Gambar 7 tahun yang lepas dipandang buat kali ke 10 ataupun 100 mungkin. Sungguh cepat masa berlalu , kadang kadang teringat betapa frustnya bila dapat result periksa balik rumah kena marah. Tapi tu semua 7 tahun yang lalu, sekarang guru tadika di Tadika An-Nur.
"Nad! Buat apa tu? Berangan je kerja kau."
"Banyaklah kau berangan. Takdalah ni aku terjumpa gambar lama aku." Ujarku sambil memunggah semua pakaian yang aku bawak."Ouh, nak tengok." Mintanya manja. Tak padan dengan umur langsung. Patutlah tak kawin sampai sekarang.
"Eh mana boleh. Time ni aku tak lawalah."
"Ala bolehlah bukan sesapa pun aku je. Ni Sarah Wahidah lah." Mintanya lagi."Yela but bersyarat. Kau kena teka mana aku. Hah amacam?" Cabarku selepas siap mengemas pakaian. Aku menghulurkan sekeping gambar kepadanya dan melabuhkan diri di sebelahnya.
"Okay let we look." 2 minit mencari dan akhirnya.
"Yes! Got it. Ni kau kan? Lengkap baju pengawas pusat sumber." Ujarnya gembira selepas aku mengangguk.
"Now, bagitahu aku semua nama classmates kau ni. All of them okay." Suruhnya lagi. Sabar jelah patkal roommate.
"Fine! Okay ni my class teacher Pn. Dania. Next monitor Nabil and assistant dia my bestfriend, twin and everything Syakila. Paling atas yang all of them are boy. I cant remember all of them but this nerdy boy is Fahmi and next to him .." Diam seketika, aku pandang lama pada gambar itu. Bukan gambar tapi lelaki yang aku tak pernah lupa.
"Ya! He is Hilmi or Zulhilmi."(7 years back)
"Kila kau kena tolong aku. Serious tersangat penting untuk aku." Peluh jatuh perlahan di dahi itu. Walaupun sedang hujan."Pehal Nad? Kau kenapa ni. Slow slow boleh tak? Macam kena sampuk dek hantu." Tanyanya cemas.
5 minit gaduh cerita semuanya dekat Kila dan dia setuju untuk tolong aku.
"Kila! Mana Nadia?" Suara garau yang cukup nyaring berjaya buat lutut aku seperti tiada tulang. Aku terpaksa menyorok bawah kaunter library because of him. Dada yang tadinya sedikit reda kini berombak kencang.
"Manalah aku tahu. Kau nak apa dengan dia?" Tanya Syakila berani.
"Kau tak payah tahulah perempuan. Lepasni kalau kau jumpa, kau cakap dengan dia yang dia takkan boleh lari sampai bila bila." Suara garau yang cukup marah itu cukup kuat di dengari hingga ke sini.
"I hate you dumber boy" ujarku dalam resah
YOU ARE READING
[C] Crush Aku Suami Aku ?
Random7 tahun dahulu masih jelas diingatan. Tambah lagi bila mempunyai crush yang kau dah pun bagitahu kau suka dia. "Kenapa Nad lari lepas Nad bagitahu Emi yang Nad suka Emi? Nad nak mainkan perasaan emi ke?" -Zulhilmi "Sebab Nad tak tahu apa Nad rasa m...