Mahinur Sultan sessiz sedasız bir şekilde Eski Saraya gönderilir.Mahinur Sultan gitmiştir lakin kalan Sultanlar arasında ki kıyasıya rekabet devam ediyordur.
Mahfiruz Sultan'ın dairesi
Mahfiruz Sultan:Neyseki hayırlısıyla kurtulduk Mahinur dan.Şimdi sıra Kösem de.
Esma Hatun:Doğru dersiniz sultanım lakin bu Kösem Sultan.Mahinur Sultan'a zinhar benzemez.
Mahfiruz Sultan:Orası öyle .Zaten Mahinur'dan kurulduğumuz kadar çabuk ve kolay kurtulamayacağımız aşikar.Lakin ben neleri başardım.Bu günlere kolay beri gelmedim.Bundan sonraki günlerimiz için de çalışmaya devam edicem.
Esma Hatun:Aklınızda ne var Hasekim?Mahfiruz Sultan aklında ki planı tek tek en ince ayrıntısına kadar anlatır Esma Hatun' a.
Esma Hatun:Sultanım iyi hoş diyorsunuz lakin bu çok tehlikeli değil mi? Bu işin yalnız iki çıkışı var:Ya Kösem Sultan ve evlatlarından sonsuza kadar kurtulacaksınız ya da...Dilim varmıyor lakin siz ve evlatlarınız bitecek.
Mahfiruz Sultan:Bunun ne kadar riskli bir şey olduğunun farkındayım lakin risk almadan ilerleyemeyiz.İlla ki bir şeyleri ortaya koymak zorundayız.Bu sefer biz canımızı ortaya koyduk.Lakin senin dediğin gibi olmayacak.Canımızı ya geri alacağız ya da geri alacağız.Bu yola girdikten sonra zinhar geri dönüş olmaz.Lakin senin de bana bir söz vermem lazım zira benim de bu yolda güvenilir ve sadık insanlara ihtiyacım var.
Esma Hatun:Başım sizin yolunuzda feda olsun sultanım.
Mahfiruz Sultan:Alá.Kösem Sultan'ın dairesi
Kösem Sultan'ın Şehzadeleri ve Sultanları daireden oynarken Kösem Sultan ve Gevherhan Sultan muhabbet ediyordu.Gevherhan Sultan:Validem daha ne kadar bekleyeceğiz?
Kösem Sultan:Neyden bahsediyorsun kızım?
Gevherhan Sultan:Neyden olacak Validem tabi ki Şehzade Hasan'dan.Hani validesi gidince onunda işi bitecekti?
Kösem Sultan:Her şeyini benden almışsın lakin tek bir şey hariç.O da sabır.Sabretmezsen hiç bir vakit zafere ulaşamazsın.
Gevherhan Sultan:Sabır sabır nereye kadar Validem.Şimdi vakti var diyorsunuz lakin o vakit hiç gelmezse...
Kösem Sultan:Öyle şey olur mu Gevherhan? Elbet her şeyin bir vakti gelir lakin sen her şey hemen olsun istiyorsun.Bak güzel kızım bu cihanda her şeye sahip olabilirsin lakin evvela sabretmen lazım.Yoksa ne kadar kudretin olursa olsun sonuca ulaşamazsın.Kösem Sultan kızına nasihatler verirken Şehzadeler arasında geçen konuşmalar dikkati onlara çeker.
Şehzade Murat:Hadi Kasım Valideme söyleyip Hasan'ın yanına gidelim.
Şehzade Kasım:Gidelim ben de onu çok özledim.
Gevherhan Sultan: Murat, Kasım nereye gittiğinizi sanıyorsunuz?
Şehzade Murat:Kasımla beraber kardeşimiz Hasan'ı görmeye gideceğiz?
Gevherhan Sultan:Bir kere kimden izin aldınız? Ayrıca o sizin kardeşiniz falan değil.
Kösem Sultan:Gevherhan! Kardeşlerine ne öğreniyorsun sen?Ben sana ne diyorum sen ne yapıyorsun?
Gevherhan Sultan:Yalan mı Validem.Şehzade Hasan'ın validesi sizmisiniz? Değilsiniz. O vakit bizim kardeşimiz de değil o.
