Käteni tärisevät. Adrenaliini virtaa veressäni. Pojat tulivat eilen kotiin. Minun olisi tarkoitus tänään käydä heidän luonaan. Kävin toissapäivänä, Luken vanhempien luona. Vanhempamme ovat todella hyviä ystäviä ja olemme kaikki läheisiä. Liz itki onnesta, kun ilmestyin heidän ovelleen. Hän on minulle kuin toinen äiti.
Camilla sanoi poikien olevan yhteisellä asunnollaan, joka on noin neljän kilometrin päässä. Tyttö tulee hakemaan minua pian ja käymme hakemassa pikaruokaa pojille.
Ovikelloni soi ja menen pukemaan kenkäni. Otan reppuni ja tavarani mukaan. Camilla on oven toisella puolella, kädet lanteillaan. Lähdemme autolla kohti lähintä pitseriaa.
"Jos mä haen pitsat, voitko hakea kahvit? Muistat varmaan tilaukset, kun kerroin ne äsken?" Camilla kysyy ja osoittaa minua. Nyökkään ja nousemme autosta. Menen pitserian viereiseen kahvilaan. Tilaan kaikkien juomat, paitsi Luken.
"Tässä olisi nämä, tuleeko jotain muuta?" Poika kysyy ja hymyilee. Nyökkään ja alan kertoa.
"Yksi kylmä kahvi, jossa on vähän minttua, karamelli kastiketta sekoitettuna ja kermavaahtoa" hymyilen. Muistan Luken tilauksen vieläkin. Camilla sanoi, että hänelle voi tilata vain perus kahvin. En tietenkään uskonut, vaan teen omat päätökseni.
"Tässä olisi vielä tämä" poika sanoo ja antaa juoman. Annan rahat ja lähden juomien kanssa pois. Istun Camillan luokse autoon ja jatkamme matkaamme.
Mitä lähemmäs pääsemme asuntoa, sitä enemmän minua jännittää. Kun vihdoin olemme pihassa, päästän ilmat suustani. En ollut edes tajunnut, että olin pidättänyt henkeä.
"Eliza, yksi juttu vielä. Luken tyttöystävä, Jenna. Se osaa olla ämmä, mutta joskus se on hyvääkin seuraa" Camilla kertoo ja nousee autosta. Jäädyn. Lukella on tyttöystävä. Silloin tapahtumat palaavat mieleeni.
Makaamme Luken sängyllä. Pääni on Luken vatsan päällä ja poika leikkii hiuksillani. "Arvaa mitä?" Luke kysyy. "No?" Kysyn ja katson poikaa. "Sä oot mun tyttöystävä nyt" poika hymyilee ylpeästi. Naurahdan ja ravistan päätäni. "Mikä saa sut ajattelemaan niin?" Kysyn. "Sä oot vaan täydellinen ja saat mut iloiseksi. Mun ei tarvitse olla sun poikaystävä, mutta sä olet aina mun tyttöystävä" Luke hymyilee ja alkaa leikkiä sormillani. "Musta olisi ihanaa, jos sä olisit mun poikaystävä" hymyilen. "Vaikka joutuisit nyt koomaan, mä odottaisin sua. Mä odotan sua aina" Luke kertoo ja suutelee minua hennosti.
Nyt vasta tajuan, kuinka oikeassa Luke tavallaan oli. Jouduin tuon hetken jälkeen koomaan, mutta Luke ei odottanut. En voi syyttää häntä. Ymmärrän jos Luke on rakastunut johonkin toiseen. Hän ei varmaan edes muista tuota keskustelua. Kun Luke sanoi nuo sanat, minä rakastuin poikaan. Minä rakastuin Lukeen. Minä rakastin aina Lukea. Sen takia mikään aikaisemmista suhteistani ei ollut toiminut. Nyt haluan vain lähteä ja kadota kokonaan.
Havahdun, kun Camilla koputtaa auton ikkunaan ja herättää minut ajatuksistani. Ravistan ajatukset päästäni ja nousen juomien kanssa autosta.
"Voinko käydä vessassa?" Kysyn. Hiivimme sisälle, koska Camilla haluaa yllättää pojat. "Eteisestä heti vasen ovi" Camilla kuiskaa. Nyökkään ja laitan juomat pöydälle. Menen hiljaa vessaan.
Onko teillä koskaan sitä? Tapaatte vanhan tutun pitkästä aikaa ja teitä jännittää hirveästi? Minua jännittää nyt hirveästi. Kerään ajatuksiani ja yritän rauhoittua.
Avaan vessan oven hiljaa. Keittiöstä kuuluu puhetta. Yritän kerätä viimeisimmätkin rohkeuden rippeeni.
Olkaani koputetaan ja käännyn hitaasti ympäri. Edessäni on musta hiuksinen tyttö. Tyttö on varmaan Jenna.
"Anteeksi, mutta pojat on just tulleet pitkältä työmatkalta ja haluttais viettää aikaa pienellä porukalla. Mua harmittaa, kun Camilla ei ajatellut sitä. Jos olisit kiltti ja poistuisit nyt. Ovi on tuolla. Mä olen pahoillani Camillan tyhmyydestä" Jenna sanoo kylmästi.
"Mä tiedän mistä pojat ovet tulleet ja Cam ei ole tyhmä! Mä olen täällä yllätyksenä. Mä tunnen pojat ja me ollaan todella läheisiä ystäviä" sanon mahdollisimman nätisti. En halua antaa heti huonoa ensivaikutelmaa.
"Mikä sun nimi sitten on? Mä tiedän poikien läheiset ystävät" Jenna jatkaa.
"Eliza, mä olen Eliza ja sä olet Jenna" sanon ja ristin käteni. Jenna katsoo minua ja naurahtaa.
"Pojilla ei ole ketään kaveria, jonka nimi olisi Eliza" Jenna sanoo. "Mä olen niiden kaveri" sanon vähän epävarmana.
"Jos sä olet Camillan kaveri. Se ei tarkoita, että olet poikienkin kaveri. Jos olisit nyt kiltti ja lähtisit" Jenna hymyilee ilkeästi. Ravistan päätäni.
"Mä en halua kutsua poliiseja" tyttö sanoo ja ristii myös kätensä. Otan pari askelta taaksepäin ja ravistan uudelleen päätäni.
"Olisit kiltti? Mä en halua vaikuttaa ilkeältä" Jenna sanoo ja mutristaa huuliaan. Tunnen jalkojeni alkavan täristä. Ei nyt! Lääkäri sanoi, etten saa seistä tai kävellä kauaa. Olemme olleet tässä nähtävästi aika kauan.
Kuulen askeleita takaani. Käännyn ja näen Camillan. Camilla katsoo Jennaa kylmästi ja tyttö katoaa vessaan.
"Tule, nyt mennään" Camilla hymyilee ja alkaa ohjaamaan minua keittiöön.
"Pojat! Mä haluaisin näyttää teille erään henkilön" Camilla sanoo ja vetää minut nähtäville. Vilkutan heikosti.
Michael, Calum ja Ashton ryntäävät halaamaan minua. Halaan kaikkia takaisin. Olen iloinen. Jännitin turhaan, vai mitä? Pojat sanovat asioita, mutta sanat menevät ohitseni. He kertovat asioita ja selittävät sitäkin enemmän.
"Puhutaanko ruokapöydässä?" Camilla kysyy ja vie pojat pöytään. Luke nousee ylös ja tulee luokseni.
Ryntään pojan syliin. Tunnen silmieni alkavan kastua. Luke painaa päänsä omani päälle. Siinä me seisomme, halaamassa. Itken ja en halua päästää irti. Parasystäväni. Sain parhaanystäväni vihdoin takaisin. Kaikki muutkin ovat kyllä parhaitaystäviäni, mutta Luke on se #1.
"Mulla on ollut ikävä" Luke kuiskaa. "Mulla on ollut isompi" vastaan ja Luke naurahtaa. "Ihan miten sanot Sunshine".
Ihanaa, ihanaa ja ei niin ihanaa. Jenna on tyhmä. Miksi mä lisäsin sen tähän? Mä olen outo. Kaikki lihapullat kertokaa mielipiteitä ja kaikkea muuta kivaa kommenteissa!
Love ya❣ -Ron
YOU ARE READING
Sunshine 3 ; l.h (Finnish)
FanfictionKaikki oli vain unta. Kaikki mitä Elizalle oli tapahtunut, ne olivat vain unta. Vakavan auto-onnettomuuden jälkeen, Eliza herää sairaalasta. Tyttö on ollut koomassa 3 vuotta, ilman mitään tietoa maailman menosta. Tuntuu kuin kaikki olisi muuttunut...