Part 13

290 18 0
                                    

Skip…
Keesokannya.

" Kei, papa dah daftarkan kamu di sekolah _______  ( Tak reti ah nak reka nama sekolah ) ", ucap Papa kepada Kei.

Kei, memandang ayah angkatnya lalu tersenyum.

" Bila Kei boleh masuk sekolah, pa ? Barang-barang semua ? ", tanya Kei sambil menggaru kepalanya.

" Kalau boleh esoklah. Barang-barang semua kami berdua dah selesaikan ", ucap Mama pulak.

Kei mengangguk kepala tanda faham.

Skip.
Disekolah
Kei's Pov

" Huh, rancangan pertama dah berjaya. Rancangan kedua pun dah berjaya. Now tengah tunggu masa yang bersesuaian je nak laksanakan rancangan yang seterusnya ", ucapku sendiri.

Aku berjalan mengelilingi kawasan sekolah, cuba mencari pejabat.

" Wtf? Mana pejabat ni. Haihh, papa ni pun satu. Euw, geli pulak panggil papa. ", ucapku lagi.

" Pelajar ! Kenapa tak masuk kelas ! ", jerit seseorang. Aku terdiam dan menoleh memandang ke arah suara itu. Mataku terkebil-kebil.

" Kenapa kamu tak masuk kelas ! Jangan nak ponteng ", jeritnya lagi. Gaya dia ni macam cikgu disiplin je.
Aku mengecilkan mata cuba membaca namatag cikgu tu.

" Cikgu Raiden ", ucapku perlahan.
" Oh, saya tengah nak cari pejabat. Saya pelajar baru ", ucapku sambil berusaha untuk senyum.

" Lah, kenapa tak cakap. Meh sini, cikgu bawakkan. Oh sebelum tu, nama cikgu, Cikgu Raiden ", ucap cikgu lelaki itu. Dia memegang sebatang rotan yang panjang dengan gayanya seperti seorang askar.

" Dah dia tak tanya. Sesedap je pulak marah ", bisikku menyampah.

End Kei's pov

Setelah sampai ke destinasi yang dituju, Cikgu Raiden meninggalkan Kei. Katanya, dia perlu menghadiri mesyuarat penting.

'Knock-knock' ( bunyi ketukan pintu ).
Kei, mengetuk pintu pejabat itu.
" Masuk ", jawab seseorang yang berada di dalam.

Kei, membuka pintu lalu ke masuk dalam. Dia membengkokkan badannya tanda menghormati orang yang berada di hadapannya. Setelah beberapa minit, Kei mengangkat semula kepala dan riak wajahnya terkejut. Tapi dia cuba mengawalnya.

" Damn, pahal muka dia macam ayah aku ni ", ucap Kei dalam hati.

" Nakamura Kei ? ", ucap lelaki itu.

" Ya saya ", balasku.
" Selamat datang ke sekolah ni. Saya pengetua sekolah ni iaitu Sato Takayuki. Awak boleh panggil saya Encik atau Cikgu Takayuki. ", ucapnya ramah.

" Baiklah, sekarang awak boleh masuk ke kelas. Ni peta untuk awak mengenali sekolah ni dan yang bertanda merah itu kelas awak. Goodluck ", ucap lelaki itu atau mudah sikit Cikgu Takayuki.

Kei, tidak banyak cakap. Dia hanya menganggukkan kepalanya. Wajahnya begitu ketara cuba belagak peramah. Sedangkan hatinya begitu bosan mendengar bebelan pengetuanya. Tetapi, demi menutup dirinya yang sebenar, Kei terpaksa.

Setelah Kei pergi, pengetua _______,  Cikgu/Encik Takayuki tersenyum sinis.

" Dia nampak lain.Something fishy.Emmm, apa yang akan jadi ya dia dekat kelas dark tu ", ujarnya sambil mengusap dagunya.

TBC

K, jujurlah. Makin bosan kan. Ahahaha.

Dendam.Where stories live. Discover now