Kösem Sultan:Evet Hasan benim oğlum olmayabilir lakin senin de dediğin gibi o hanedan kanı taşıyan bir Şehzade.Sizin de onunda Osman'ın da Beyazıd'ın da babası Sultan Ahmet.Bu yüzden istediğiniz vakit kardeşlerinizi görmeye gidebiliriz.Murat, Kasım'ı da al beraber Hasan'ın yanına gidin.
Şehzade Murat:Sağolun Validem.İzninizle.
Kösem Sultan:Gevherhan sen ne vakit böyle oldun? Eskiden olsa sözümden çıkmazdın.Başına buyruk davranışlar laflar.
Gevherhan Sultan:Ben hep böyleydim Validem.Lakin asıl siz değiştiniz.Hani düne kadar onlar benim kardeşlerimin rakibiydi.Hani hepsi bizim için tehlikeydi.
Kösem Sultan:Evet öyle lakin...
Gevherhan Sultan:Lakin ne Validem.Kardeşlerimi bile bile neden tehlikeye atıyorsunuz?
Kösem Sultan:Benim kimseyi tehlikeye attığım falan yok.Senin karşında validen olduğunu unutma ve laflarına dikkat et.
Gevherhan Sultan:Ben laflarıma yeterince dikkat ediyorum validem.Lakin sizin ne yapmaya çalıştığınızı anlayamıyorum.
Kösem Sultan:Bak güzel kızım.Evvela kendimizi sağlama almamız lazım zira planlarımız devreye girdiğinde altında enkaz gibi kalmayalım.Şimdi herkesi karşımıza alırsak yanımızda olan kalmaz.Bu yüzden, en azından bir süreliğine bu kardeşlik duygularına alışsan iyi edersin.
Gevherhan Sultan:Bunu keşke en başında söyleseydiniz.Size bunca şeyi söylemezdim.Ne olur bağışlayın beni.
Kösem Sultan: Öyle şey olur mu güzel kızım.Sende haklısın lakin bir süreliğine bunlara katlanman lazım.
Gevherhan Sultan: Peki Validem.Siz ne olursa olsun her vakit en iyisini bilirsiniz.Sultan Ahmet'in hastalığı gün geçtikçe iyileşeceğine daha da vahim hale gelmeye başlamıştı.
Has Oda
Kösem Sultan:Bana ne olur iyi haberler ver hekim başı?
Hekim:Sultanım vallahi bunu en az sizin kadar ben de isterdim lakin Hünkarımızın durumu gün geçtikçe daha da vahimleşiyor.
Kösem Sultan: Peki yok mu derde bir çare?
Hekim:Maalesef Sultanım.Bu hastalığa daha evvelde rastlamıştım lakin hepsinde de sonuç aynı...Bizim şu an yapabileceğimiz tek şey Hünkarımızın ağrılarını dindirebilmek için ilaçlar yapabilirim.Lakin onlar da ne kadar etki eder malum.
Kösem Sultan: Dediğim gibi kimseye Hünkarımızın hasta olduğundan bahsetmedin dimi?
Hekim:Hayır sultanım.Emrettiğiniz üzre kimseye bahsetmedim.Hünkarımız dahi hastalığının bu denli ciddi olduğunu bilmiyor.
Hekim ve Kösem Sultan konuşurken Sultan Ahmet konuştuklarını işitir ve söze atılır.
Sultan Ahmet:Yüzünü düşürme zira kimin ne vakit göçüp gideceği belli olmaz.
Kösem Sultan:Hünkarım.Siz ne vakitten beri buradasınız.
Sultan Ahmet:Hastalığımın durumunu öğrenene kadar.
Kösem Sultan:Hünkarım ne olur bağışlayın beni lakin ben siz üzülmeyin diye söylemek istemedim.
Sultan Ahmet:Asıl sen üzülme sultanım.Kimin ne vakit göçeceği belli olmaz.
Kösem Sultan:Öyle deme ne olur.İyileşeceksin ben inanıyorum.
Sultan Ahmet:Öyle tabi.Biz beraber neleri atlattık bunu mu atlatamıyacağız.Kösem Sultan gözyaşlarına hakim olamaz ve biricik aşkına belli etmemek için kendini sıkarak ağlamaya başlar.
Kösem Sultan:İnşallah Ahmet'im inşallah.
