wush2 fourth

33 5 0
                                    

Pada jam 6:30 pagi, Hasha tersedar dari tidur Hasha yang nyenyak. Dia mula mengingati bahawa dia berada di rumah Mak tirinya, Hasha memulakan langkahnya pada pagi ini dengan solat subuh.

Selesainya solat, Hasha terus ke ruang tamu untuk menjamah sarapan yang disediakan oleh Mak tirinya.

"Makan Ain, ni tambah lagi", Mak tiriku tetiba bersuara.. "Ya.." Aku menjawab dalam keadaan agak terkejut.

Apabila Hasha di rumah Mak tirinya, dia akan menjadi kaku dan selalu kekok.. Kalau di rumahnya bersama adik beradiknya yang lain, dialah manusia yang paling tidak boleh duduk diam.


Hasha totally has change 360 as a loud person to a quite person.

_________________________

Aku membasuh semua pinggan mangkuk di dapur, untuk mengurangkan perasaan kekok aku, tiba-tiba "Ain, Ain sekarang dah form berapa?", tanya Abang ku yang bernama Faiz.

" dah form 4 dah..", jawab aku.. "Ouuh, belajar rajin-rajin tau", abg Faiz memberi semangat kepadaku.. " ya baikkk", jawab ku sambil terseyum.

____________________________

Hasha mempunyai 5 adik beradik di sebelah keluarga Mak tirinya. Dia mempunyai 3 abang, 2 kakak, iaitu..

Kak Farhana
Abg Firdaus
Kak Fatin
Abg Faiz
Abg Farhan

Semuanya melayan Hasha dengan baik. Tiga daripada Lima adik beradiknya telah berkahwin iaitu, Kak Hana, abg Daus dan abg Faiz.


Adik beradik Hasha yang dia rapat, iaitu di sebelah bapa tirinya, juga 5 orang. Dia mempunyai 4 kakak, seorang Abang. Yang bernama...

Kak Adriana
Kak Melor
Kak Puteri Damia
Abg Raqzeef
Kak Sofeya


Adik beradik Hasha disebelah bapa tirinya amat rapat dengan Hasha, jadi Hasha selalu menceritakan segala yang dilakukan oleh Hasha tanpa rasa kekok. Seorang kakaknya telah berkahwin, iaitu Kak Melor Dan mendapat seorang cahaya mata yang diberinama oleh Hasha sendiri, iaitu Mia Sufrina. Kak Melor merupakan ibu tunggal Dan sentiasa tabah menjalani kehidupannya.

_________________________

Ya... 'Awesome' Life~Where stories live. Discover now