik er niet mee eens ben. Ik en jadira zijn zo anders! Zij is de lichte en vrolijke. Ik ben de donkere en chagarijnige soms dan. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dus. Haar naam betekend de nobelsteen wat groen betekend. En het tegenovergestelde van groen is rood. En ja je weet het vast al! Mijn naam betekend rood. En dan zijn onze achternamen ook verschillend. Onze moeders zijn zussen en hebben dus dezelfde achternamen. Maar onze vaders hebben een andere achternaam. Die van haar water dus zij heet eigenlijk groen water wat vreemd is. Maar ik heet dan van achternaam fire, dus rood vuur. En wat dan ook nog zo grappig is is dat mijn moeder gaat trouwen met een man waarvan de achternaam water is, jeeeh! Okay, het sarcasme droop er gewoon vanaf. Ik vind het stom dat mijn moeder haar prachtige achternaam vergooit door, 'water'. Ik ben echt blij dat ik niet zijn dochter ben. Dan heette ik gewoon even scarlett water. Hoe stom klinkt dat, rood water. Nee, niet aan denken, je blijft voor altijd een fire. Voor altijd. Jadira slaat haar armen om me heen net als bij de voor deur. 'Ik ben zo blij met jou kleintje! Oh en trouwens ik moet je haar even verven, tijdelijk maar hoor. Het is eruit naar 8 wasbeurten.' Ik kijk haar geschrokken aan. 'Nee! Ik ga mijn prachtige rood-bruine haren niet verven!' Ze zucht. 'Maar deze haar kleur staat niet bij de jurk. Het moet wat blauwachtig. Wat dacht je van blond met mint kleurige punten? Nee, dat niet, donker blauw boven en lichtblauw-mint onder. Ja, dat word het.' Gaat ze in zichzelf verder. Ik zucht omdat ik weet dat het toch niet lukt om het te voorkomen. En anders verft ze het permanent. Ik ga zitten bij de wastafel en Jadira doet mijn haar erin waarna ze handschoentjes aan doet en een doekje onder mijn kin zodat mijn jurk niet word meegeverft. Na een half uur zit het erin en word het er ook al uitgespoelt. Ze droogt mijn haar en doet het in model door mijn slagen wat meer te krullen. Als ze dat heeft gedaan haalt ze de doek die ze om de spiegel had gedaan weg. Geschrokken en verdrietig tegelijk sla ik een hand voor mijn mond. Dit is echt niet mijn smaak. En als het dan niet erger kan moet ik nog mint accesoires om. Ik krijg mint high heels, mint schoudertasje, zilveren oorbellen met een mint kleurig steentje, ketting met een ananas, blauw steentje en blauw rafeltje, een paar blauwe armbandjes met bijpassend horloge, gouden ring met een ananas erop en om het af te maken een mint mobielhoesje met een je raad het al ananas.

 Ik krijg mint high heels, mint schoudertasje, zilveren oorbellen met een mint kleurig steentje, ketting met een ananas, blauw steentje en blauw rafeltje, een paar blauwe armbandjes met bijpassend horloge, gouden ring met een ananas erop en om het...

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Foto bovenaan is Scarlett Fire. Voor de duidelijkheid, ik doe foto's hieronder van nieuwe personages waarvan ze er vaker in voor gaan komen, altans ik denk dat ik ze er vaker in laat voorkomen.

Don't look into his eyes, I made the mistake too.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu