6.Bölüm|"İtiraf"

171 9 13
                                    

Gel seninle bir daha ağlayalım; yaşanmışlara,yaşanmamışlara bir de hiç yaşanamayacaklara..

-Oğuz Atay

*

~Nisa

En komik bulduğum ifadelerden biriydi;şaşırmak.

Gözlerin kocaman açılıyor,dudakların aralanıp sudan çıkmış balığa dönüşüyorsun ve en komik olanı ise istemsizce verdiğimiz o tepkiler..

Sanırım ben,gördüğüm manzaraya 'Oha' diyerek iyi yırtmıştım.Çünkü Tolga az kalsın bizim yanımızda olduğunu unutup küfredicekti.Kendini frenlemişti,aferin.

Seda önüne dönüp işaret parmağını tehditkar bir şekilde Mert'e doğru salladı. "Ne halt yediğini hemen anlatıyorsun yoksa gider ondan öğrenirim."

Mert üzgünce omuz silkti. "Bir şey olduğu yok,sadece.." derin bir nefes alıp dirseklerini masaya dayadıktan sonra yüzünü iki elinin arasına aldı. "Sevgilisi yok,bir aydır kantinde çalışıyor ve.."

"Ve?"

"Bizim bölümde."

"Bugün derste görmüştüm."

Ortam bir an sessizleştiğinde Mertin hareketlerini izlemeye başladım.Gergindi.

Seda bir şeyi yeni fark etmiş gibi gözlerini kocaman açıp sessizce bağırdı.Evet,bunu yaptı.

"O yüzden mi sürekli kantinde ve bu masada oturuyoruz?"

"Onu en rahat bu masadan görebiliyorum."dedikten sonra başını önüne eğdi ve tekrar omuz silkti.Utandı mı o?

"Aşık mı oldun sen, ha?" Aleyna merakla sorusuna cevap beklerken yerimde kıpırdandım.Bu işte bir şey vardı.Merti daha önce böyle görmemiştim.

"Hayır,aşk olduğunu sanmıyorum ama.." deyip sustu.

"Oğlum ağzından resmen kelpetenle laf alıyoruz,adam akıllı anlat işte." Tolga elini Mertin omuzuna koyup hafifçe sıktı.Bu 'Biz senin arkadaşlarınız,rahatça bize her şeyi anlatabilirsin' demek oluyordu.Mertte sanki bunu bekliyormuş gibi masaya eğildi ve tek tek hepimizle göz teması kurdu.

"Aşk demeyelim de ilgimi çekiyor diyebiliriz.Allah var,güzel kız." dediğinde güldük.

"Devam et,başka bir şey olduğuna eminim." diye mırıldandığımda gülümsedi.

"Bazen içinde müneccim olduğundan şüpheleniyorum."

"İnsanların davranışlarını yorumlamak konusunda mastır yaptım." diye onu cevaplarken,diğerleri sessizce güldüler.

Ellerini teslim oluyormuş gibi havaya kaldırdı. "Tamam bayan sherlock,devam ediyorum,"

"Eh, biraz zahmet olucak ama lütfen buyrun." deyip elimle konuşmasını işaret ettim.

"Dün sabah dersten çıktıktan sonra kapalı spor salonuna gidip zaman geçirecektim,bir buçuk saat aramız var biliyorsun," bakışları bana kayınca başımla onayladım.

"Spor salonuna girdiğimde hem konuşup hem ağlayan bir kız sesi duydum,ikinci bir ses duymayınca da telefon konuşması olduğunu anladım. İlk başta önemsemedim.Basketbol topunu alıp potaya doğru yürümeye başladım,konuşan kız malzeme odasındaydı." derin bir nefes alıp sevimli kızı kontrol etti.

KAYBOLAN YILLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin