Hanina menunggu Khai di lobi.Apabila Khai sudah kelihatan,dia bangun dan berjalan beriringan.
"Encik Khai nak bawa saya pergi mana petang ni?"soal Hanina
Khai menoleh kearah Hanina. "Saya nak culik awak boleh?"
Khai mengenyitkan mata kanannya."Sure kalau dah halal.Tak kalau belum"balas Hanina.
Khai tersenyum.Dia tahu wanita ini walaupun bukan semuslimah wanita lain,dia masih menjaga pergaulannya.
**********
"Jom turun"ajak Khai.
Hanina menoleh kearah Khai. "Pantai?"
Khai mengangguk.Pintu keretanya sudah dibuka.Hanina membuat perkara yang sama."Shall we?"tanya Khai.
Hanina diam.Dia menuruti langkah Khai disebelahnya."Apa kita buat dekat sini Encik?"
"Jalan-jalan.Tenangkan fikiran dan wujudkan kenangan" balas Khai.
Muka Hanina berkerut.
Kepala hotak kau cipta kenangan.Apalah yang dia ni mengarut.
"Hanina,awak tunggu dekat sini kejap eh?saya nak pergi beli aiskrim kat sana"Khai kemudian berlalu pergi sebelum diberi jawapan.
Hanina hanya merenung langit yang biru.Indahnya ciptaanNYA.Keindahan itu kemudian membawanya berangan.
Sedang asyik dilayar khayalan,tiba-tiba dia terasa ada sesuatu terkena dirinya.Pembalut aiskrim?budak-budak agaknya.desis hati Hanina.
Hanina tidak memberi reaksi.Sekali lagi badan Hanina dilanggar sesuatu.Terasa barang itu dari belakang.Dia tidak dapat tahan kemarahannya.Dia mengambil pembalut aiskrim tadi dan berpusing ke belakang.
"I can treat you better than he can,a girl like you deserved a gentleman"
Hanina tergumam.Melihat Khai lincah bermain dengan piano.Namun,mukanya berkerut.
"Encik,encik dapat dari mana piano tu?"
Khai menjawab "Rahsia"
Khai bangun dan berjalan kearah Hanina.Kesegakkannya terserlah apabila baju kemejanya dikeluarkan dan lengannya dilipat paras siku.Hanina tidak faham apa yang berlaku.
Sampai sahaja Khai dihadapan Hanina,Khai menundukkan mukanya.
"You know what?I had kept this feelings too long until Amalin said that both of us were shy to express it"
Khai mengangkat mukanya.
"Today,i want to be a brave person.A gentleman like what i sang to you just now."
"Saya sayang awak sebab tu saya nak awak halal buat saya.Kalau halal baru boleh culik,awak jugak yang kata"
Hanina tersenyum.Tubir matanya sudah berair.
"Saya tak tahu nak cakap apa"balas Hanina.
"Awak tak perlu cakap,just angguk atau geleng ok?"balas Khai.
"Will you be my wife?"sambung Khai.
Hanina mengangguk.
Kemudian terdengar tepukan gemuruh disekeliling mereka.Hanina nampak insan yang selama ini tidak henti-henti menyokong dirinya ada disitu.Juga dengan keluarga Khai terutamanya Amalin.
Hanina mendekatkan dirinya dengan Khai.
"Macam mana dengan family awak?""No problems.Mak saya salah faham je haritu"jawab Khai.
Hanina rasa ada seseorang memegang bahunya.
"Aunty minta maaf ya pasal haritu?"
Hanina tersenyum dan menyalami tangan wanita itu.
~~~~
So hai korang.Sorry untuk update yg x seberapa ni.Harap korang dapat vote n komen kalau ada kkrgn.Ni bukan ending lagi.
Oh ye,
Saya pun ada blog yang mana saya buat untuk sharekan pendapat saya dan juga pengalaman.link ada dekat bawah:
parancegalaxy.blogspot.com
YOU ARE READING
Pilihan Dia
RandomBekerja satu syarikat dengan orang yang disukai kadang-kadang menimbulkan rasa ketidakselesaan lelaki ini.Zakwan Khai cemburu dengan apa yang dilihatnya di depan mata.Hanina Raisya yang cuba dipikatnya ,baik dengan rakan bussinessnya sendiri. Dengan...