wush2 thirteen

35 5 2
                                    

'Fuuhhhh'.... 'Ya Allah! Leganya rasaa'.. Akhirnya aku sudah berbaik dengan sahabat aku Dan tanpa disedari aku juga semakin mengenali kawan aku yg bernama Qistina kerana sentiasa bersama aku ketika aku bersedih.. Hihi

Aku rasa semakin bersemangat dan semakin kuat untuk mengahadapi apa-apa masalah yang akan timbul lagi. *smile face*

___________________________

Di rumah,

"Hashaaa jom bangun mai kemaih hg punya almari nih", kata Kakngah ku yang bernama Melor. " nih hg simpan baju yg hg betui2 pakai ja nah tok sah dok simpan byk2", sambungnya lagi..

"Okayy..", Jawabku.

" huum, yg ni kecik. Yg ni tk pakai dh. Yg ni.... Eeee tk mau aah baju ni kenangan dia tk bestt", kata ku sambil memilih baju bertimbun aku itu.

...................................

*flashback*

Ada satu baju ni kenangan dia eeee tak best gilass.

Ketika Hasha darjah enam, Hasha diminta oleh guru kaunseling untuk menyertai pertandingan di sebuah sekolah. Guru Hasha memberitahu Hasha untuk menyertai pertandingan bercerita. Tetapi, Hasha tidak begitu mahir. Hasha mahir di dalam bidang mendeklamasikan sajak. Jadi Hasha pun mencuba nasib. Tetapi, alangkah malangnyaa... Hasha menjalani keracunan makanan, tetapi tidak begitu sirius tapi kesannya berlaku pada esok hari, iaitu ketika pertandingan itu berlangsung. Ketika itu Hasha memakai baju itu. Hasha kan sakit perut jadi Hasha tidak bermaya untuk berlatih, jadi Hasha lupa akan isi kandungan cerita yang Hasha akan sampaikan. Jadi hari itu paling tak bestt bagi Hasha... Sebab itu lah, kalau Hasha lihat baju itu dia akan teringat akan hari itu....

*flashback end*

__________________________

Ketika sambil membelek - belek baju itu... Tiba-tiba
" Haaa!!! Wah3 cantikkk nya sweater nii~ alaa mana nk muatnyaa.. Kecik dh haih.. Huuumm", Kata aku sendirian.
Tetapi di dalam fikiran aku....

'Ha! Solehah kan muatt!! Yeyy bg kt dia lah! Tk yh buang, elokk lagiiii nihh syg ngat eih nk buang!'

Kakak aku pun bersetuju, dan aku cepat-cepat membasuh sweater itu and the important thing, aku meninggalkan signature ala-ala artis di sweater itu.. Hihi

Dalam hati aku terdetik, mesti Solehah happy dapat sweater ni~ ya la mana tak nya orang yang nak memberi ni pun dah happy.. Hahahha

Aku melipat sweater itu dengan penuh hati-hati. Aku tidak sabar nak bagi kepada Solehah.

Apalah agaknya reaksi dia.. Hope muat, sebab Solehah kan kecil-kecil comel~

Ya... 'Awesome' Life~Where stories live. Discover now