DAHA DAHA GÜÇLÜ

641 23 0
                                    

Mahpeyker duyduğu müjdeli haberi ilk Hünkarına biricik aşkına söylemek istedi ve has odaya doğru yola koyuldu.
      Hünkarımıza geldiğimi haber verin.
       Hünkarımız sizi bekliyorlar.
    Mahpeyker Hünkarın önünde edildikten sonra hemen konuya girdi.
        Ahmet burada şu anda sadece ikimiz değiliz.
         Nasıl yani anlamadım ay çehrelim.
       Gebeyim Ahmet bir evladımız olacak.
          Çok sevindim Mahpeyker ' im .deyip birbirlerine sarılırlar.
          İzninle bu güzel haberi validemize de vermek isterim.
        Bu haberi valideme  asıl ben vermek isterim sen diyerlerine duyur.
Mahpeyker ' in hevesi kursağında kalmıştı çünkü Safiye Sultanın yaptıklarından sonra Handan sultanla yakınlaşmış ve valide Sultan ona daha şimdiden gelinim der olmuştu.Lakin Ahmet'i kırmayacaktı.
      Peki deyip taşlığa doğru gitti.
Asıl bu haberi diğer hatunlara ve özellikle de Mahfiruz ' a söylemek daha keyifli olacaktı.Hemen Cennet le
beraber tüm Sarayı Hümayun'a müjdeli haberi duyurduk.Şehzadem için Handan Valide Sultan lokma lar şerbetler hatırlattı .Mahfiruz da odasında şehzadesiyle alakadar olduğu için olanlardan onun haberi yoktu ve bunu fırsat bilip Cennet ile bir tepsi hazırlayıp gönderdim.
      Sultanım
      Ne oldu Cennet kalfa?
      Bu tepsi sizin için buyrun alın.
       Mahfiruz lokmalardan ağzına atar tam şerbeti içerken Cennet:
      Bu şehzade şerbeti sultanım. Mahpeyker hatun gebe.Onun doğacak şehzadesi için bizzat Handan Valide Sultan hatırlattı.
      Bunu duyan Mahfiruz Sultan  elindeki şerbeti yere düşürdü.
      Ne anlamadım Mahpeyker mi gebe?
      Evet sultanım işitmediniz yoksa?
       Hayır ben de senden işittim.Tamam Cennet sen çıkabilirsin.
       Cennet selam verip çıkar.
       Nasıl olur bu Esma bu hatun daha evladı olmadan önce bu kadar güçlüydü şimdi bir de evladı olacak hele bir de dili  varmıyor lakin şehzadesi olursa iyice kuvvetlenir.
       Allah muhafaza sultanım öyle demeyin. Hem diyelim ki bir şehzadesi oldu unutmayın ki sizinde aslan gibi bir şehzadeniz var .
      Evet Esma ama o benim gibi tek bir şehzade ile kalmayacak. Ahmet ona aşık şimdi değilse bile ileride bir çok şehzadesi olacak.
       Ümidinizi yitirmeyin sultanım ben inanıyorum ki sizinde daha çok şehzadeniz olacak.
        İnşallah Esma inşallah.
   Mahpeyker ' in dairesi
   Ne oldu Cennet verdin mi tepsiyi Mahfiruz ' a ?
  Verdim verdim .
  Ee ne tepki verdi peki.
   İlk ne için olduğunu söylemedim.Lokmadan tattı şerbeti içerken bu Mahpeyker hatunun şehzade şerbeti dedim. Vallahi boğuluyordu az daha.
     Alá daha bu iyi günleri Cennet o da Safiye Sultan da ve beni tüm çekeme-
yenlerde tek tek günlerini görecek.
    Korkulur senden Mahpeyker korkulur.
     5 ay sonra
Mahpeyker hatun hünakarımız seni çağırdılar.
  Tamam Cennet geliyorum.
Mahpeyker güzel bir kaftan seçti hemen.Karnı iyice belirginleştiği için her kıyafeti ona olmuyor bu yüzden yenilerini diktimişti ve onların içinden en güzelini seçip giydi ve Ahmet'in dairesine doğru yola koyuldu.
     Hünkarım gözdeniz Mahpeyker hatun geldiler.
    Alın içeri gelsin.
  Hünkarım.
  Gel ay çehrelim gel Kösem ' im gel canım , evladımın anası.
  Ahmet ben seni çok özlüyorum. Sensiz bu Saray da zaman hiç geçmiyor.
  Bende hep seninle ve evladımız là olmak isterdim lakin bilirsin devlet işleri beklemeye gelmez.
     Haklısın Ahmedim.
Ben seni asıl başka bir şey için çağırdım.Sana bir ad daha vermek isterim.
     Neymiş o?
      Kösem .Mahpeyker Kösem olsun bundan sonra senin adın.
    Çok güzelmiş manası ne peki?
    Kösem, yol gösteren önde giden demek.
     Mahpeyker Kösem yeni adını anlamını sevmişti.Diğer adını da seviyordu lakin onu Safiye Sultan koymuştu lakin  bu tam onu yansıtıyordu.
     Madem öyle yalnız Kösem olsun Mahpeyker ' i yalnız sen de.
    Alá Kösem'im .Şimdi git dairene istirahat et malum gebesin yorma kendini.Bir de daire demişken artık daireni değiştirme vakti geldi malum Fahriye Sultan Derviş Paşayla evlendi ve dairesi ne zamandır boş.Oraya senin geçmen münasiptir.
    Peki der ve selam verip çıkar Kösem.
Artık Kösem yeni adı ve dairesiyle daha da güçlenmiş oldu ve sultanlığa ilk adımı atmıştı.

   





    

            
 

OSMANLININ MUHTEŞEM SULTANI:KÖSEMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin