It's been a long journey.. Aku and Solehah still can not make it together. Nampaknya macam Happy, but rupa-rupanya aku dah buat macam-macam yang boleh kecilkan hati Solehah, My BFFtJ.
Selama ni, Solehah hanya memendamkan perasaannya yang amat sedih kerana melihat aku sentiasa kelihatan berkeadaan seronok apabila bersama kawan-kawan sekelas aku yang lain. Aku pula, tidak sedar akan keadaan Solehah sekali pun. Aku berasa amat kesal kerana biarkan perkara ini. Masalah ini, terlalu lama dan berpanjangan.
Malah, seukir senyuman pun aku tidak memberikan kepada sahabat aku itu.
Hanya EGO yang menguasai diri aku ini. Menyelubungi aku sehingga aku selesa akannya. Iaitu EGO. Ini bukannya pengakhiran yang aku mahukan. Tidak sama sekali dan tidak pernah terlintas pun.
Solehah dan aku sering menunjukkan perasaan kami melalui kata-kata yang tidak membawa kemana-mana pun bagi aku. Hanya menyemarakkan perasaan benci dan marah lagi la..
Ahh.. Sungguh kebudak-budakkan. Padahal dah tingkatan 4💁.haishhh.
Akhirnya, kami berpeluang nak berjumpa. Dengan baik-baik kami mula bersuara. Seperti kali pertama, tetapi aku cuba untuk sembunyikan perasaan debar aku. Yes. Of course I don't want to lost you. Cause I am your best Friend. And nobody cannot replace me. (Fullstop)
'Isy kawan.. Eh! Sahabat jenis apa kau nii Ainman Hasha!!'
Terdetik dalam hati aku semasa setelah sekian lamanya kami tidak bertegur sapa, saling membalas surat yang tidak kemana.. Akhirnya, pada saat yang kami rasa kami memang perlu berjumpa secara depan-depan.. Akhirnya Solehah mula bercerita apa yang sebenarnya yang selama ini dia memendam.
Dia berkata yang dia berasa sedih kerana aku selalu 'happy' dengan kengkawan sekelas aku tanpa aku sedar aku telah membuat sahabat aku itu berasa dipinggir. Hmm... 'Apakah aku layak lagi untuk Solehah?'
Aku selalu berdetik sebegitu kerana, apa guna lagi kalau aku asyik memberitahu pada dunia Solehah merupakan sahabat sejati aku tetapi aku sendiri tidak melayannya sebegitu. Malah, ada orang yang lebih baik yang dapat memahami Solehah dan sentiasa mengambil berat akannya. Tetapi??!! Aku langsung tidak mempedulikannya.
'Teruk kan aku ni.. '
'Sorry. Mian-hae. Minta maaf. Sumimasen. Sahabat'To be continue..
YOU ARE READING
Ya... 'Awesome' Life~
Teen FictionAinman hasha is the youngest child in two of her family.. Why? It's two? Yeaa weird isn't it. She had a most complicated family than the other friends , her mother had passed away, and her father has married with another woman and got 5 children bu...