Üçücüde sıçan çekirge

159 11 0
                                    




ŞİMCİK ... BENİM GÜZEL OKURLARIM . BU ZORLU YOLLARDA BANA DESTEK VERMENİZ BENİ ÇOK MUTLU EDİYOR . SİZİ ÇOK SEVİYORUM . İYİ Kİ VARSINIZ . YAZMAK BENİM HAYALİM VE BU HAYALİ İNSANLARLA PAYLAŞMAK DAHA FARLI BİR BOYUT . TAMAM UZATMIYORUM ZATEN İŞİN TANITIM KISMI DEĞİL HİKAYE KISMI ÖNEMLİ . İYİ OKUMALAR YORUMLARINIZI BRKLİYORUM


" Doydun mu la panda , maşalla baya semirdin " tuncaya yandan yandan bakıp " sen önce kendime bak ayı . Balkon gibi göbeği var bana semirmiş diyor adam " dedim . Hep uğraşırdı benle bu manda ama seviyor biliyorum yani. " Eve geldik sayılır abimlerde 13 kere aramış yani sonuç olarak tası kafana ilk sen yiyecen " ya ne kadar da hödük insan bir öncelik alır korur siper olur kardeşine . Tabi şimdi düşününce bende siper olmazdım . Sonuçta hatice annenin karşısında dağ olsa durmaz . " Ya abi yapma nolur . Hem ya ilk ben dayak yersem şu üstün zekamı kaybedip senin gibi bir mal olursam . Hem bak abi benim psikolojimde bozuldu bu şok haberden . Yazık bana ama . Bunlar hep çocukluk tranvası oluyomuş . Televizyonda gözlüklü adam söyledi . Zeki yani gözlüğü var hemde takım elbiseliydi . " Abim anlattıklarımı dinlerken tek kaşını kaldırdı . Amacım onun zihnini fazla yüklemeye uğratıp çökertmek yani mala bağlatmaktı . Böylelikle benim yerime o dayak yerdi .

" bu üç oldu . Çekirge bir sıçrar iki sıçrar üçüncüde... " "yazık garibanı yemeye falan katıya ecnebiler . Günah yazık hayvana üçüde sıçrasın ömrü ne ki abicim " abim olacak ayaklı odun ellerini bağdaştırıp sırıttı " yok canım üçüncüsünde sıçar . Sen beni salak sandın her halde . Hadi ilk sen içeri . Bak eğer kaçarsan rüstemin kaportacı dükkanının camını bisikletini dayamaya çalışırken kırdığını anneme anlatırın dabıl dayak . " somurtarak bir kaç adım ötemizde kalan eve ilerledim . Abim kitap okumaya başladı kesin yakında okuldan tam not alarak mezun olur . Çünkü bunun beyni benden iyi çalışır aslında . Mal dediğime bakmayın . Ama işte çevresi kötü ayrıca o beyni başka şeyler için kullanıyor . Besmeleyle eve adımımı attım . Beton avludan taş merdivenlere ilerleyip birbir çıktım . Çok atarlandın kızım ayça ! Accık alttan alıcaktın ama yok şimdi aklına geliyo . Niye fevri davranıyosun be kızım bak dayak yiycez . Amerika değil burası sende villasından bunalıp kaçan zengin ergen velet değilsin . Biliyorum ama amma havalı çıkış yaptım yani be . Cool kızım aslında kezban diyolar ama yalan

"Ayça ! Kız senin o kemiklerini kırıcam . Abin olan deyyuzuda yolladım bulsun siye onuda yoldan çıkarmışın . Nerde o onuda yolucam . Geç içeri üstün başın toz olmuş yıkıyacam seni iyice " Aslında evet ben kendim banyo yapıyorum ama zaten annemin amacı bizi yıkamak değil . Kafamız ağırlıklı olmak üzere oramıza buramıza vurmaktan eğittiği tasla yeni bir çalışma çıkarmak . Ama anne işte kıyamıyo . Banyodan sonra kızarık yerlere merhem sürer birde ağlar . Anne işte keşke her anne böyle anne olabilse . Böyle olmayı geçin anne olabilse . Mesela benimki olmadı. Adını dahi bilmem . Gerekte yok zaten . Benim tek annem hatice annem !

