Mata Hanina sakit apabila dibuka.Silau lampu pendafluor menusuk ke matanya.Hanina cuba bangun daripada pembaringannya.
Dia duduk di birai katil.Matanya melihat sekeliling bilik yang dia berada sekarang.
Bilik siapa ni?Ni bukan bilik dalam rumah aku.Argh!
Hanina memegang kepalanya yang sakit.Tiba-tiba pintu bilik itu diketuk seseorang.Seorang wanita muncul di pintu.
"Puan Hanina dah sedar?Puan Hanina nak makan?"soal wanita tersebut
Hanina mengangguk dan bertanya "Hmm,siapa awak?Apa saya buat dekat sini?"
"Puan,suami Puan yang bawa Puan ke sini.Saya cuma mengikut arahan je"
Kemudian,wanita tersebut beredar.
Hanina bingung.Dia seakan-akan pernah ke tempat itu tapi ingatannya tidak mampu mengingatinya.
**********
"Chief Khai,Puan Hanina dah sedar"kata seorang wanita kepada Zakwan Khai.Zakwan Khai hanya mengangguk.
"Makanan ni untuk dia ke?"soal Khai kepada wanita tersebut.
Wanita tersebut mengangguk.
"Biar saya bawakan.Terima kasih"Khai mengambil dulang tersebut dan berlalu pergi.
Pintu bilik yang menempatkan Hanina dikuak perlahan.Terjengul seorang lelaki.Hanina kenal susuk tubuh lelaki tersebut.
"Abang,"
"Nina dah sedar?"
"Dah.Baru je.Hmm,kita kat mana ni?"
"Ni tempat kerja abang yang utama"
"Maksudnya?"
"You gonna undersatand later.Sekarang ni Nina makan dulu."
Hanina mengangguk.Tangannya kemudian menyuap makanan dengan perlahan.Khai hanya memerhati.
Selepas Hanina siap makan dan membersihkan diri,Khai mengajak Hanina untuk keluar.
"Nina,kita keluar dari bilik ni nak?"
"Nak pergi mana?"
"Cari penyelesaian untuk semua soalan yang berlegar dekat kepala awak"balas Khai.
Hanina mengangguk.
Mereka keluar dari bilik tersebut dan menuju ke sebuah bilik lain.
**********
Kedengaran pintu bilik pangkalan utama terbuka tanda ada orang keluar masuk.
Dua orang yang berlainan jantina berjalan ke arah meja besar.
"Major Patriot,saya Chief Khai melaporkan diri"kata Khai
Seorang lelaki yang duduk di atas kerusi membelakangi pasangan itu kemudian berpaling.
"Chief Khai.Bagus.Siapa dia ni?"
"Hanina Raisya.My wife."
"Hanina Raisya?I feel like i have not heard that name for so long time."
Hanina diam.Dia tidak tahu ingin berkata apa.
Tiba-tiba terpampar wajah seorang lelaki di skrin besar.
"Major Patriot,kita diserang."
"Chief Khai,arahkan orang kita untuk mempertahankan tempat ni"kata Major Patriot
Khai bergegas menjalankan tugasnya.
Khai menyuruh Hanina untuk pulang ke biliknya.Hanina mengikut kemahuan Khai.
**********
Hanina menutup pintu bilik tersebut.Kemudian dia membuka lampu.Kemudian dia diserang seseorang.Badannya jatuh.Hanina bangkit.
"Kau siapa hah?"soal Hanina.
"Nakashi Samuel Shipment"
"What Nakashi want from me?"
"You"
"My business with him was done"
"No.There is one more business"
Kemudian dia menyerang Hanina.Hanina mengelak.Hanina membelasah lelaki tersebut.
Kemudian,lelaki tersebut melarikan diri.Suasana aman seketika.
**********
"Chief Khai,go check is Hanina is okay or not"arah Major Patriot kepada Khai.
Khai menjalankan arahannya.
Khai membuka pintu biliknya.Kelihatan Hanina berpeluh.Kedengaran nafasnya turun naik.
"Hanina are you alright?"soal Khai.
Hanina mengangguk.Mukanya tidak dipalingkan kearah Khai.Khai rasa pelik.Dia bangun dan menghadap Hanina.Khai nampak ada sedikit calar di hujung dahi arah kanan muka Hanina.
"Ada orang serang tadi"ujar Hanina sebelum sempat Khai bertanya.
"Hanina,awak rehat dulu okay?Nanti saya datang lagi.Saya ada kerja kejap"kata Khai.
Hanina kemudian melenakan dirinya.
hai ,saya nak minta maaf sebab dah lama tak update.Lately ni busy sikit.Harap korang dapat tunggu hingga akhir cerita ni.Sikit je lagi dah nak habis ni.Ok bye.
Ps/:vote and komen please :)
YOU ARE READING
Pilihan Dia
RandomBekerja satu syarikat dengan orang yang disukai kadang-kadang menimbulkan rasa ketidakselesaan lelaki ini.Zakwan Khai cemburu dengan apa yang dilihatnya di depan mata.Hanina Raisya yang cuba dipikatnya ,baik dengan rakan bussinessnya sendiri. Dengan...