"Rayyan cepat, Pak Ngah Rayyan dah sampai." Panggilku sambil memakaikan Rayyan begnya.
Emi sudah berada didepan mataku. Ah jantung mungkin tahap kritikal sekarang. Tolong cari doktor cepat.
Aku hanya melihat Rayyan pergi ke arah Pak Ngahnya. Tah apa yang diorang cakap pun aku tak tahu. Belum sempat aku melangkah masuk. Rayyan menarik lengan bajuku.
"Ye Rayyan kenapa?" Soalku hairan. Mana taknya, kenapa tetiba datang balik.
"Pak Ngah ajak cikgu makan tengah hari." Suara comel tu memang tak boleh buat aku kata tak boleh.
"Hm, kejap cikgu amik barang kat dalam." Pintaku sekejap.
Hailah, dia ni kenapa pulak ajak aku keluar. Ish ni yang tak suka ni. Aku membetulkan tudung naelofar tu sedikit. Dah cantik dah tu. Puji sendiri.
"Okay dah siap." Aku tersenyum sambil memimpin tangan Rayyan.
Emi pov
'Tah kenapalaa aku setuju dengan idea gila Rayyan ni.' Bisiknya sendiri sambil menenangkan hati yang membara.
Aku meletakkan kereta aku depan Chamek Kopitiam. Good destination Emi.
"Jom Rayyan." Ajakku.
"Taknak, Rayyan nak dengan Cikgu Fiqa." Tolaknya. Mementang ada cikgu dia, pakcik dia lupa dah.
Aku pandang dia, dia tergelak. Ah malu kena tolak dengan anak buah. Haih lawanya dia.
"Jomlah masuk." Ajaknya. "Oh, ha okay." Blur sekejap, mungkin lama tengok dia macam tu.
"Lepasni nak pergi mana?" Soalnya. Aku pandang Rayyan. "Rayyan ada nak pergi mana mana tak?" Aku tanya Rayyan. Dia sengih. "Taman!" Jeritnya comel. Aku tersenyum, dia pun sama. "Boleh ke?" Tanyaku kepadanya. Yelah manalah tahu dia dah kahwin. Hm tapi takda cincin. "Boleh." Jawabnya pendek sambil menyedut jus tembikainya.
Aku biar Rayyan bermain seorang . Aku dan dia hanya memerhati.
"Nad." Panggilku.
Nad pov
Aku kaku. 'He know my name? But how?' Aku monolog sendiri. Ah apa aku patut jawab.
"Hm?" Aku berpura pura tak tahu. "Siapa Nad?" Tanyaku lagi. Aku pegang kedua-dua tanganku. Sejuk, aku kat mana.
"Nadia Syafiqa binti Muhd Shahrul." Sebutnya lagi tapi penuh. Aku pandang dia. Ah tak guna! Dia selongkar handbag aku. Grr mamat ni memang ah.
"Jadi awaklah Nadia yang saya cari selama ni." Jawabnya agak keruh. Marah ke dia? Aku cuba ingat balik apa dia cakap tadi. Dia cari aku? Soal diri sendiri.
"Emi cari Nad?" Tanyaku teragak agak. "Ye saya cari awak Nad. Sejak 7 tahun yang lepas lagi.
"Kenapa Nad lari bila Nad cakap Nad suka Emi?" Dia tanya. "Nad tak tahu apa Nad fikir masatu. It been 7 years Emi. Sejak kita 15 tahun Emi. I have no idea with that." Jawabku perlahan.
"Nad cakap apa ni?" Emi macam nak gila bila tahu Nad pindah sekolah. Emi tanya Syakila tapi dia pun tak tahu mana Nad pergi. Puas Emi cari sampailah Family Emi pindah Johor tahun lepas. Lama tu Nad." Panjang lebar dia bercerita. Aku speechless. Tak sangka dia hm. Walaupun aku pindah jauh, walaupun ramai lelaki menyemak nak aku. Sampai bila bila Emi tetapi jadi crush aku.
"Nad mintak maaf. Nad tak tahu..." Balasku serba salah. Dia hulur telefonnya. Iphone hm jelesnya. Aku angkat kening. "Bagi Nad ke?" Tanya aku. "Ada pulak bagi. Letak no Nad, nanti Emi maafkan salah Nad." Jawabnya selamba.
'Ah dia tak pernah berubah' Bisik hati kecil aku.
YOU ARE READING
[C] Crush Aku Suami Aku ?
Random7 tahun dahulu masih jelas diingatan. Tambah lagi bila mempunyai crush yang kau dah pun bagitahu kau suka dia. "Kenapa Nad lari lepas Nad bagitahu Emi yang Nad suka Emi? Nad nak mainkan perasaan emi ke?" -Zulhilmi "Sebab Nad tak tahu apa Nad rasa m...