OKM/OCD: Obszesszív-kompulzív megbetegedés (más néven: kényszerbetegség; angolul: obsessive-compulsive disorder, OCD) pszichiátriai betegség; olyan elmeállapot, amelyben újra és újra jelentkező kellemetlen képzetek vagy gondolatok (kényszergondolatok) mellett állandóan újra jelentkező késztetések vagy cselekedetek (kényszercselekedetek) vannak jelen. Meghatározó jelentőségű, hogy ezek a gondolatok a beteg számára is idegenek, riasztóak, fenyegetőek, a cselekedetek pedig értelmetlenek, de a szorongás csökkentése érdekében muszáj folytatnia azokat.
Egyszerű meghatározása szerint a kényszerbeteg kénytelen olyasmire gondolni, amire nem akar gondolni, a feszültség oltására kénytelen olyat cselekedni, amit nem akar megtenni. A skizofréniával ellentétben a beteg tökéletesen tisztában van gondolatai és cselekedetei belső eredetével és abszurditásával, nem veszíti el a kapcsolatot a valósággal.
(Forrás: Wikipédia; mentális betegségek)"Szeretek sokat olvasni. De beletelik egy kis időbe, mert először meg kell számoljam minden bekezdés összes sorát."
Az eredeti író gyors figyelmeztetése: TÚLZOTT BESZÉD A BETEGSÉGRŐL, EMLÍTETT ÖNUTÁLAT & KARAKTER HALÁL.
Ez a történet kifejezetten a "Having a boyfriend with OCD" (Egy pasi OCD-vel) & Neil Hilborn versén alapul.
Történet íróját ezen a néven találhatjátok meg: -interstellar
YOU ARE READING
OCD - hu
Fanfiction-harry styles fordítás- Ő volt az első olyan gyönyörű dolog, ami igazán megragadta a fiú érdeklődését. © Kat Marielle 2016/18 Ranking: 1. - #ocd (2020. 11. 10.)