Budak Lalang

839 80 6
                                    

Kadang kita denga cerita kalau berjalan or bawa motor waktu petang..kene hati2 jangan sampai langgar anak jin..

Ada satu petang ni, aku baru balek dari kedai fotostat untuk 50 bahan kertas 3 sejarah..

Aku tak terus balik rumah sebab family aku semua takde kat rumah..
Aku pergi ke surau tempat aku sebab nak asingkan set set kertas tu..

Aku dalam perjalanan ke surau ade kene lalu satu laluan kat belah kanan ade lalang ..

Aku bawak motor C70 aku..maklumlah kampung..gear satu dia memang tak rilek..laju je ..aku bawa laju ..

Tiba2 ada budak kecik melintas depan aku..

Sreeet..aku tekan brek belakang tapi still langgar budak tu..aku tengko belakang nampak kepala dia darah..pastu lari masuk semak..aku tau tu bukan orang..aku terus ke surau..

Kat surau ,aku wat kerja aku..15 minit je..jam dah pukul 6.45 petang..
Aku start motor..balik ikut jalan tadi..aku niat aku nak jumpa budak tadi..takut sangat kalau ada perkara buruk berlaku..tak kene kat aku kena kat family aku..

Aku berhenti kat semak tadi..
Budak tu disebalik lalang..
Muka dia..ya allah..macam terbelah serong ke kanan..seram wei..sekilas je aku tengok..takkan nk berhenti    lama pulak..nanti orang pelik..aku bisik.."sory arr..bukan salah aku"..cukup sekadar aku dengar..

Budak tu senyum..tiba 2 lari arah aku..aku press motor lah nak lari..pastu benti tengok belakang..

MUKA DIA DAH OKAY WOI..SEMPURNA..PARUT PUN TAKDA..

Pastu dia sengeh lebar..
Arrghh..malas aku nak main dengan budak ni..aku blah dari situ..

Punya risau aku..balik umah..aku terus azan bila masuk waktu maghrib..risau dok fikir budak tu..

Tapi alhamdulillah takde bende buruk berlaku..aku anggap dah settle lah tu..in shaa allah..

P I N T UWhere stories live. Discover now