"Sayang,can you explain to me?"ujar Khai kepada Hanina.
Hanina tersenyum.
"Esok,sayang akan tahu segalanya.Kalau tak faham,tanya lepastu eh?"tangan Hanina kemudian mencuit hidung Khai.
Khai dan Hanina tersenyum.Tak lama lagi semuanya akan kembali selamat.
**********
Hanina,Hairul dan pasukan penyelamat sedang bersiap.Hanina menyelit pistol dan beberapa senjata lain.
Hari ini akan menjadi hari yang bersejarah."Dah siap ke Han?"tanya Hairul.
Hanina dipanggil oleh Hairul sejak kecil lagi dengan panggilan Han.
Hanina mengangguk.
**********
Sampai sahaja di destinasi.Pasukan penyelamat mengepung kesemua bahagian bangunan itu.Hanina cuba mengingati tempat itu.Hanina amat mengenali tempat itu.Di sinilah tunangnya mati disebabkan Nakashi Samuel.
Hanina kemudian menyeludup masuk.Hairul,Harfizi,Khai dan ahli pasukan bersenjata mengikuti gerakan Hanina dari belakang.
Apabila pintu gudang dibuka sedikit,mereka semua masuk satu per satu.
Mereka semua mengambil posisi masing-masing.
Hanina datang juga dengan satu misi.Mencari kebenaran di mana rakan ejennya,Azmina.Tidak lama selepas posisi diambil,bunyi tembakan berdas-das berbunyi.
Azmina!desis hati Hanina.
Hanina kemudian bertindak selepas memastikan keadaan selamat untuk dia beraksi.
Hanina menuruni tangga dengan laju.Lompatan demi lompatan dibuatnya.Kemudian dia membelasah anggota Nakashi yang menjaga Azmina.
"Kau ok Mina?"tanya Hanina kepada rakan seperjuangnya.
Azmina hanya menggeleng lemah.Hanina memapah Azmina keluar.Dia tidak selamat duduk di dalam itu.
"Ejen 02,keadaan di dalam macam mana?"tanya Hanina menerusi walkie talkie.
"Semua okay.Ejen 01 boleh masuk sekarang"
Hanina menyerbu masuk ke dalam tempat persembunyian Nakashi Samuel.
Hanina menembak tepat ke jantung orang suruhan Nakashi Samuel.Hanina menyembunyikan dirinya disebalik dinding,cuba mencari masa sesuai untuk menyerang.
"Kau memang pandai cari aku Hanina.Dah lama aku dendam dengan kau.Sebab kau,hidup aku merana"kata Nakashi Samuel.
"Apa yang aku buat sampai hidup kau merana?"balas Hanina.
"Kau bunuh abang aku.Kau bunuh tunang aku."
"Aku bunuh abang kau bersebab dan aku tak bunuh tunang kau!Yang bunuh tunang kau ada dekat dengan kau sekarang Nakashi Samuel atau kau nak suruh aku panggil kau Rizal Hariz?"kata Hanina sinis.
Nakashi Samuel terkejut.
"Mana kau tahu nama sebenar aku?""Kenapa kau tanya sedangkan kau yang beritahu aku"balas Hanina.
"Kenapa kau bunuh tunang aku?Dia tak bersalah!"
"Kenapa kau kata aku bunuh Talia?"
"Macam mana kau tahu nama tunang aku?"
"Sebab aku Raisya.Hanina Raisya"
Nakashi samuel atau Rizal Hariz terkejut.Dia.Dia hidup lagi.Raisya.
"Siapa bunuh Talia,Sya?"
Hanina menunjuk ke belakang Rizal Hariz.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
P/s:sorry lama x update.Spm hahaha.Lepas ni inshaallah.
YOU ARE READING
Pilihan Dia
RandomBekerja satu syarikat dengan orang yang disukai kadang-kadang menimbulkan rasa ketidakselesaan lelaki ini.Zakwan Khai cemburu dengan apa yang dilihatnya di depan mata.Hanina Raisya yang cuba dipikatnya ,baik dengan rakan bussinessnya sendiri. Dengan...