Part 6.

298 22 2
                                    

Kisah silam yang menyayat hati mampu menggubah diri seorang manusia. Pembunuhan yang berlaku di hadapannya, membuatkan gadis itu membesar dengan dendam yang membara.

_____________________________

" Takashi, lepaskan lah. PEREMPUAN SIAL NI MEMANG PATUT DIAJAR ", jerit Akane sambil meronta-ronta kuat. Berusaha untuk melepaskan diri daripada cengkaman Takashi, peguam keluarganya.

" Akane, stop it. LISTEN ! Dia tak bersalah, akane. Kei tak buat apa-apapun. Ini semua takdir. ", rayu Takashi.

" Takashi, it's okey. I'm fine. Lepaskan ibu. Saya memang layak untuk terima tamparan. Ini semua salah saya. ", tenang Kei. Wajah polosnya dipandang sayu.

" Kei ", balas Takashi lembut.
" Awak tak berhak terima semua ni ", sambung Takashi dengan wajah simpatinya.

" Huh, hipokrit ", balas Kei sinis di dalam hati.

" HUH, KAU KELUAR DARIPADA RUMAH NI SEKARANG. JANGAN PERNAH MUNCUL DI HADAPAN AKU LAGI. PERGI BLA AH BITCH ! ", jerit Akane tak ubah seperti orang gila. Dia meraung dan menjerit di dalam dakapan Takashi.

" Memang aku nak bla ", sinis Kei dalam hati. Kei menyembunyikan senyumannya.

" Baiklah. Kalau itu yang ibu mahu. Saya akan keluar rumah. Forever ", balas Kei. Lalu Kei terus keluar daripada rumah tanpa membawa apa-apa.

" Kei, jangan ", jerit Takashi.
" Kei, sekarang dah malam. Bahaya. Jangan lah pergi. Takpe nanti saya akan tenangkan ibu awak. ", rayu Takashi.

" No need. Memang dah tiba masanya saya pergi. ", tenang Kei.
" Tapi, saya akan kembali. Menuntut 'hak' yang bertahun-tahun telah dilukai. Tak perlu bersedih, bergembiralah dengan 'drama' yang bakal menanti anda nanti ", ujar Kei sambil tersenyum sinis.

Takashi terkebil-kebil tidak memahami apa yang ingin Kei sampaikan.

" Bila tiba masanya nanti, saya akan kembali ". Lalu Kei terus berlari meninggalkan rumah tempat dia membesar dan mengendahkan jeritan Takashi yang menyuruhnya berpatah balik.

TBC

HAHAHAHAHA ! Kenapa makin merepek ni. Aduhai, guys bertahan jelah ya. Aku tak reti ah buat cerita yang seronok. So layan jelah k.
P/s : Jangan lupa bgi comment. Haa vote jugak. K bye xD

Dendam.Where stories live. Discover now