30. De bar.

8 1 0
                                    

(Pov. Scarlett)

Ik heb net mijn tas ingepakt met wat Chandler zei. En Shasta mag dus blijkbaar ook mee. Ik loop met de rugtas en met Shast mijn kamer uit naar beneden. Daar staat Andrew me aan te kijken alsof ik gek ben. 'Jij dacht toch niet dat mijn waakhond mee ging?' 'Jouw hond? Shasta is toch echt van mij hoor.' 'Geef haar nou maar geen naam op een dag zou ze toch wel dood gaan.' Mijn kaken verstrakken even maar ik probeer de druk op mijn hand die andrew zijn gezicht wilt raken weg te denken. Ik moet hem gewoon respecteren zoals iedereen, anders blijf ik ruzie krijgen. 'Oke, oke. Maar ik kwam niet met het idee.' Zeg ik hem eerlijk. 'Wie dan? Ik zal diegene straffen.' 'Uw eigen zoon.' 'Chandler!!!' Bulderd zijn harde stem. Langzaam komt Chandler eraan geshokt met een rugtas op zijn rug. 'Wat is er?' Vraagt hij ongeïntresseerd. 'Heb jij Scarlett gezegt dat die hond mee gaat?' 'Ja, want die gaat ook mee. Of Scarlett blijft hier.' 'Geen van beide, wat denk je wel niet, mijn bevelen een beetje zitten te verdraaien?' 'Lijkt er wel op ja.' Zegt hij weer en loopt weg naar buiten waar een auto staat te wachten. 'Scarlett, we wachten op je kom je mee, anders moet de rest van de familie wachten op het vliegveld.' Ik knik en loop naar buiten naar de auto waar Qarter achter het stuur zit. 'Kan er ook iemand anders rijden, ik vertrouw hem gewoon niet.' Lach ik. Ik wacht niet op een antwoord omdat ik weet dat ik die niet ga krijgen en stap in. Ik en Xander achterin. Nog genoeg ruimte voor nog een persoon maar er komen niet meer in. Ik heb de deur nog los staan en knuffel via de deuropening Shasta gedag. 'Dag Shastie ik ga weer eens.' Ik sluit de deur en we rijden het pad af de weg op. Ik zie hoe Shasta ons na kijkt. 'Qarter stop, Scarlett roep Shasta.' Stuurt Chandler ons aan. We doen wat ons gezegt wordt. Qarter stopt de auto en ik fluit hard op mijn vingers waarna Shasta eraan komt gerent met een tas in haar bek. Ik houd de deur los en hoor hoe twee bewakers Shasta terug schreeuwen en hoe Andrew roept: 'haal die k*thond op!' Shasta springt in de auto ik sla de deur dicht en Qarter geeft gas. 'Dankje.' 'Waarvoor?' Vragen de jongens. 'Voor dit alles, jullie zijn echt mijn beste vrienden met jullie beleef ik de grootste lol en echt. Ik ben gewoon ontzettend gelukkig en dat na dat ik mijn vader nooit meer heb gezien. Ik wil in Amerika echt meer te weten komen over mijn vader aangezien hij daar vaak moest zijn.' De jongens glimlachen alleen maar vriendelijk naar me. We rijden verder en komen langs de school waar ik al 8 maanden ofzo niet meer ben geweest. Ineens schiet een naam me te binnen, Vic. 'Qarter rijd even naar het cafe.' 'Waarom?' Vraagt hij me nieuwschierig. 'Doe maar gewoon.' Hij knikt naar me via de spiegel en rijd het straatje in naar het cafe waar Vic werkt. Hij stopt en ik spring uit de auto en Shasta achter me aan. 'Hé Thera! Is Vic er ook?' 'Nee, en al was ze er wel dan zou ik het nog niet zeggen.' Zegt ze me bot. 'Thera, wat is er? Waarom doe je zo?' 'Vraag dat maar aan je vriendje, die dronken op de televisie kwam en waarmee je net terug bent van vakantie.' 'Wie bedoel je? Ik date met niemand van de jongens ze zijn gewoon goede vrienden van me en we werken samen. Meer niet.' Verklaar ik haar. 'Ja, ja, dat moet ik geloven.' 'Thera vertel waar is Vic.' Beveel ik haar nu. 'Nee, echt niet ik praat niet met sletten.' 'Thera, waar is Vic vroeg ze!' Hoor ik de stem van Chandler commanderend spreken. 