Hanina merebahkan dirinya.Penat kerjanya dilepaskan.
Ya Allah,penatnya...
Tiba-tiba telefonku berbunyi.Tanda sekeping mesej masuk.
Nina,aku balik lambat sikit.Ada hal dengan Boss.
Mesej daripada kawannya dibaca.Hanina mengangguk sendiri.Tanda memahami.
Dia bangun dan melangkah ke biliknya.Handbagnya diletakkan di tepi kepala katil.
Tuala dicapai dan Hanina pergi membersihkan dirinya.Solat asar ditunaikan.
Kemudian,dia turun ke bawah memasak laut untuk dimakannya dengan Syazlin.
Ketika leka memasak,kedengaran orang memberi salam.Syazlin ke dapur.
"Syok sangat memasak,aku balik pun tak sedar.."Syazlin membuat suara sedih.
Hanina tersentak dan berkata
"Ala,sorry lah.Tak perasan."Syazlin hanya tersenyum.Memahami kawannya yang sangat suka memasak.
"Kau masaklah dulu,aku nak pergi naik dulu.Nanti aku turun balik"balas Syazlin
♥♥♥♥♥
Usai membersihkan diri dan menunaikan solat fardu,Syazlin turun ke bawah.
Membuka tv dan menonton rancangan yang diminatinya.
Saat leka menonton tv,dia terkejut dengan suara orang memberi salam.Diintainya ke luar.
Zakhwan Khai.
Syazlin membuka pintu.Menyahut salam yang diberikan oleh Khai.
"Hmm,En.Khai kan?Boss Hanina?"soal Syazlin.
Lelaki tersebut mengangguk lalu bersuara "Hanina ada?"
"Ada."
"Saya nak jumpa dia sekejap boleh?"
"Boleh.Kejap ya,saya panggilkan"
Syazlin masuk ke rumah.Hanina di dapur dicarinya.
"Nina,Khai mari tu.Nak jumpa kau"
"Hah!Dia buat apa mari rumah kita?"
Syazlin menaikkan bahunya.
Hanina kemudiannya melangkahkan kakinya keluar rumah ditemani Syazlin di pintu rumah mereka.
"Ada apa En.Khai datang?"
"Aku datang sebab nak ingatkan esok kita ada perjumpaan dengan syarikat Rz Sdn Bhd.So dont be late"
"Tu je?"
"Yupp that's all.Kenapa En.Khai tak text or call je?"
"I don't have your number.So give it to me now"
Hanina memberi nombor telefonnya.Khai balik begitu saja tanpa mengucapkan terima kasih.Hanina terpenga.
Amboi sopan sungguh CEO aku ni. desis hati Hanina.
YOU ARE READING
Pilihan Dia
عشوائيBekerja satu syarikat dengan orang yang disukai kadang-kadang menimbulkan rasa ketidakselesaan lelaki ini.Zakwan Khai cemburu dengan apa yang dilihatnya di depan mata.Hanina Raisya yang cuba dipikatnya ,baik dengan rakan bussinessnya sendiri. Dengan...