Ertesi sabah :

Bu bir şölen bu bir bereket ve sadece o geldiğinde olur o kim mi ufuk o ne mi kahvaltı . Bu kahvaltıda ne ararsan var . Yumurta her formda . Peynirin yağlısı yağsızı ,Tozu tulumu ne ararsan neden koca oğlan ufuk yesin karısı yelizde semirsin diye . Zaten şu kıza yenge diyesim bile gelmiyo . Benim aklımdaki yenge biraz daha yurdumuz insanı böyle necmiyenin amerika günlükleri vari değil . Misal ben buram buram anadolu kızıyım . Hayalimdeki yengeyle damdan milletin kafasına sapanla taş atma maddesini YAPMADAN GEBERİRSEM KEMİKLERİM SIZLAR listesinden çıkarmam gerekiyor artık . Çok özgün bir ismi var değil mi . Ben buldum . Tamam annemin necmiye '' geberesiceee!!! '' diye bağırmasından biraz ilham almış olabilirim .

Abim olacak kolaların yanına promosyon olarak bağlanmış bulaşık fırçası karakterli adam ( Tabiykide bu içsel bir yorum . Dışarıdan söyleseydim yorum değil oklavaya giden ölüm yolum olurdu ) konuşmaya başladı . '' Anne biz bide yelizlere uğrayacaz . Malum onlarda bilmiyorlar durumu .'' mırıldanarak araya girdim . '' Bu yapılanı öğrenince ne yapacaklar acaba A-) Yağlı kapı bulduk deyip sana sarılacaklar B-) Uzun bir küfür senfonisi ve temiz bir dayak çekecekler . Ben oyumu A dan yana kullanıyorum ama keşke B olsa . Amin ! '' cümlemin sonunu ekmeğimden bir ağız dolusu parça kopararak sonlandırdım . Abim duymuştu cevap verecekti ama vazgeçti . bunun yerine ben yokmuşum gibi annemle konuşmaya devam etti . '' Her neyse ! Anne seninle dün konuştuklarımızı küçük fırtınaya anlattın mı? Öyle esip gürleyip geri döndüğünde .'' Yeliz abla put gibi duruyordu . Ne yiyor ne içiyordu ki bence zaten konuşmaya bir hakkı yoktu en azından burada . Yemin ediyorum şu kızı günahlarım kadar sevmiyorum . Annem önce bana sonra abime bakıp cevap verdi

'' Yok oğlum ben söyleyemedim . Bence tuncayı da alıp oturup üçünüz konuşun . Zaten ben necmiyi de alıp kurutmalık patlıcan almaya gidecem Akşam üstü . '' '' Olmaz biz üzüm aşırmaya gidicez feritlen ben gelemem . '' diye araya girdim . '' ferit kim lan ! Zaten bu gün evden çıkmak yasak sana . Hele bir çık Sapan mapan hak getire mehpareyi bile alırım elinden bilesin .'' sızlanarak azımı yamulttum '' Ama abiii... Kara üzüm bunlar iri olanlarından hemde . '' Bana kaşlarını çatarak kızgın bir havayla baktı . '' Tamam be'' Zalımsın abi . Zalımsın kader . Zalım dünyaa.... Ya ben çokta önemli bir insan değilim . Annem neyden bahsediyor acaba . Şimdi düşündüm de ben o mal tuncaydan daha önemli bir insanım .





AKŞAM EVİMİZİN KLİMASIZ ODASINDA PİŞİK OLMAK ÜZEREYKEN ( BURA ADANA )

'' Ya ne oluyo devlet meselesi gibi toplaştık bu daracık odaya üç kişi . Hayır ne vantıratör var ne çağın icadı klima . Ölecüük . Allahım daha on yedim deyim daha buhar olup havaya karışamayacak kadar gencim . '' tuncayın öküz gücüyle beni itmesiyle totoşumun üzerine düştüm . '' Ya kızım bir sus zaten ortalık kurtlar vadisinden hallice . Birde sen koca ağzını açıp geriyorsun '' Abim ufuk asabiyetle anlını ovaladı . Derin bir iç çekip babamdan kalma kadife minder kaplamalı metal sandalyeye oturdu . '' Tamam . Susun ! lan kaç yaşına gelmişsiniz , eşek kadar insanlarsınız hala didişme hala laklak . Olayın ciddiyetinin farkında mısınız siz . Oğlum tuncay ne var bu sene . '' Tuncay pişmiş kelle gibi sırıtıp gurur dolu bakışlarını attı .

