Selepas perbincangan dari hati ke hati dengan ayah dan ibu. Mereka terus mengangguk tanda setuju dengan cadangan aku tu.
"3 weeks from now. Everything ibu yang akan tanggung." Ibu berkata sambil tersenyum.
"Tak macam cepat sangat ke bu?" Aku ni actually dah ready belum? Ah pape jelah. Aku menanyakan soalan pada ibu.
"Okaylah tu. Benda baik mesti kena cepatkan." Ibu terus membelek majalah busana pengantin. Ibu memang nak aku kahwin, tapi sebabkan kedegilah aku ni macam budak kecik. Ibu terpaksalah tunggu.
"Betulah tu Nad." Ayah menyokong statement yang ibu bagi. Aku hanya balas dengan senyuman. Takpelah janji dapat kahwin
Emi pov
Lepas menyuarakan hasrat suci murni aku pada papa, aku terus keluar beli cincin. Mama kata esok dia akan pergi ke rumah mak ayah menantu to-be dia.
Aku menyentuh nama 'Nadiaku' pada screen telefon.
"Hello?" Suara dihujung talian menyapa telinga aku. Dalam telefon pun suara comel aje.
"Hi Nadia." Ucap aku sambil membelek cincin ditanganku. "So how?" Aku menanya sambil menyarung cincin itu di jari kelingking . Fit , aku terus mengangguk dan keluar beberapa keping note 100
"Great! 3 weeks from now." Suaranya yang happy memecah gegendang telinga ku.
"Good then. Oh mama Emi datang rumah Nadia esok." Aku berkata sambil membelek cincin yang aku beli tadi. Cantik!
"Papa Emi tak pergi sekali?" Soalnya di hujung sana. Aku terkedu.
"Papa kat tempat lain.." balasku, terasa sebak dihati bertandang seketika.
"Oh sorry, Nad tak tahu." Balasnya. Aku tergelak.
"He not die yetlah Nad, cuma dia kat Pontian. Tak selalu balik sini." Aku tergelak perlahan, ada ke situ dia fikir.
"Ouh salahlah ni?" Soalnya. Blur mungkin haih comel je dia nilah.
"Nadd~" Aku memanggilnya.
"Y..ye..yes?" Alaa comel betullah budak ni gagap. Aku dah tersenyum sendiri. Mesti orang ingat aku gila senyum sesorang.
"Jumpa jom? I pick you up, lagipun nak jumpa jugak your parents, a.k.a parents I to be." Aku membalas.
"Sure, pick me at 4. Nad tak mandi lagi ni." Ucapnya disana.
Aku hanya tersenyum selepas menyuruhnya untuk mandi. Aku kembali meneruskan misi shopping aku yang tergendala.
"Zoeyyyyyy!" Panggil perempuan yang memakai dress pink paras atas lutus. Rambut pulak dikibas kibas menggunakan tanggan.
Aduh apaa minah ni buat kat sini. Hilang yall mood baik aku. Aku hanya memandangnya. Blah weh blah.
"Zoey tunggulaaa Leen penat ni." Suaranya naik satu oktaf. Ah tak boleh jadi ni. Langkah aku dilajukan segera meninggalkannya sendirian di situ. Konfem darah dia naik mendadak.
Kereta Iswara kesayanganku membelah jalan raya pada pagi ni. Mujur tak jam macam selalu. Naik bosan tunggu kereta depan gerak.
Arif POV
Raut wajah Nadia kembali belayar dimindaku. Tah kenapa rasa rindu terbit dihati. Pelbagai idea jahat mula meluru masuk satu per satu.
Aku bukan lelaki yang senang senang jatuh cinta. Siapa tak kenal aku, Arif Wafiq playboy yang berjaya.
Bila teringat Nadia Syafiqa, jiwa lelakinya bergoyah hebat. Siapa sangka orang yang hampir aku permainkan sekarang mampu mencuri hati aku.
Aku teringat kepala kata Zul merangkap bekas teman baiknya. Disebabkan Nadia, pertarungan kami sebagai lelaki menjadi lebih hebat.
YOU ARE READING
[C] Crush Aku Suami Aku ?
Random7 tahun dahulu masih jelas diingatan. Tambah lagi bila mempunyai crush yang kau dah pun bagitahu kau suka dia. "Kenapa Nad lari lepas Nad bagitahu Emi yang Nad suka Emi? Nad nak mainkan perasaan emi ke?" -Zulhilmi "Sebab Nad tak tahu apa Nad rasa m...