'Ik ga het jullie niet zeggen. Want jij bent een echte verrader je pikt gewoon mijn ex in. En jij bent zo'n klootzak, je ging vreemd!' 'We hebben nooit wat gehad Thera, nooit. En daarnaast gaan Scarlett en ik ook niet samen. We zijn gewoon vrienden en familie.' Zegt hij. 'Scarlett, ben jij dat?' Hoor ik Vic's stem. Vic komt vanachter een deur die open slaat weg en kijkt me vrolijk aan. 'Vic! Kom met me mee naar Amerika, we zijn je nodig.' 'Sorry Scar, wat? Ik denk dat ik je verkeerd verstond.' Zegt ze verward. 'Vic, we zijn je nodig. Je bent moedig en je hebt altijd de goede tips. Ik heb je een hele poos niet meer gezien en we zijn je daar echt nodig.' 'Scarlett, dat was eigenlijk niet de bedoeling dan wordt mijn vader echt heel erg boos.' Zegt Chandler. 'Chandler, please. Ik wou in Amerika naar meer zoeken over mijn vader maar daar ben ik Vic voor nodig. Alsjeblieft!' Smeek ik hem. 'Ik kan haar handige dingen leren die ik heb geleerd van jullie, ze kan altijd van pas komen.' Een zucht klinkt van Chandler maar hij knikt. 'Mag ik dan in iedergeval afscheid nemen van mijn pleegouders en mijn pleegbroer?' Zegt ze waarna we elkaar echt aan kijken van je bent niet serieus. Gelijk daarna barsten we in lachen uit. 'Kom we gaan.' 'Moet ik geen spullen pakken?' Ik schud mjn hoofd. 'Ik heb te veel geld, werk enzo, je weet wel.' We lopen naar de uitgang maar worden tegen gehouden door Thera die de hele tijd heeft gezwegen. 'Heb ik geen mening ofso? Ik kan ook niet zonder Victoria.' 'Het is Vic en ik ben degene die weg gaat niet jij dus run de zaak hier en shut up!' Zegt Vic en kijkt Thera afkeurend aan vanwege haar gedrag. Thera pakt Chandler bij zijn arm beet en zegt: 'jullie kunnen vertrekken ik houd hem hier.' Zegt ze waarna ze handboeien om zijn polsen doet achter zijn rug. Ik trek mijn pistool en houd die stevig met twee handen vast. 'Pistool op de grond en handen in de lucht waar ik ze kan zien.' Klinkt een onbekende stem. Ik krijg voordat ik om kan draaien de loop van een pistool tegen mijn hoofd aangedrukt. Voorzichtig zoals gezegt leg ik mijn pistool op de grond en doe mijn handen in de lucht waarna ik rustig omdraai. 'Wie de hum ben jij?' 'Ik ben agent Davids en ik kreeg de taak jullie op te pakken.' Zegt de onbekende man die een bivakmuts draagt. 'Davids, hè?' Zeg ik waarna ik mijn handen laat zakken en rond loop. 'Ben jij niet Davids als ik Chico Davids. Degene die me probeerde te zoenen toen mijn fiets was gestolen?' 'Eh, wie is die Chico Davids?' 'Dat weet je heel goed!' Zeg ik waarneer ik een tweede pistool die ik "perongeluk" uit Chandler zijn kamer had gepakt op Chico richt. 'Muts af en liggen!' Ik loop naar mijn eigen pistool en richt die op Thera. 'Jij ook.' Wanneer ik me weer richt oo Chico ligt hij op de grond en hoor ik een paar hakken wegrennen. Ik draai me vliegensvlug om en schiet wat ik hoopte vlak voor Thera langs. Al schreeuwend valt ze achterover. 'Je raakte mijn neus!!' Ik haal gewoon weg mijn schouders op en maak de boeien die Chandler om heeft los. Vic die de hele tijd heeft staan toe kijken heeft grote ogen. 'Vic, je vangt vliegen, kom je?' Vraagt Chandler. Ze knikt en loopt al zweigend achter ons aan. We stappen in de auto en misschien een beetje expres zitten Xander en Vic naast elkaar. Ik zie haar blozen en me ook boos aankijken waarna hun twee in een gesprek belanden. En ik praat gezellig met Chandler en Qarter, zoals altijd.

Actie in de bar! Zouden jullie op zo'n moment ook je beste vriend(in) ophalen om hem/haar mee te nemen en hoe zouden jullie dat doen?

Don't look into his eyes, I made the mistake too.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu