Bazar Karat

2.4K 156 22
                                    

Setiap kali aku dan keluarga aku pulang ke kampung yang terletak di Masai, sudah menjadi kebiasaan untuk aku dan keluarga singgah ke Bazar Karat untuk membeli barangan.

Nak dijadikan cerita malam tu,
Masetu aku meminta izin ayah aku nak tengok kasut.
So, aku gerak dengan abang aku namanya Ammar.

Masa nak ke khemah yang jual kasut tu.
Aku dan abang aku lalu di lorong kecil.
Kat lorong tu ada orang yang menukang cincin kat meja dan kat sebelah dia ada kedai orang membuat inai.

Pastu aku nampak ..
Satu orang kelihatan macam pengemis tengah duduk bersandar kat dinding.

Tapi aku tak pelik sebab biasa lah kan kat bazar.
Dah pergi kedai kasut, tapi tak jadik beli apa2 kasut maklumlah beria je berangan nak beli dah sudah tengok2 je.

So, kitorang pon berpatah balik.
Then ,aku nampak lagi orang tu.But kat sebelah orang cina tengah berdiri.
Baru aku perasan orang tu tengah duduk bersila tapi kelihatan tingginya paras seorang lelaki cina dewasa yang tengah berdiri. Besar gila orang tu.

Then, abang aku pelik kenapa aku berhenti.
Abang aku tanya jer, aku terus tunjuk kat orang tu.
Then , nak tahu apa abang aku cakap.
Dia cakap..

"Hah..tu maksudnya kau nampak bende, sebab aku tak nampak ape2 pun kat sebelah orang cina tu"

Sah, tu benda kat bazar ni. But dia tak buat apa2.
Dan bende tu ada Aura yang sangat halus. Kalau tak, bende2 biasa ni..abang aku pun boleh nampak.
Dan aku sedar aku sedang membuka Hijab.
Lagipon, aku waktu tu masih di umur 13 tahun . Waktu tu aku belum dapat ijazah perubatan syifa lagy.

P I N T UWhere stories live. Discover now