'' Abi ya buda sorumu tabiki de adana sporumuzun maçı var . Layy lay lay lay lay lay laaaay Adana spor '' Yemin ediyorum bunun kafasının içerisinde beyin yerine futbol topu var . Abim sinirle dizine vurdu '' Oğlum aklın nerede lan senin . Ne maçı ? Bu sene üniversite sınavına gireceksiniz . Tabi benim sormam hata bir sene sınıfta kalıp kardeşiyle aynı sınıfta okuyan bir adama . '' '' Abi diyorum ya ben sana . Bu kesinlikle üç kere atılıp iki kere tutulan cinsten . puhahahhaha '' Sözlerimin üzerine arsızca güldüm . '' Ufuk abi ben salaklıktan falan değil sırf bu yeden bitmeye asılan olmasın diye sınıfta kaldım . '' tuncay kendi içinde bu yalana inanıyor olabilirdi . Ama şu bir gerçek o okuldan okulda ondan pek haz etmezdi . Neyse ki okulu onun için çekilir kılan bir şey var . Futbol takımımız . Ne kadar özel kolejli bebeleri yenip aşağı mahalleden fark yesek de baya havamız var . İyi ki bu alanda beyinden çok kas gücü önemli yoksa tuncayın bu dalda başarı sağlamsı imkansız olurdu .

'' Yav sensin yerden bitme . Senle neredeyse aynı boyumuz neyin artisliği bu aslan . '' Ufuk abim işaret parmağıyla beni gösterip tuncay abime soru yöneltti '' Bu kızı mı korumak için . lan oğlum bu kız kendinin yanında seni bile korur . '' '' Merak etme abi ben tuncayın yanına dişi sinek bile yaklaştırmıyorum . Tartaklayanı da döveriz alimallah . Ayça abla bur da . '' hunharca kendi sözlerime gülerken tuncay çomarın suratına dönmüş bir halde somurtuyordu . Umut abim gür sesiyle araya girdi '' İkinizde boş boğazın tekisiniz . Lan ben o kadar okudum çalıştım didindim hiç mi feyiz almadınız benden . Artık başımızda babamda yok . Yan mahalleyi gördünüz telef oldu . Gece konduları yıktılar . Buraya da gelmeleri yakındır . En fazla üç ay . '' tuncay abim yumruğunu sıkıp dişlerini arasından tısladı '' Hele bir gelsinler . onların ağzı. '' ufuk abim tuncay abimin sözünü kesti .

'' bi bok yapamazsın . Napıcaklar biliyor musun yıkıp koca binalar konduracaklar buralara . Bize de bir iki daire verip sesimizi kesicekler . Senin o çırak olarak çalıştığın bakkal manav hepsi yıkılacak . Avm olacak . Siz ne olacaksınız . '' Bir an küçücük odadan çıt çıkmadı .sadece nefes sesleri Ardından ufuk abim devam etti '' Daha ne olmak istediğinizi bilmiyorsunuz lan . Bu yüzden benimle ve yelizle denizliye geliyorsunuz . Ev geniş zaten . Ama annem ve necmi evin yıkım kararı gelince gitmek istiyorlar . İşim için yarın dönücem ve sizde benimle geliyorsunuz . Okul kayıt işini de ben yapıcam siz okuyun da yeter zaten . '' Ağzımı açacağım sırada abim beni durdurdu '' İtiraz istemiyorum ayça ! Bu evin babası artık benim . Nokta '' Ama babam olsa bunu yapmazdı . bunu dışımdan demedim . Sustum . Ama tabiyki de gitmicektim . Ben 00ayça . Düz ayça ... Adanalı ayça . Ve öylede kalıcam

YORUM VE VOTELERİNİZİ BEKLİYORUM - AYÇA

GÜZEL VE ÇİRKİNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin