Bab 13

727 34 1
                                    

"Woi Nadia!!" Aku yang tadinya baring kini berubah ke duduk. "Astaghfirullahalzimm!" ujarku sambil meraup wajah beberapa kali. Tak sangka air mata dalam mimpi boleh jadi realiti.

"Kau dah kenapa Nadia? sampai menangis ni time tidur." ujar Sarah risau. "Aku mimpi ngeri, dah pukul berapa ni?" Soalku malas nak memanjangkan jawapan nanti soalan dia pun ikut panjang. Dahlah tengah stress ni.

"Pukul 12 tengah hari sayang." Balasnya sambil menaip sesuatu ditelefon bimbitnya. aku menggigit bibir bila nampak nama dekat whatsapp 'Doktorku yang hensem'. "Wah wah wah! tak lama lagi merasa nasi minyaklah aku. Pastu busy sebab jadi pengapit, susahlah nanti aku pulak kena kahwin esoknya." Ujarku sambil mencapai telefonya seraya belari ke atas.

Aku mendengar ketukan di luar bilik. Mesti Sarah, aku buka pintu lalu menghulurkan telefon ZTEnya. "Chilllah Sarah, aku tak baca pun privacy kau saje nak acah kau. Tak sangka cepat betul Doktor Zaem tu bukak langkah nak goda Cik Sarah kita ni.

Dia senyum dan terus masuk ke biliknya. Malulah tu, sokay sokay~ aku menutup pintu bilik, kena mandi weh. Usai mandi aku Solat Zohor kemudian aku capai telefon yang dari tadi memekak. 15 missed call from Emi and 19 missed call from i dont know. Dari pagi tadi call aku, nak kata ibu takkan lah kan sebab aku dah save semua number ibu dengan ayah dan nombor Mak Yam. Aku call nombor tu, for kepastian.

Tuuuuttttt..Tuuuuutttt..

"Hi Nad! Finally kau call aku jugak, aku tahu kau still sayang aku.." Suara dihujung sana menyapa telinga aku. Siapa lagi kalau bukan mamat psiko tiga suku tu.

"Siapa ni?" Walau siapa pun dia, lakonan mesti tetap diteruskan.

"Cinta hati kau yang kau buang dulu." balasnya.

"Gi matilah dengan cinta hati kau, baik kau gi tahu aku siapa kau ni." Suara aku ditegaskan, barulah dapat award lakonan terhebat 2016.

"Aku Arif Wafiq Bin Ahmad Ilhan." Mendatar, tapi aku kagumlah sampai bagitahu aku nama penuh dia lagi.

"Tak kenal, Maaffff..." Balasku sambil turun ke bawah dan melabuhkan diri disebelah Sarah yang sibuk dengan 'Doktorku Yang Hensem'.

"Sekejappp...." Belum sempat dia menghabiskan ayat, aku terus menutup telefon. Nak call Emi, risau gak kalau dia bercinta dengan Syakila, boleh putus sendi saraf segala wayar dalam badan ni.

Tuuttttt.....

Tak sempat nak dengar lagu Faded by Alan Walker yang dia jadikan ringtone telefon, dia dah angkat dulu.

"Nur Nadia Syafiqa binti Mohd Shahrul!" jeritnya dari sebelah sana. Bederau darah aku bila sebut nama penuh aku. hati yang tadinya tenang kini membara dengan semangat. Ish tak guna betullah.

"Hmph? Who are you?" Aku menanyakan soalan padanya walaupun aku tahu hati aku tetap pada Emi walaupun 7 tahun dah berlalu. Perasaan tu tak pernah pudar atau hilang.

"Saya Muhd Zulhilmi bin Muhd Adamsyah." Ya, nama inilah yang aku jadikan pojaan hatiku walaupun dah sekian lama aku tak melihat raut wajah dia. Sejak aku ditegur olehnya dahulu, aku merasa getaran di seluruh badan. Tapi aku diamkan kerana pengikutnya sering bersamanya, lagi satu bila aku selalu terserempak dengan dia asyik jalan dengan perempuan yang berlainan.

Aku kuatkan hati dan tabahkan diri untuk berhadapan dengannya, perasaan ni selalu kacau pembelajaran aku, tambah bila aku selalu tengok dia dari tingkap kelas. Dia terlalu istimewa untuk aku.

"Nadia?" Soalnya dari hujung talian.

"Are you remembering something?" Tambahnya lagi, aku terkedu dengan sikap prihatinnya terhadapku.

"Yes" balasku perlahan...

"What kind of pieces that you remembered?" Soal Emi di hujung talian. Hati bergelodak untuk batalkan niat lakonanku, tapi akal dan hati tak pernah sehaluan.

"You are my boyfriend are you?" Soalku, ah hati memang akan selalu menang bila melibatkan perasaan.

Senyap seketika di belah sana. jariku menghampiri logo end the call, tiba-tiba suara dihujung sana menyapa telingaku. "Yes! i am your boyfriend." balasnya di sana. hatiku berbunga. aku tersenyum gembira bila bunga sakura yang berada dihati kini tumbuh dengan lebat.

"Are you sure?" balas aku yang yang sedang tersenyum senget, saja mahu meragukan dirinya mana tahu dia berubah fikiran. Kalau dia berubah fikiran memang aku baling telefon ni.

"Yes I'm really really sure." Balasnya. Ya tulah jawapan yang hati aku nakkan

"Can you prove it? Sebab rasa ragu-ragulah. Yelah, I know you just now." Tanyaku lagi. Akal sedang menguasai semua soalan sekarang ni

"Kita kahwin.." Jawabnya.

"Okay, i will talk to my parents." Aku tersenyum, hati kini berlonjak keriangan.

"As soon as possible okay dear." Aku merasakan bibirnya mengutumkan senyuman yang teramat manis di mataku. Aku mengurut lembut dadaku, nasib dia bukan depan mata aku kalau tak aku dah masuk wad lagi dan terjumpa bakal tunang housemate aku ni.

"See you soon my love.." talian dimatikan. Aku meletakkan telefon diatas meja dan menumpang bahu Sarah yang ada disebelah. Mungkin dia terkejut sikit tapi terus membiarkan aku. Hati akuu tengah nyanyi lagu Marvin Gaye. Auch!

[C] Crush Aku Suami Aku ? Where stories live. Discover now