PARTY DANCE

126 7 2
                                    

Hari yang ditunggu-tunggu sudah tiba iaitu Majlis Tari-menari.Majlis ini akan berlangsung pada pukul 8:30pagi.

Kring!kring!kring⏰⏰
Aku&chinguku bangun awal pagi ini.Jam yang berada atas meja tepi katilku aku tekan punat berhenti.Aku menggosok mataku yang masih kabur itu,aku melihat jam, jam menunjukkan pukul 7:00a.m.

Aku menguap sepuas hati,aku melihat Mina,Hanami sudah bangun tapi Mijin,Tzuyu dan Yankumi belum bangun.Aku menyuruh Mina yang sekatil dengan Mijin supaya mengejutkan dia.

Wehhh Mijin bangun lah kata tak sabar nak pakai baju baru.kata Mina yang masih lagi mamun kepada Mijin yang masih tidur.

Uwooahhhhh....Ermm aku bangun lah ni..balas Mijin sambil menguap tutup mulut.

Bagus..

So selepas Mijin sedar dari tidur dalam keadaan mamun lagi,Yankumi dan Tzuyu mula sedar dari tidur.

Aku yang awal bangun dari mereka menyampai kain tuala yang tersangkut di kerusi lalu sangkut dibahuku lalu masuk kedalam bilik mandi.

Belum sempat aku mahu tutup pintu,Mina menjerit dia mahu mandi sekali so aku beri dia masuk lalu aku mengunci pintu.
Apasalahnya yeoja sama yeoja mandi..bukan les pom.

Selepas beberapa minit kemudian siap mandi aku dan Mina pom keluar dari bilik mandi dan orang seterusnya mandi pulak.

Aku yang berkembang baru sudah mandi,aku buka almari lalu mengambil baju dress singkat paras atas lutut sedikit berwarna merah aku keluarkannya dan menghampar atas katil.

Selepas siap memakai baju apa semua.Masa untuk bermake up pula.Aku ni suka make up neutral jer,aku ni bukan jenis suka make up tebal 10inci.Like chinguku pon sama neutral jer.

Selepas beberapa minit siap lama jugak lah nak bermake up yeoja kan harus lah nampak cantik,elegant,walaupun make up simple huhu.

Sebelum keluar dari bilik sempat lagi selfie beberapa keping gambar dan post in insta.Selepas rasa dah okey cantik kami ambil kasut high hee masing² lalu menyarung kaki.Wow nampak memang yeppoda sangat bagi kami lah.

Kami semua pon keluar dari bilik dan check semua dah ada lalu aku mengunci pintu bilik.Selepas itu terus ke pintu lif dan menekan punat 'open' apabila pintu lif dibuka ,kami terus masuk kedalam untuk turun kebawah ke tingkat satu.

Pintu lif dibuka lalu kami keluar dari perut lif.
Kami ternampak Yoona sudah menunggu di kaunter.

Kami semua pergi kearahnya dan senyuman pagi diberikan padanya.Dia membalas senyuman itu.Yoona kelihatan memang anggun sekali dress ungun high hee warna peach dan rambut brown dia delepaskan kedepan.

Kami semua terus naik kedalam kereta alphad hitam milik nya yang dipandu oleh driver dia.Selepas selesai semua dah masuk kedalam kereta kami semua terus bertolak ke University.

Skip

In hall

Semua students sudah ramai masuk kedalam dewan.Semua kelihatan cantik-cantik dan handsome² belaka.

Keadaan dalam dewan itu,makin lama makin depenuhi oleh sasaegnim dan students.Muzik iringan perlahan dimainkan supaya suasana menjadi meriah.Suasana dalam dewan sangat meriah dan bising sekali.

Dewan yang dihiasi lampu-lampu hiasan yang cantik,bunga-bungaan yang digubah begitu menarik sekali,langsir-langsir yang berwarna-warni dihiasi atas pentas dan di dinding² serta renda² bunga atau berlian digantung.

Masa keadaan sedang riuh rendah,tiba-tiba semua orang berpaling kearah pintu masuk yang dihiasi pintu gerbang bunga itu.

Group namja yang famous sekali di university ini siapa lagi kalau bukan BTS namja yang tergila²kan oleh yeoja dan pembuli hebat di university ini.

THE BULLIES WITH ROMANCEWhere stories live. Discover now