Hoofdstuk 7

23 2 1
                                    

Ik schrik een beetje als ik zie wat het 16 jarige meisje te voorschijn haalt. Wijn. Dat mag ze toch nog helemaal niet net als de rest hier. Ow wacht dat is natuurlijk de reden dat ze het pas laten zien nu ze weten dat ze me kunnen vertrouwen.

"Wil je ook een slokje?" vraagt Jane.
Ik schud nee.
"Aaah kom op", zegt Rick, "daar word je gezellig van".
"Ik weet niet", zeg ik zachtjes, maar na een paar overtuigende woorden probeer ik het toch maar. Ik neem een klein slokje en proest het eigenlijk meteen weer uit. De groep moet lachen. Ik schaam me dood. Minder erg als dan ik op school moet zijn natuurlijk maar toch.

"Voor mij voorlopig nog geen alhocol", zeg ik een beetje lachend. "Ik denk dat je daar binnenkort wel anders over denkt", zegt Kevin. Zie Jane maar, toen die voor het eerst alcohol dronk lag ze kotsend in het gras", zegt Kevin lachend. "En nu zit ze hier met de fles aan haar mond".
"Drinken jullie dan ook nog een andere drank dan wijn?" Vraag ik?
"Jupp", antwoord Joë en hij haalt nog een fles champagne uit zijn tas tevoorschijn.

We kletsen lang in het gras en de rest (ik dus niet) drinkt ook nog door. Soms komt er eens iemand langs en verstoppen ze de flessen even. Er kwam zelfs een keer een politie langs en ik schrok ervan maar Kevin wist me weer kalm te krijgen. Wat is die toch eigenlijk lief voor me.

Wat nu? (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu