Nadia POV
Dia ni bermasalah lah, dahla tengah merajuk dengan dia, boleh pulak melutut macam tu. Dahla ada mak bapak amik anak anak diorang senyum senyum tengok aku, ada jugak anak dara dari sekolah menengah main mata dengan Emi aku. Ugh.
"Nadia Syafiqa? Are you hear what I said just now?" Ujar lelaki berkaca mata di depan aku. Kalau macam ni sampai bila pun aku tak boleh tenang.
"Who is she?" Soalku serta merta. Hidup aku tak tenang doh. Cemana sia nak tidur malam ni. Kucar-kacir weh life aku sejak jumpa dia.
"She? Who?" Soalnya. Ni yang tak gemar ni bila bagi soalan dibalas, nampak sangat blur. Tahulaa nerd tapi tak payahla blur sampai tahap aku nak baling garfu ni.
Tapi hakak tak mampu.
"Perempuan yang panggil Emi by Zoey haritu." Ujar aku. Malas nak tengok muka dia lagi tengah cerita pasal minachi tu. Grrr menyampahnya.
"Oh, that girl. Hm are you sure that you want to know?" Soalnya. Ahh aku benci bila dia cakap macam tu. Wahai hati kau kuatkanlah tuan kau ni. Aku hanya mengangguk, tapi mata masih lekat dekat hp. Act tak pun aku tekan contact and back , message and back. Seterusnya sampailaa sekarang.
"She is my fiancee. Dah lama tunang sebenarnya tapi...." belum sempat dia menyambung aku terus blah dari situ. Ah jantung dah rasa nak gugur. Basah? Terasa air hangat mengalir di pipi. Ah aku benci perasaan ni.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Balik dari perjumpaan menyakitkan jiwa raga aku tuh, aku terus masuk balik dengan menghempakan badan di katil. Nangis semahu-mahunya. Kenapa selama ni dia tak cakap dia dah bertunang. Ah lelaki semua sama, suka sakitkan hati orang yang lemah macam aku ni.
Hakak tak kuat dah nak lalui semua ni. Hakak Redho
"Nad! Nadia!" Jerit seorang dari luar. Aku buka mata, kepala aku berdenyut-denyut. Aku mengatur langkah ke pintu untuk membuka pintu dan kemudian semuanya kabur.
Sarah POV
"Nadia, nadia?!" Aku kaku, apa nak buat ni. Zulhilmi! Yes. Aku laju mencapai telefon di sofa ruang tamu dan mendail no Zulhilmi. Wait, aku mana ada no dia. Phone Nad adakan. Terus aku capai handbag Nadia.
"Emi! Weh Nad! Dia.. diaaa. Ah kau datanggg sini cepat." Terus aku matikan telefon Nadia.
Aku sarungkan tudung pada Nad. Aurat tetap aurat, walaupun dalam keadaan macam ni. Huhuu
Setengah jam kemudian, Emi dah tercongok depan rumah. Riak muka dia tak menunjukkan yang dia tenang bila dia datang ke sini.
Dia bukakan pintu untuk aku yang tengah papah Nadia. Kereta Iswara Emi terus membelah jalan raya sampailah ke hospital. Dia angkat Nadia dan letakkan dia atas katil sorong yang aku pun tak tahu nak panggil apa.
"Apa jadi sebenarnya Sarah?" Tanya aku yang dalam keadaan tak berapa nak okay ni.
"Sebenarnya dah dua hari Nad kurung diri sendiri dekat bilik. Bila aku ajak makan dia kata dia dah kenyang. Sampailah tadi aku rasa tak sedap hati, terus aku ketuk pintu bilik dia. Bukak pintu tu je dia dah terbaring macam tu." Ceritaku panjang lebar sambil memandang raut wajah lelaki dihadapannya dengan penuh kerisauan.
Dia meraup kasar mukanya. Kemudian terus menumbuk dinding. Aku pun rasa takut. Mana taknya balik dari jumpa mamat tu dia terus kurung diri sendiri dalam bilik. Aku biarkan dia sebab mungkin dia perlukan masa.
Doktor keluar dari wad. Tapi bukan icu pun cuma periksa dia je. "Siapa ada hubungan dengan dia?" Tanya lelaki melayu serba putih di hadapanku. Belum sempat aku nak jawab Zul memintas dan perkenalkan diri sebagai suami dia. Gila tak? Aku malas nak tanya banyak so biarkan jelah doktor hensem tu cerita dekat Zul.
Aku call kedua ibu bapa Nadia. Mesti diorang risaukan. Hm aku terlupa nak buat cemana kann.
Tak sampai satu jam, mak bapak Nadia terus berjumpa aku. Malas nak cerita panjang aku pass button kat Emi. Aku penatlah nak bukak mulut. Dahla tengah malam ni.
"Doktor boleh saya jumpa Nadia?" Tanya Zul yang aku rasa macam orang gila lepas dengar penjelasan doktor. Dan kemudian dia mengeluarkan nafas lega.
Zul kata tekanan darah Nadia turun mendadak masa sampai sebab demam yang terlampau panas. Sebabtu dia pengsan tambah lagi Nadia ada gastrik. Tapi dengan kuasa Allah Nadia dapat diselamatkan. Okay aku pun tak faham tapi Alhamdulillahlah sebab Nadia tak apa apa.
Bila doktor hensem tadi kata boleh, orang pertama masuk bukan aku atau Emi tapi Arif. Gila tak?
"Nadia? Nad awak okay? Awak tak apa apa?" Soalan bertubi-tubi dari Arif. Nadia yang muka tak tahu apa apa terus mengganguk tapi yang aku pelik dia nampak binggung hm papela.
"Ayah! Ibu!" Jerit Nadia pada kedua orang tuanya. Aku pun layankan ajelah.
"Ye Nad?" Jawab ibunya yang merangkul Nadia dalam dakanpannya. Akak terharulaaa.
"Siapa diorang semua ni?" Tanya Nad. Fuh rasa nak luruh je jantung tadi. Lagi lagi Zul dan Arif. Semua tak percaya yang Nad tak kenal diorang ni.
"Aku Sarah kawan kau merangkap roommate kau." Aku memperkenalkan diriku. Dia tersenyum. Tapi senyuman tu memenuhi banyak muslihat. Dia mesti ada agenda dia ni. Memang nak kena minah nih.
"Boleh saya nak cakap dengan Sarah seorang? Awak semua boleh balik. Ibu ayah baliklah eh. Nadia okay aje. Nanti kalau ada apa apa Nadia telefon ibu atau ayah. Jaga diri tau." Pesan Nadia kepada semua orang yang ada dalam tu.
Dah kenal sangat minachi ni. Memang dia ada agenda dia kan. Haish tunggu jap lagi aku belasah dia teruk teruk
YOU ARE READING
[C] Crush Aku Suami Aku ?
Random7 tahun dahulu masih jelas diingatan. Tambah lagi bila mempunyai crush yang kau dah pun bagitahu kau suka dia. "Kenapa Nad lari lepas Nad bagitahu Emi yang Nad suka Emi? Nad nak mainkan perasaan emi ke?" -Zulhilmi "Sebab Nad tak tahu apa Nad rasa m...