wush2 eleven

26 3 0
                                    

Ahhhhhhh!!! Nak HAPPY2 BOLEH???

Ahhhhhhh!!! Nak HAPPY2 BOLEH???

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

**flashback

Cuti persekolahan sememangnya membosankan.
Aku terpaksa menjaga anak saudaraku. Mia Sufrina.

"Ya Allah! Mia! Jangan laa buat semak aduh...", marah aku. Mia baru berumur setahun 6 bulan tetapi dia sudah memahami segala arahan yang aku berikan.

Aku menjaga Mia sudah hampir sepenuh-penuh cuti persekolahan. Tetapi pada minggu pertama aku bercuti, aku pergi ke Cameron Highlands bersama Abah yang aku sayangi dan ahli keluarga aku yang disebelah Mak tiriku.

Pada 9 pagi, aku menunggu Abah aku datang untuk mengambil aku. " wuish.. Lambatnya. Dh pukui sebelaih dh ni", kata aku sendirian. Tetapi nasib baik aku ditemani oleh kakak dan Abang aku.

Tetiba telefon ku berdering 'save me -BTS ' aku pun tergesa-gesa mengangkat panggilan dari Abah aku.

"Ha hello Ain, tunggu Abah dok on the way", kata Abah aku.

" okayy Abah ~", aku menjawab dengan suara manjaku.

Setelah beberapa minit menunggu, akhirnya Abah aku pun tiba.

Kereta Grand Livina yang memuatkan 6 orang. Kak Hana, suaminya, anaknya, Abah, abg farhan dan aku.

Abang Farhan, yang mengambil kos kulinari. Kini bekerja walaupun usianya muda lagi. Dia seorang Abang aku yang mempunyai penyakit sewaktu kecil dahulu. Tetapi alhamdulillah sekarang dia sudah beransur pulih. Tetapi warna kulitnya agak berlainan dari yang lain.

Abang Farhan sering mencuba untuk berkomunikasi dengan aku. Dua memberi coklat kepada aku.. Dia bertanya adakah dia kelihatan comel bagi aku.... Jadi dia cuba untuk menjalinkan hubungan adik beradik. Tapi... Aku tetap kekok untuk bercakap.

Sesampainya di Cameron mereka telah menenpah satu banglow yang berkayu.. Di kawasan berdekatan pasar malam Cameron.

Layanan tuan rumah teramat baik. Aku terkejut. Kesemua adik beradik aku di sebelah Mak tiriku berada di sini. Aku pun salam satu per satu padat satu homestay haha..

Keesokan harinya kami pergi ke taman Mardi, terdapat byk flora dan fauna yang sejuk mata memandang.. 'Huuuh...'

Aku mengambil peluang ini untuk... Let me take a selfie.. Hihi tapi kali ini aku selfie bersama Abah akuu wuwu...

Setelah seharian penat berjalan.. Kami singgah di sebuah kedai makan yang dicadangkan oleh Kak Lang.

'Alhamdulillah..' Sedap dan sangat berpuas hati. Selepas itu kami singgah di masjid untuk menunaikan solat asar.

Hari makin gelap, kami bergerak pulang ke Pulau Pinang. Jalan raya amat sesak walaupun pada waktu malam.

Aku terpaksa pulang ke rumah Abah aku dahulu kerana sudah agak lewat.


'Alaaaaa nk balik rumah kamiii!' Hanya mampu berkata di dalam hati... Ya la nanti Abah terasa pulak~ hmmm.. Tak pa lah..

Sewaktu di Cameron, aku membeli keychain kepada Solehah. Aku pun membeli keychain yang sama kepada aku. Tetapi warna yang berlainan..

Aku rasa happy kerana dia mengucapkan terima kasih kepada aku.. Tetapi.. Aku masih sedih akan sikap kami yang tidak lagi bertegur sapa seperti dahulu.....

***flashback end**

Bersambung..

Ya... 'Awesome' Life~Where stories live. Discover now