Part 14

267 16 0
                                    

Setelah berpenat-lelah mengelilingi kawasan sekolah hanya sebab ingin mencari kelasnya, Kei akhirnya menjumpainya.

" Huh, jumpa pun. ", keluh Kei.
Kei menarik nafasnya. Cuba untuk mengosongkan minda.

'Knock-Knock'.
" Masuk ", jawab seseorang.

Kei terus masuk ke dalam kelas baharunya.

" Kamu pelajar baru ? ", tanya cikgu perempuan itu.
Kei menggangukkan kepala. Wajahnya begitu dingin menyebabkan aura kegelapan mengelilinginya.

" Menakutkan lah dia ni "
" Seram siot "
" Dia ni gengster ke ? "

Kedengaran jelas di telinga Kei bisikan pelajar-pelajar di dalam kelas yang mengatanya.

" Sila perkenalkan diri kamu kepada kelas ", ucap cikgu perempuan itu lagi.

Kei menarik nafasnya entah kali keberapa, cuba mengawal riak mukanya.

Kei menoleh ke hadapan, dan mula tersenyum manis.

" Saya, Nakamura Kei. Awak semua boleh panggil saya Kei. ", ucap Kei peramah.

" Damn ", hati Kei berbisik.

" Eh, dia tak menakutkanlah "
" Comel gila "

Pelajar di dalam kelas itu kembali berbisik.
Kei memandang mereka dengan pandangan menyampah tapi dia cuba menyembunyikannya.

" Baiklah. Oh nama saya Cikgu Yuriko. Okey, kamu boleh duduk sebelah emm ha Aito ! ", ucap cikgu perempuan itu atau senang sikit Cikgu Yuriko.

Pelajar di dalam kelas itu mula berbisik kembali.

" Budak-budak dalam kelas ni perangai memang tak matang ke cane ", tanya Kei dalam hati.

" Kejab, memang aku kenal Aito tu siapa. Halamak ", sambung Kei sambil matanya meliar mencari Aito.

Cikgu Yuriko perasan akan kelakuan Kei.
" Oh, terlupa pulak saya. Kamu ni kan pelajar baru, manalah tahu siapa Aito ", ucapnya sambil tersenyum.

" Haa, tempat kamu di belakang sana. ", tunjuk Cikgu Yuriko.

Kei tanpa melengahkan masa terus duduk di tempat yang ditunjukkan. Rakan sebelahnya merupakan seorang lelaki yang berambut merah kehitaman. Riak wajahnya begitu dingin. Mungkin tidak suka akan dirinya. Kei hanya memandang lelaki itu menggunakan ekor matanya.

Skip

Setelah habis waktu Cikgu Yuriko, ramai pelajar datang ke arah Kei dan sibuk memperkenalkan diri mereka. Kei melayan mereka dengan malas. Namun, bagi pandangan mereka, Kei kelihatan sangat pemalu.

Kei's Pov

" Nama saya Nakamura Kei ", ucap aku sok peramah terhadap ' jiran ' sebelahku. Menghulurkan tangan tanda perkenalan.

Lelaki berambut merah kehitaman, beralis lentik itu menjeling aku. Dia menyumbatkan earphonenya dan mengabaikan huluran tanganku. Lalu, dia terus bangun dan meninggalkan aku.

" The fuxk ? ", ucap aku perlahan. Aku menarik huluran tanganku kasar.

" Huh, fikir aku nak sangat ke kenal dengan dia ", ucapku datar tanpa intonasi.

" Kei ". Kedengaran suara seseorang memanggil namaku.
Aku berpaling memandang orang yang memanggil namaku.

" Ya ", ucapku sambil cuba tersenyum manis.

" Maafkan dia. Dia mmg bgitu ", ucap dia.

" Ah, takpe. Maybe dia tak sukakan saya ", ucap aku perlahan.

" Ah, bukan. Dia mmg macam tu. Dengan kitorang pun dia dingin macam tu. Agaknya dia tak suka perempuan kot. Dengan lelaki dia okey je ", ucapnya .

" Ohh lupa, nama saya Tanamo. ", ucapnya sambil menghulurkan tangannya.

Aku tersenyum sinis dan mengapai tangannya tanda membalas huluran perkenalannya.

TBC

Dendam.Where stories live. Discover now