Part 2

459 23 0
                                    

Wanita itu, mengangkat tangannya sekali lagi untuk menampar gadis di hadapannya. Pandangan matanya seperti ingin membunuh.

" Akane ! You should stop it ! ". Tiba-tiba seorang lelaki yang berumur dalam lingkungan 40an menahan pergerakan Akane.
Kei bersiap sedia untuk menerima tamparan itu tanpa rasa takut. Pandangannya begitu kosong, seperti tidak ada apapun yang terjadi. Dia seakan tidak mempunyai perasaan.

" Takashi ! LEPASKAN AKU ! JUST LET ME GO ! ". Akane menjerit sambil meronta-ronta untuk lepaskan diri. Keadaannya ketika itu, tak ubah seperti seorang pesakit mental yang ingin melarikan diri daripada hospital sakit mental.

" Takashi-san , lepaskan ibu. Takpe, saya sanggup terima tamparan ", ujar Kei sambil tersenyum tipis. Dia tahu, kenapa ibu angkatnya begitu marah dan ingin menamparnya. Suami ibunya ataupun ayah angkatnya mati disebabkan kemalangan yang berpunca daripadanya. Kalau bukan masa itu hari perjumpaan ibu bapa bersama guru-guru di sekolah, keadaan tak akan menjadi seburuk ini. Ayah angkatnya kelam-kabut menyebabkan keretanya bertempung dengan lori yang membawa besi-besi untuk pembangunan menyebabkan ayah angkatnya cedera parah dan mati di tempat kejadian.

Siapa tak sedih bukan ? Kehilangan insan tersayang. Lagipun, dia dah terbiasa ditampar, diterajang oleh ibu angkatnya. Bukan sekali ataupun dua kali tapi dah berkali-kali. Jadi , dia sudah lali walaupun hatinya dipenuhi sifat dendam terhadap ibu angkatnya dan orang yang telah membunuh keluarga kandungnya dan rakan baiknya, dia masih bertahan.

Takashi terkejut dengan kata-kata Kei.
" Kei, ini bukan salah awak.", ujar Takashi lembut.

Kei tersenyum tipis. Tetapi, hatinya panas. Ingin sahaja dia menunjukkan dirinya yang sebenar.
" Kei, cool down. Bukan masanya lagi. Bertahan. ", ujar Kei didalam hati.

TBC

Keluarga kandung dan rakan baik Kei di bunuh ? Dirinya yang sebenar belum ditunjuk ? Rahsia apa yang di sembunyikan Kei ? Nantikan di chap yang seterusnya dan seterus terusnya ( Hahaha xD )

Dendam.Where stories live. Discover now