Bab 19

422 22 3
                                    

"Afiq,cepatlah keluar.Lambat macam perempuan lah kau ni"ucap Hanina setelah Afiq memberhentikan keretanya.

"Sedap je mulut kau cakap kan?Kau tu bukannya driver tak payah matikan enjin bagai"

Hanina membuat muka selamba.Setelah Afiq mengunci keretanya,dia berjalan ke arah pintu masuk shopping complex tersebut.

"Nina tunggulah aku"ucap Afiq Raykal.

"Kau tu yang lambat"

Akhirnya mereka berdua berjalan bersama jua.Dari satu tingkat ke satu tingkat yang lain,Hanina dan Afiq berjalan mencari kedai pakaian yang menambat hati.

"Eh,Afiq jom singgah brandsoutlet."

"Hmm,kau pergi lah dulu.Aku nak singgah kedai phone ni jap"

Hanina berjalan menuju ke kedai pakaian yang dimaksudkannya.Dia menilik satu per satu baju yang ada di kedai itu.Kemudian dia disapa seseorang.

"Hmm,Hanina Raisya ke?"

Hanina menoleh kebelakang.Lelaki dihadapannya dipandang tepat ke muka.

"Eh,Khai.Maksud saya Encik Khai."

"Awak sorang je ke?"

"Tak.Dia datang dengan aku"jawab Afiq Raykal yang tiba ditempat itu.

Afiq?Hanina datang dengan Afiq?Berani betul mamat ni.

"Oh.Kau nak pergi mana lepas ni?"soal Khai.

"Tanya budak sebelah ni hah"ujar Afiq Raykal.

"Asal aku pulak?"tanya Hanina.

"Aku kan ajak kau,mana tahu kau penat ke.Boleh balik terus"balas Afiq Raykal.

"Hmmm,balik jelah"Hanina membalas dengan selamba.



**********

Khai:Hanina,awak dekat mana sekarang?

Satu mesej masuk ke peti mesej Hanina.Hanina yang sedang duduk di birai katil mencapai telefonnya.

Khai?Ni mesti nak berlebel pasal Afiq 

Hanina:Dekat rumah.Kenapa?

Khai:Tak adalah.Saya risau je.

Hanina:Apasal nak risau pulak?

Khai:Sebab Afiq?

Hanina:Kenapa setiap kali keluar dengan Afiq awak akan tanya saya?

Khai:Sebab saya nak awak selamat

Hanina:Saya tahulah jaga diri saya sendiri.Encik tak payah risau lah.

Khai:Oklah.





________________________________________________________________________

Hai readers,sorrylah sebab lama sangat tak update.Sorry sangat-sangat.Sibuk kemas rumah.Sibuk prepare raya.Hahaha.Korang macam mana?

Sempena raya ni,saya tak nak duit raya.Cuma,saya nak kan korang as readers bantu saya.Bantu saya dengan vote dan give comment below there

Apa-apa pun terima kasih korang sebab jadi readers saya.Selamat Hari Raya Aidilfitri :)

Pilihan DiaWhere stories live. Discover now