Mahfiruz Sultan harem de Kösem Sultan hakkında dedikodular yaymak için cariyeler tutmuş ve onlar da ileri geri konuşmaya başlamış ve bu olanlar Kösem Sultan'ın kulağına kadar gitmişti.
Kösem Sultan'ın dairesi
Kösem Sultan:Sen de olan rezilliği işittin dimi?
Cennet Kalfa:Maalesef sultanım.Keşke sadece ben işittsem lakin nerdeyse tüm harem sizi Sultan Ahmet'e büyü yapmış bir büyücü olarak konuşuyor.
Kösem Sultan:Nasıl oldu bu Cennet? Kim yaptı bize böyle pis bir oyunu?
Cennet Kalfa:Bilmiyorum sultanım lakin sizinde bildiğiniz üzre sizi çekemeyenler fazla.Yani herkes olabilir.
Kösem Sultan:Bunu yapmaya kim cesaret ettiyse bedelini fazlasıyla ödemeye hazır olsun zira Kösem Sultan'ı hafife almak neymiş görecekler.Tüm harem gibi bu olanlar Sultan Ahmet'in de kulağına gider.Ve haber yollayarak Kösem Sultan'ı hasoadaya çağırır.
Has Oda
Kapı Ağası:Hünkarım Kösem Sultan geldiler.
Sultan Ahmet:Gelsin.
Kösem Sultan:Beni çağırtmışsın Ahmet'im.
Sultan Ahmet:Bazı şeyler işittim.Tabi ki itimat etmedim lakin söz konusu Validem.Onun ölümde de senin parmağın olduğunu söylüyorlar.
Kösem Sultan:Yazık çok yazık Ahmet.Sen de onlar gibi olmuşsun.Benim büyücü olduğuma inanmışsın.Ben de içimi rahatlatmıştım ben yapmama rağmen kimse umrumda değildi.Çünkü senin benim arkamda olacağına bunu beraber atlatacağımıza inanmıştım.
Sultan Ahmet:Bilmiyorum Kösem.Böyle bir şeyi yapacağına ihtimal dahi vermiyorum lakin bir yan da Validemin sebepsiz vefatı kafamı çok karıştırdı lakin ben bunu sana yapanları bulucam ve işin aslını öğreneceğim.Şimdi sen dairene dön ve olaylar açığa çıkana kadar kulaklarını dedikodulara karşı tıka.
Kösem Sultan:Peki Hünkarım.Kösem Sultan'ın dairesi
Gülbahar Hatun:Sultanım ne oldu? Ne dedi Hünkarımız?
Kösem Sultan:Bittim ben Gülbahar.Hiçbir suçum günahım olmamasına rağmen Hünkarımız bana inanmadı.O da onlar gibi düşünmeye başlamış.Rahmetli Valide Handan Sultan'ı bile benim öldürdüğümü düşünüyor.
Gülbahar Hatun:Ama bu nasıl olur Sultanım. Hünkarımız size sonsuz sevgi ve güven ile bağlı.Buna zinhar inanmam.
Kösem Sultan:Gözlerimlerimle görüp kulaklarımla işitmesem bende zinhar inanmazdım lakin ne kadar da olsa güveni zedelenmiş.
Gülbahar Hatun:Peki şimdi ne olacak Sultanım zira Hünkarımız arkanızda yokken nasıl atlatacağız bu durumu?
Kösem Sultan:Hünkarımızın akıl aldığı kişileri değiştireceğiz.Bunun da başında Vezir-i Azam geliyor.Mehmet paşayı damadımız yapmanın tam vakti.Zira Mehmet Paşa divan da güç kazansın ki bizim de kudretimiz artsın.Böylelikle Hünkarımızın kulağına böyle yalan yanlış iftiraların gelmesine engel olalım.Şimdi sen git ve Hacı Ağa'ya haber et.Bize müstakbal damadımızı getirsin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OSMANLININ MUHTEŞEM SULTANI:KÖSEM
Historical FictionBen Anastasia yani Nasya yâ da Mahpeyker . Aslında bunların hiçbiri.Ben Kösem.İlk getirildiğimde cehennem olarak gördüğüm bu Osmanlı'yı kendi Cennetime dönüştürdüm.Evlatlarım için hep yaşadım. Aşkım için mücadele ettim.Ve bu zorlu yolculuğu gücüme g...