wush2 sixth

34 6 2
                                    

Yeyyy! Girls day out!, jadi kami telah decide nak ke rumah Solehah... Hahhaha

"Tu la hgpa susah sgt nk pikiaq nk pi mana mai rumah aku ja.. Bagus3.. Hehe", kata Solehah.

Aku tiba dahulu, dihantar oleh abg Raqzeef. "Okay abg! Nnti mai ambik kami tau, kt rumah Solehah jugak... Tau",kata aku.
" hmm", jawab pendek abangku. Dia memang seorang pendiam dan tak berapa banyak cakap.

Setibanya aku di depan pintu rumah Solehah, "Assala........", tak sempat nak habiskan salam ku, tetiba Solehah membuka pintu dan terus menerpa aku.

" waalaikumussalam.. Jom3 masukk",kata Solehah. "Wey, aku tak sempat nak bagi salam.. hg tarik aku masuk dah nohh.. Excited semacam ja hg ni..",

" weyy mesti la! Nailah Jasmine nak mai kann", jawab Solehah.


Aku hanya ketawa kecil, kami menunggu Nailah yang datang dari Rumah neneknya. Nenek Nailah tinggal di Pulau Pinang, jadi apabila Nailah berkunjung ke Pulau Pinang, Nailah akan tidur di rumah neneknya.


Beberapa minit kemudian, ada orang yang memberi salam, kami pun pergi membuka pintu hadapan.

"Nailah..!!!", kami serentak menjerit nama sahabat kami itu, Nailah yang agak 'blur2' tu.. bersuara dengan suara kasar nya hehe.. " aah! Hai korang...",

Solehah terus menjemput Nailah masuk ke dalam rumahnya.

"Rumah kau tak ada orang ka Solehah?", tanya Nailah.. " ada aih, awat tak dak pulak.. Mak aku ada kat dapur.. Abah aku pi kerja.. Ha.. Mak aku ja.. Lah",

"Eh kau ni aku pang kang..", okay... 'Nailah ni memang kerja dia nak pukul orang ja' huhu..

Aku dan Nailah duduk di ruang tamu sementara Solehah membantu ibunya menghidang kuih- muih yang dibuat sendiri oleh ibunya.

" jemputlah makan ya.. Mak Cik nak keluaq sat nak pi kedai..", kata ibu Solehah. "Ya... Terima kasih Mak Cik..", jawab kami berdua.

" wey, lepaih makan hgpa nak buat apa?", tanya Solehah kepada kami.

"Eemm.. Tengoklah kita buat.. Benda yang berfaedah lew.. Cam.... Ha! Kita pi lah taman depan rumah hg tuu kan ada taman rekriasi. Hg pakai kasut apa Nailah?", tanya aku.

"aku pakai kasut sport.", jawabnya. " haa.. Cantikk aku pun.", kata aku sambil menujukkan jari ibu.

Setelah kami selesai menjamah kuih, Solehah mengunci pintu rumahnya Dan kami pun bergerak ke taman hadapan rumah Solehah.

Kami berjoging tanpa rancangan pun... Tiba-tiba ja idea tu keluar dari fikiran aku.

Setengah jam sudah kami berjoging, kami berasa penat dan Nailah dengan baik Hatinya membelanja aku dan Solehah ais krim! Fuuuuh.. Sedapnya...!

Kami pun berehat di sebuah pondok berdekatan dengan taman mainan. Nailah berkonsi keadaannya di rumah barunya, "okay ja.. Sekolah baru aku tuu, tapi nak dapat kawan cam hmpa memang payahh aa..", dia berkata sambil ketawa besar.

" wuuoo.. Terharu uu ahhhahaha", kata aku sambil berjenaka, padahal memang aku rinduu nak dengar Nailah kata sebegitu.. Ceeeewwah


"Weh3 dah alang2 kita santai kat sini en meh aku bg pickupline skitt", kata aku. " ha'aa lah lama tk dengaq!", Kara Solehah dengan teruja..

"Okay, ehem2 wey3 kita kn kt mna skrg?", aku bertanya.

" dkt taman aa", jawab Nailah sambil disetujui oleh Solehah.

"Oouw kat taman, kat taman ada apa?", tanya aku lagi. " ada bunga laa", jawab Solehah.

"Wahh jadinya aku bunga lah~", jawab aku. " ehh awat pulakk", tanya kawan-kawanku serentak..


"Yaa laa hgpa kt nmpk ja kasaq tp hati ada taman wo.. Aku lah bunga kat hati hgpa!!.. Hahahhahah", kata aku sambil ketawa besar.

Hari pun semakin lewat, kami pun pulang kerumah...
" byeeee sahabat~ jumpak gi au", kata ku kepada Nailah yang akan ke Kuala Lumpur esok..

"Sat ja hg balik sini en nnti mai lg laa wehh..!", kata Solehah hampir menangis. 'Solehah kan cepat touching uolls' kikiki..


" insyaallah.. Nnti kita pi jalan2 jauh skit.. Hahaha", kata Nailah. "Yyokayy", jawab aku sambil disetujui Solehah....



+++++++++++++++++++++++++
Hai readers lepas baca jgn lupa Vote tau! Thanxx..

Hope baca dgn muka yg ceria.. Hahahah
Ada sambungan matteimasu!



Ya... 'Awesome' Life~Where stories live. Discover now