hat

327 42 0
                                    

HAT

- Igazából azért jöttem, hogy Harry-ről tudjunk beszélni.

Kenzie szemei kitágultak Harry említésére. Hazudna, ha azt mondaná, hogy a fiú nem jutott eszébe néhányszor ebben az elmúlt két napban.- Mi van vele?

- Végül sikerült elérnem, hogy beszéljen hozzám, - Gemma leteszi a teásbögréjét. - Nagyon bájosnak tart téged.

- Nos, eléggé elragadó, - nevet. - Ezelőtt nem beszélt veled?

Gemma sóhajt és körbenéz a kis nappaliban. - Pont ez az, amiről beszélni akartam veled, - mondja. - Harry... különleges és okos, egy jó srác, sőt, csodálatos. Megharagudott rám, mert megengedtem, hogy vigyázz rá anélkül, hogy megbeszéltem volna veled a betegségét.

- Betegség? - kérdezi. Most rajta volt a sor, hogy letegye a teáját. - Mitől szenved?

- Obszesszív-kompulzív megbetegedés - OCD. Egy pár éve már megvan neki. Először azt hittük csak viccelődik, de egy nap elvittük az orvoshoz és, mint kiderült, hogy ebben szenved és mániás depresszióban (bipoláris zavar). Annyiszor volt már kórházban, rehabilitációra is elment egy ideig. Figyelj, én csak azt mondom, hogy még nem igazán voltak neki igazi barátai, vagy bármilyen barátja elég hosszú ideig. Azt akartam, hogy tudd, mert látszik, hogy nagyon kedvel téged és én csak nem szeretném, hogy bántódása essen.

Kenzie intenzíven hallgatott, ahogy Gemma beszélt. Most már több értelme volt, hogy mért viselkedik Harry, ahogy. Megértette, hogy miért ismételte meg a szavait, miért zárja be és zárja ki az ajtót folyamatosan. Mikor elmondta neki, hogy meg kell számolja a könyv sorait, mielőtt tényleg elolvasná őket, nem gondolta volna, hogy ez mind egy nyavalyás betegség miatt van, hanem inkább csak egy rossz szokás. - Mindig azt gondoltam, hogy különleges, de soha nem gondoltam, hogy ilyen komoly betegsége van, mint ez. Még van neki mánikus depressziója?

- Ez bonyolult vele. Nagyon könnyen dühbe gurul és frusztrálsz lesz, az egyszerű dolgokon is, de  már nem szedi a gyógyszereit. Az orvosok azt mondták, hogy nem teljesen szükséges, így Harry abbahagyta a szedésüket. Az OCD-re még mindig szedi.

- Oh, - Kenzie lenéz az ölére. - Ő nem mindig volt veled, gondolom. Hol volt ezelőtt?

- Az anyukámmal volt Cheshire-ben, d-de volt egy kis... baleset, és egy intézményben volt körülbelül egy hónapig, amíg úgy szólván kikényszerítettem. Nem akart eljönni, de Istenem, ott rohadt bent. Így azt mondtam neki, hogy élhet itt velem, Londonban.

- Egy intézményben volt? Mit csinált?

- Ezt Harry-nek kell, hogy elmondja, - megharapja az alsó ajkát. - Nem vagyok benne biztos, hogy megvan az összes részlet.

- Igazad van, ez rendben van, - egy kis mosolyt küld Gemma felé. - Köszönöm, hogy elmondtad ezt, - Kenzie kinyújtja a karját Gemma karjáért, majd megszorítja. - El tudom képzelni, hogy ez milyen nehéz lehet a családodnak, - suttogja.

- Remélem, hogy ez nem változtatja meg azt, ahogyan ránézel, - leheli a lány.

- De igen, - Kenzie bólint. - Sokkal jobb, mint ahogy eddig gondoltam.

〰〰〰

A Mánikus-depresszió egy másik kifejezés az OKM-re. Más néven Bipoláris zavar, amire a hangulatingadozás jellemző.

OCD - huWhere stories live. Discover now