wush2 third

41 5 5
                                    

In the morning,
"Aahhhh! Fuh..fuh..fuh.. Dah lambat!!!" , aku menjerit dengan sekuat hati,sebab nanti kalau aku lambat, aku akan tertinggal van! No,no,no!

Aku berlari sekuat hati sehinggalah sampai.. Ke tempat menunggu uncle van.

"Hari ni ada lambat ka adik?" Tanya uncle van aku.. Dia kan berbangsa india~

aku hanya tersenyum kerana aku terlalu penat untuk menjawab. 'Fuhh.. nasib baik dan naik'

Dan-sempat
Tak dan-tak sempat

Sesampainya di sekolah, aku terus ke kantin untuk makan dengan....? Of course lah..

"Solehah!!!!!" Aku jerit, "jom3 makan jomm", kata ku lagi.

" ha..la.. Jom..",Solehah lagak tenang.

Kami sepatutnya bertiga,tapi disebabkan kawan kami iaitu Nailah Jasmine, telah berpindah jadi kami tinggal berdua..

Nailah Jasmine kawan aku yang sangat comel. Pipinya yang tembam2 bak kata Solehah.. Hahaha rindu.....

________________________

Loceng berbunyi.. 'Kringgg..kringg..' Menandakan waktu sekolah sudah habis.. Aku agak mengeluh, kerana sebentar lagi aku akan mengikut ayah aku ke Rumah Mak tiriku.... Hummm

Pada waktu petang,
Abah datang, Abah akan membawa aku pergi ke rumah lagi satu that is my stepmother house.... Nak kata dia horrified.. Huum maybe cause her face were so terrifying.

"Assalamualaikum.." Aku mula memberi salam, tetiba ada orang menjawab salam ku, oh no..here her come.. Tapi sebenarnya aku tak perlu takut pun.. Sebab dia insan biasa seperti aku..huhu

"Sihat Ain?", tanya Mak tiriku ku.. Ya my another family called me Ain..

" si..sihat.", aku menjawab sambil tersenyum kelat.

Jadi aku pun menonton televisyen Dan menunggu mak tiriku memasak untuk makan malam. Sambil menonton TV aku menggunakan aplikasi 'Whatapps' aku memberitahu adik beradik ku yang di rumah lagi satu keadaan aku di sini..

Mereka hanya mentertawakan aku!? Eeee.. Tunggu hampa nanti.

________________________

Setelah selesaikn menjamah aku pun berasa mengantuk, "Ain, nak pi tidoq, pih kat bilik Kak Lang", kata Abah ku.. " haa, okay",jawab ku.

Aku pun melangkah dengan berat ke bilik Kak Lang, kakak aku yang tidak berapa rapat...
Pekerjaannya seorang doktor.
Melihat dia pun aku dah mengaggumi akan karismanya.. Terapi dia sebenarnya begitu manja dengan Abah dan emaknya iaitu Mak tiriku..

Aku pun perlahan-lahan membuka pintu bilik Kak Lang, "Ain tidoq tepi Kak Lang tau satgi..",.. " okay",aku menjawab.

Aku pun naik ke atas katil dan mendengar lagu-lagu kegemaranku dari kumpulan 'kpop' iaitu BTS and BIGBANG. Tanpa disedari aku pun melelapkan mata...

Ya... 'Awesome' Life~Where stories live. Discover now