Gelecek İçin Biletiniz

295 8 0
                                    

Eğer Nereye Gittiğinizi Bilmiyorsanız, Bir Şeylerin

Sonuna Gelmişsiniz Demektir.

Laurence J.Peter

Sizi tebrik ederim. Şu anda dünya nüfusunun çok az bir kısmının yaptığı bir şeyi yapmış olmanın haklı sevincini yaşıyor olmalısınız. Bu bölümü tamamlamak belki işlerinizi aksatmanıza sebep olmuştur. Ancak yaptığınız hiçbir iş, geleceğinizi tasarlamaktan daha acil olamaz. Çünkü yaşam sürekli olarak ilerliyor, daima ileri doğru gidiyor. Sanırım şu anda toprağa tohumu eken çiftçinin yaşamış olduğu rahatlık duygusunu yaşıyorsunuz. Ancak tohumu toprağa ekmekle iş bitmiyor. Tohumlar birer birer çıkarken, etrafınızda zararlı bitkiler de oluşabilir. Toprağa gübre vermeniz gerekir, su vermeniz gerekir, sevgi vermeniz gerekir. Sadece tohumu eker ve giderseniz, döndüğünüzde hiçbir şey bulamayabilirsiniz.

Sanırım şimdi insanların çok istediği halde neden başarısız olduklarını daha iyi anlıyorsunuzdur. Ya da biten evliliklerin, aşkların sebeplerini...

Eğer sadece tohumu eker ve tarlayı terk ederseniz, tohumları kaderine terk etmiş olursunuz. Her evlilik mucizelerle başlar. Rüya gibidir ve rüya hiç bitmeyecektir. Tarlaya güzel tohumlar ekilmiştir. Ancak zamanla tohumlar kaderine terk edilir. Su görmeyen tohumlar kurumaya başlar ve tarlada yabani otlar bitmeye başlar. Bütün tarlayı zehirli otlar kaplayabilir. Sonra tarlayı terk etmek sorunda kalırsınız.

İnsanlar hedeflerine bu yüzden ulaşamazlar, evlilikler bu yüzden biter, bu yüzden hastalanır ve bu yüzden başarısız oluruz...

Eğer sadece tohumu ektiğimizde her şey düzelecek olsaydı, yaşamda istediğimiz her şeye sahip olurduk. Hedefler devamlılık ister, sevgi devamlılık ister, başarı devamlılık ister. Tarlaya ektiğiniz tohumu sürekli olarak kontrol etmelisiniz. Tarlanıza yabancıların girmesini engellemelisiniz. Yabani otları temizlemelisiniz.

Şimdi hedeflerinizi, yani ektiğiniz tohumları gözden geçirmenizi istiyorum. Birazdan size söyleyeceğim dokuz maddelik liste, dünyanın en başarılı insanlarının hedef belirlerken, farkında olmadan kendilerine sordukları sorulardan oluşuyor. Yazdığınız hedefleri bu kriterlere göre yeniden değerlendirin. Bunu yaparken de bu hedeflere mutlaka ulaşacağınıza inanın. Çünkü birazdan, binlerce başarılı insanın işine yarayan bir stratejinin ilk adımını uygulamış olacaksınız... Buna hazır mısınız?

Hedefler İçin Kontrol Listesi

1. Hedeflerinizi olumlu, net bir şekilde ifade ettiniz mi? Tam olarak ne istiyorsunuz? İstemediğiniz şeyleri düşünmeyin, istediklerinize odaklanın.

2. Bu hedef kimin kontrolünde, bunu kendi kendinize başlatıp bitirmek mümkün mü? Birilerine bağımlı mısınız?

3. Şu anda bu hedefe ne kadar yakınsınız? Mevcut durumunuz nedir?

4. Hedefe ulaştığınızda ne görecek, ne duyacak, ne hissedeceksiniz? Hedefi sanki şimdi oluyor gibi yaşayın. Bunu zorlayıcı hale getirin, gelecekte bu hedefe ulaştığınızı görün.

5. Hedefe ulaştığınızı nasıl anlayacaksınız?

6. Bu hedef için sizi motive eden şey nedir? Bu hedef ne yapmanızı mümkün kılacak?

7. Hedefe nerede, ne zaman, nasıl ve kimlerle ulaşacaksınız?

8. Bu hedef için şu anda hangi kaynaklara sahipsiniz? Hangi kaynaklara ihtiyacınız var? Hiç buna sahip oldunuz mu? Sahip olan birisini tanıyor musunuz? Şimdi bu hedefe sahipmiş gibi davranın.

Bir Yudum Hayat NLP (Raflarda)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin