(Pov. Scarlett)
Ik ben volgende week jarig. Het is op een zaterdag en het is dan 10 januari. Mijn moeder zei dat zij en mijn stiefvader al een leuke verrassing hadden voor mij, voor mijn verjaardag. Ik loop naar beneden naar de keuken. Mijn moeder en stiefvader zitten aan de bar. Tot mijn verbazing zit Nathan er ook. Normaal gesproken zou hij nog uren in bed blijven liggen. Heb ik trouwens al gezegt dat hij echt ieritant is geworden. Nou dat is hij dus. Ieritant en slijmerig. 'Goeiemorgen, schat. Ga zitten ik heb een glas jus d'orange voor je ingeschonken.' Zegt mijn moeder. Okeee? Ik ga op haar plek zitten en drink er wat van. 'We hebben een verrassing voor je, alvast voor je verjaardag. Ik en Rick hebben besloten dat jij en Nathan gaan trouwen.' Zegt ze te blij. Ik spuw al het drinken uit. WAAATTTT?! Dit meent ze niet. 'Noway! Ik ga echt niet met hem trouwen. Ten eerste hij is mijn stiefbroer! Ten tweede ik ken hem nog geen eens een half jaar! En ten derde! Het belangrijkste voor mij! Ik wil paps achternaam behouden! Ik moet het zo houden! Voor hem!' Roep ik uit. Ik loop stampvoetend naar boven. Wat is dit nou voor een verrassing. 'Scarlett! Je komt nu beneden! Bied je excusses aan en pakt de verlovingsring ook aan!' Roept mijn moeder. Wat denkt ze nou? Ik ga niet met hem trouwen nooit niet. En als ze denkt me nog te kunnen commanderen. Ik ga wel weg! Ze trekt hun voor, ze commandeert me, ze gaat te veel met Rick zijn ideën mee! Ik pak mijn koffer stop er allemaal kleren in. Mijn spaargeld en benodigde spullen. Ik had dit al eerder willen doen. Maar trouwen met mijn stiefbroer is wel het toppunt. Ik loop heel zacht de trappen af. Stilletjes verlaat ik het huis aan de achterkant. Ik loop naar de garage waar de auto van mijn stiefvader staat. Het is een stationwagen maar ik houd er niet zo van. Ik ben meer van de jeeps en sportwagens enzo. Ik gooi mijn koffer achterin en nog twee grote tassen die ik ook heb ingepakt. Ik leg op de pasagiersstoel een handtas en loop weer terug naar binnen. Ik loop zachtjes de kamer van mijn moeder in en loop naar haar nachtkastje ik pak daar de trouwring van pap, een ketting die ze van pap had gekregen en nog een parelarmband die ze heeft gekregen van hem. Ik zie een doosje staan. Er ligt een brief onder waarop staat:"voor Scarlett." Ik maak hem open. Er staat niet veel bijzonders in alleen dat het de verlovingsring is. Ik stop het doosje in mijn jaszak. Ook de ring, armband en ketting stop ik erin. Ik loop nog even naar Rick zin kant en pak daar heel veel geld uit zijn nachtkastje. Oke, oke. Ik mag niet stelen maar ik moet toch kunnen overleven? Ik kijk nog een keer naar de kant van mijn moeder en zie dan haar Titanic Heart of the Ocean Diamond ketting. Het was een hele dure ketting die ze van Rick kreeg. Ik pak hem en stop hem ook in mijn jaszak. Ik loop rustig weer de gang op en vervolg mijn weg naar buiten. Ik loop naar de stallen. 'Keiran, we moeten nu weg ik heb de trailer nog niet achter de auto gedaan maar we moeten nu weg.' Zeg ik tegen Keiran. 'Scarlett! Jij gaat nergens heen jij gaat met Nathan trouwen!' Roept Rick. 'HET SPIJT ME KEIRAN! IK MOET NU ECHT WEG! OOIT. OOIT KOM IK JE HALEN!' Roep ik Keiran na terwijl ik keihard weg ren. Ik ren naar de garage en stap in de auto van Rick. Als ik de garage uitrijd staan Rick en Nathan daar naast elkaar. Bijde met hun armen gekruisd. Oh, ik ga hier zo spijt van krijgen als ik ze raak. Ik doe de auto op slot en geef gas terwijl ik achteruit ga. Net voor ik ze raak springen ze weg. Ik draai de weg op, toeter terwijl ik met mijn andere hand zwaai en geef gas. De twee kijken me boos, raar, verbaasd en onder de indruk aan. Terwijl ik de snelweg op rijd en raar word nagekeken door mensen haal ik het doosje uit mijn jaszak. Ik maak hem open en zie voor het eerst de ring die erin zit. Het is een normale ring maar met een rood diamandje erin. En aan bijde kanten van die rode diamand een witte aan elke zijde. Het is mooi. Maar het ziet er ook duur uit. In plaats van hem weer terug in het doosje te doen doe ik hem om. Gewoon als normale ring kan toch wel? Ik haal de trouwring van mijn vader uit mijn jaszak en doe die gelijk om mijn vinger. Het is misschien wel een mannenring en een trouwring maar het is wel die van mijn vader. Ik haal de ketting en armband die mijn moeder van mijn vader heeft gekregen uit mijn jaszak en doe die om. Ze heeft ze nooit mooi gevonden en ze droeg het alleen als mijn vader erbij was. Ik rijd verder zonder erbij na te denken waarheen. Zolang ik de weg niet ken is het goed. Ik rijd steeds verder en verder. Het word donker en dan bedenk ik dat ik nog helemaal niet heb gegeten. Geen ontbijt, lunch of avondeten. Ik stop bij een restaurant aan de kant van de snelweg. Ik bestel even snel vier broodjes en neem ze mee voor onderweg. Ik bestel ook een bord met spagetti. Ik eet het bord snel leeg, betaal en vertrek weer. Het is inmiddels zo'n half 2 en ik ben moe. Ik stop bij een motel. Ik parkeer de auto op de parkeerplaats. Ik pak de benodigde spullen en stap uit. Bij de balie staat een jonge vrouw van ongeveer 27 jaar. Ze staat een beetje chagarijnig voor zich uit te staren. Ik loop quasi-vrolijk naar haar toe en vraag of er nog kamers zijn. 'Ja er zijn er twee vrij. De goedkope heeft een badkamer, keuken, woonkamer en slaapkamer met belangrijke dingen. En een wat duurder heeft dat met een vaatwasser, wasmachine, televisie enzovoort.' Zegt ze. 'Doe de goedkope maar.' Zeg ik. Ik moet toch wat geld overhouden. Hoewel ik toch heel veel geld heb meegenomen van Rick. Ik heb een sleuteltje gekregen en loop weer naar buiten. Ik loop naar huisje 38 en open hem. Het is er erg vies maar ik negeer het maar. Even een paar uurtjes slapen. Dan kan ik morgen verder rijden. Ik leg mijn spullen weg, doe de deur opslot en ga in het bed liggen. Het bed is hard en echt ranzig. Maar ik moet het er maar mee doen. Al snel val ik in slaap.
De wekker van mijn mobiel haalt mij uit mijn slaap. Ik stap uit het bed en zet de wekker uit. Het is nog maar zes uur. Pffff. Weer verder. Ik pak mijn spullen bij elkaar loop naar buiten waarna ik de deur op slot doe. Ik loop weer naar de balie. Dezelfde vrouw zit er weer. Ik lever de sleutel in. Ze kijk of ik nog water, energie of iets heb gebruikt. Een beetje water voor het douchen en voor drinken voor onderweg. En stroom voor mijn mobiel. Ik betaal het hele bedrag en ga weer naar de auto. Ik stap in en leg de spullen in de auto om vervolgens weg te rijden.
Ik heb niets te zeggen. Dus ik hoop dat het een leuk hoofdstukje was.
JE LEEST
Don't look into his eyes, I made the mistake too.
Teen FictionDon't look into his eyes, I made the mistake too. Wanneer Scarlett's moeder hertrouwt na de dood van Scarlett haar vader en bij haar stieffamilie intrekt, loopt ze weg. Haar stiefvader sloeg haar, had geen respect voor haar en wilde dat ze ging trou...