Bab 16

786 26 3
                                    

Aku masih kat sini, dengan kaki dan tangan yang diikat. Sakit tak sakit aku abaikan, rasa takut tu fuhh terus serap masuk badan. Lol.

Ya, aku hampir kahwin dengan mamat tu. Tapi macam biasalah hero mesti datang. Aum, hahahaha apakah. Tanya cerita panjang, hampir 5 hari aku terkurung disebabkan lelaki durjana tu.

Lagi 1 minggu aku dah takkan sibuk duduk termenung ingat zaman yang hmm apa orang kata. Zaman bujang lah kan?

Aku dekat wad dekat 2 minggu, badan aku lemah gila. Mana taknya makan pun tak lalu, menangis banyak kali. Tidur lagi tak boleh cerita.

Banyak tempat yang lebam akibat jadi degil, memang cari masalah kenalah redha sikit.

Arif? Dia dah masuk penjara tapi mungkin diikat jamin keluarga dia dan pindah luar negara, tu tak tahu sangat. Emi pun taknak cerita, dia kata "Awak cuma perlu fikir pasal kita berdua je sekarang okay." Aku pun angguk jelah.

Harini aku dah boleh keluar wad, kau bayangkan kau protes taknak makan last last kena serang gastrik. Tahniahh~

"Nadd!" Petikan jari dihadapan mata aku menghilangkan semua bende yang dah lepas.

"Uh? Hah ape?" Soalku. Blur sekejap jangan marah.

"Kau ni berangan je, nampak sangat tak sabar nak kahwin." Ujar gadis kecil molek didepanku. Aku sengih jelah cam kerang busuk.

"Eh, jomlah! Kejap lagi Zul ajak kau gi cari cincin nikah." Aku hanya mengangguk.

Kereta Sarah mula membelah jalan raya. Aku selongkar telefon yang aku tutup selama mungkin.

"Ada usb? Nak charge phone." Aku menyoal. "Dalam laci tu, carilah." Balasnya tanpa memandangku. Biasalah dah ada lesenkan.

Aku menunggu iphone hidup sekejap. 'Dah agak dah, konfem full, patkal tak hang.' Bisikku sendiri. Ibu jariku mula menyentuh whatsapp 'Bae'. Emilah sapelah.

Bae

-Ngek.

Me
-Mende sia

Bae
-Guraulah, hah marah marah. Tua nanti padan muka. Kahwinlah dengan orang lain.

Me
-Kalau Saya kahwin dengan orang lain betul betul, meratap pulak nanti.

Bae
-Ish, asyik nak menang je. Dahlah pendek.

Me
-Dari bae, pemikiran cetek. Hahahaha.

Bae
-Mana ada cetek, dah matang eh.

Me
-Celah mana matang? Tak nampak pun.

Bae
-Mana nak nampak, rabun kan?

Me
-Dia pun sama, cakap orang aje. Ingat boleh menang ah tuh.

Bae
-Fine sayang, you win okay. Sayang tak penat ke? Pergilah rest, nanti nak dating mengadu penat memanjang.

Me
-Penatlah jugak. Hehehe. Boekklah Pakcik.

Bae
-Bye Syayang. Huhuuu nenek kerepot.

Aku sengih sesorang like kerang busuk. Congrats. "Hah sengih sengih, gam bibir tu karang hang dah tak boleh sengih macam tu lagi. Naik bulu tengkuk akulah." Sarah membebel cam mak nenek, tahulah dah tunang dengan Jungkook BTS tapi perlu ke practice dengan aku. Tekanan darah tinggi.

[C] Crush Aku Suami Aku ? Where stories live. Discover now