Hasha tidak akan pernah melupakan hari dia bertemu dengan sahabat-sahabatnya....
'Wiuui hahaha'.. Hasha pasti akan tersenyum seorang diri bila dia teringatkan akan hari mereka bertemu..Hari Ahad..
"Hasha~", panggil kakak ku dengan suara yang manis, iaitu kakak ku yang sulung,Kak Adriana atau kakyong.
'Haih lain mcm ja ni..' Hati aku berkata.. 'Ya lah slalunya kakyong ni dok calling2 org sweet2 ni suh org buat kerja... Haihh..'
" yezza nk pao", kata aku. "Teman kakyong masak.", kiranya. " Kangkung kan favourite Hasha... Pih kepak2 kangkung nuh..", sambung nya lagi.
"Ho la.. Ho la..", yup my favourite is always 'kangkung'. Hihihi..
Setelah selesai aku uruskan kangkung, aku terus ke bilik untuk mengulangkaji.
Ya lah kan kerja sekolah dah siap.. Sesampai sahaja di rumah aku sudah siapkan. 'Well, I know I rajin.. Kukuku'..
___________________________
Aku tinggal di kawasan flat jew, tapi aku jarang keluar dari rumah, tetapi masa aku kecil dahulu aku ada jugak berkawan dengan budak-budak di flat aku..
Bestt kami selalu bermain pada waktu petang, tetapi sekarang semua dah semakin membesar jadi kami pun tak dah selalu main bersama-sama..
__________________________Hasha sebenarnya dari tadika lagi bersekolah di Pulau Pinang, dia selalu ke sekolah melalui Jambatan Pulau Pinang, bersama ibunya, tadika disana sehingga darjah 5. Hasha juga sekolah kafa di sana..
Tetapi setelah ibunya meninggal dunia... Hasha terpaksa bersekolah di sekolah yang hanya terletak di belakang rumahnya.
Hasha selalu teringat akan kawan-kawanya di sekolah lamanya.'huhu.... Rinduuunya..'
____________________________
**flashback**
Masa aku darjah 6, aku memasuki sekolah baru.. Dan berkawan dengan orang baru huum.. 'Wah mcm ni rupanya rasa jd budak baru noh..",
Tiba-tiba "hai!", ada budak lelaki yang menyapa aku, dia duduk betul2 dihadapan meja yang aku duduk.. Yo la budak baru~ meja pun kena ambik sendiri.. Tapi ada orang tolong huhu.. Nama dia Izman, cikgu yang suruh... Jadi dia tolong la...
Okey, okey... Back to budak yang tetiba sapa aku tu, nama dia Zul Arifin. Dia memang budak yang sangat aktif Dan peramah. Kalau boleh satu sekolah tu dia nak berkawan.. Haih... Hahaha..
Kawan baik Zul, yang bernama Faishal, suka akan aku.. Dan! Rupa-rupanya... Izman pun suka akan aku... Haih.. Aku selalunya buat tak layan ja.. Maksud aku perasaan suka mereka terhadap aku.. Aku hanya suka berkawan dan tidak lebih dari itu.
Pada hari jadi aku, Izman dan Faishal, serentak memberikan aku hadiah! Izman memberi Keychain , Faishal pulak memberi jam loceng kecil ja.. Hahahhahah 'lawak laa hgpa dua ni'
Selepas itu aku semakin rapat dengan seorang kawan aku yang bernama Khaisaratuljannah.
'Fuhh best betui ingat kenangann lama'..
____________________________
Yess back to today story, hihihi... Kawan aku yang bernama Khaisaratuljannah, atau you can call her Jannah..
Berkawan dengan aku sampai hari ni. Jannah tinggal di flat bersebelahan dengan flat aku.Kami pada setiap hari selasa sehingga jumaat , selepas pulang dari sekolah.. Kami akan ke masjid untuk solat asar, diikuti dengan membaca Al-Quran.. Selepas itu sambung dengan membuat kerja sekolah.
Jannah selalu ke masjid bersama ibunya, aku pula yang memberi cadangan untuk membaca Al-quran, jadi Jannah telah bercadang untuk membaca al -Quran di masjid...
Jadi, di sekolah aku ada sahabat, di rumah aku ada teman hahahah tak sunyi la~ aku.. Heeeeee..
____________________________
"Alhamdulillah..", aku bersyukur setelah selesai solat isyak, aku terus berlanding-landing..(Ceeee) sambil mendengar lagu '7 Years , Lukas Graham',
Sambil-sambil menikmati lagu tuu mestilah mulut aku start nyanyi.. Huuuuuu~ 'once I was 7 years old my momma told to me to find a friend or not I'll be lonely..' Hehehe..
Aku sedang leka mendengar lagu, sambil memejamkan mata.Tiba-tiba aku rasa dia atas katil ku ada sesuatu sedang berjalan.. Mengahampiri aku. 'Haih, sapa dia neh'...
YOU ARE READING
Ya... 'Awesome' Life~
Teen FictionAinman hasha is the youngest child in two of her family.. Why? It's two? Yeaa weird isn't it. She had a most complicated family than the other friends , her mother had passed away, and her father has married with another woman and got 5 children bu...