.. Pov
" Tolong, sesiapa tolong saya ".
"Eh, macam ada suara perempuan minta tolong lah ", ucap aku sendiri.Aku berjalan ke arah suara gadis yang kedengaran sayu meminta pertolongan.
" Tolong, sesiapaa tolong ", sayu gadis misteri itu lagi.
" Huh, menakutkan pulak bila ada orang minta tolong malam-malam ni. ", ucap aku perlahan. Bulu romakan tegak bila memikirkan perkara yang menyeramkan.
" Ehh, Daiki . Tak ada apa-apalah. Baik kau cari siapa yang minta tolong tu ", ucap aku.
Aku berjalan mengikut suara gadis itu.
" Eh, tu macam ada seseorang lah ", ucap aku sendiri sambil kakiku berjalan sendiri ke arahnya.
" Eh, budak perempuan ", ujarku terkejut.
" Nak, kenapa ni ? ", tanyaku prihatin kepada budak perempuan di hadapanku. Dari pandanganku dia mungkin berusia 13 - 15 tahun ? Mungkin.
Muka dan anggota badannya calar-balar dan terluka. Darahnya menitik-nitik keluar. Keadaannya begitu tidak terurus.
" Tolong saya pakcik. ", sayu gadis itu. Matanya kelihatan begitu pilu.
" Kenapa kamu ni ? Ceritakanlah dekat pakcik ", tanyaku lembut kepada gadis dihadapanku.
" Saya di halau dari rumah pakcik. Ibu dan ayah saya pula sudah lama meninggal dunia. Em, masa saya lalu dekat satu kawasan ni, saya terjumpa dengan sekumpulan lelaki yang bertatu", muka gadis itu seperti sedang menahan tangisan.
" Diorang pukul saya pakcik. ", sambungnya sambil menangis.
Aku mengusap belakang badannya.
" Diorang toreh muka saya ,anggota badan saya dengan pisau. Tapi saya bersyukur sebab saya sempat larikan diri. ", sambung gadis itu lagi. Dia menundukkan kepalanya, dan aku melihat air matanya semakin deras.
Aku memelukkannya. Bersimpati dengan nasibnya.
" Sini ", ujar aku sambil memimpin tangannya.
Aku melihat ke arah kakinya. Darah mengalir dengan banyak !
" Besar jugak luka dia ni ", ucap aku lagi di dalam hati.
" Boleh jalan tak ni ? " , tanyaku kepada gadis misteri itu.Dia menggelengkan kepala dan dahinya berkerut mungkin dia menahan kesakitan ?
Lalu aku memimpinnya untuk di bawa ke rumahku.End Daiki's Pov
Dan tanpa pengetahuan lelaki itu, gadis misteri itu tersenyum sinis. Puas dengan lakonannya.
TBC
YOU ARE READING
Dendam.
FantasyKisah silam yang menyayat hati, menyebabkan gadis itu ( Kei ) membesar dengan dendam. Jangan di sangkakan, hatinya sesuci wajahnya yang polos. Dirinya yang sebenar, tersembunyi elok di sebalik lakonannya. Sinar kegembiraan di matanya pudar setelah m...