4.

1K 80 15
                                    

Olen kotona.

Lause joka pyörii päässäni, kun syömme ja juttelemme. Istun Luken ja Calumin välissä. Minulla hauskaa, kuuntelen poikien tarinoita ja keikka kertomuksia. Syömme kaikki pitsaa, paitsi Jenna. Jenna syö salaattia ja mulkoilee minua. En anna sen kuitenkaan häiritä minua. Kaikki on vihdoin hyvin.

Nauramme Michaelin kertomukselle, kuinka Luke ja Ashton olivat alkaneet panikoimaan. Valot olivat sammuneet ja pojat olivat alkaneet juosta ja kiljua, koska molemmat pelkäävät pimeää. Tämä tapahtui Take Me Home kiertueen aikana.

"Ella. Mitä sä oot tehnyt viimeisen, kolmen vuoden aikana? Sä et ole kertonut itsestäsi mitään" Jenna sanoo yhtäkkiä. Meinaan yskäistä juomat suustani.

"Tota, mä-" mumisen. "Sun ei tarvitse kertoa ja se on E-L-I-Z-A" Camilla sanoo toiselta puolelta pöytää.

"Kyllä sä voit kertoa. En mä pure" Jenna nauraa, vaikka tilanteessa ei ole mitään hauskaa.

"Mä olin sairaalassa" sanon nopeasti. "Ootko sä sairaanhoitaja vai? Mä tunnen yhden-" Jenna selittää.

"Olin potilaana! Mä olin koomassa, auto-onnettomuuden takia" keskeytän ja tyttö hiljenee.

Onneksi olin syönyt. Nousin pöydästä, keräsin tavarani ja vein astiat tiskiin.

"Mun pitää varmaan alkaa tekemään lähtöä. Moikka" hymyilen ja alan kävellä eteiseen.

"Bella! Bella! Bel! Mikset sä jää yöksi?" Luke juoksee luokseni ja kysyy. "Mä haluisin, mutta teillä on luultavasti huomenna vähän töitä" sanon ja kohautan olkiani.

"Meillä ei ole huomenna töitä. Me tultiin juuri kiertueelta" Luke korjaa ja katsoo minua.

"Mun pitää käydä suihkussa" sanon.

"Sä voit käydä meillä" Luke kertoo.

"Mulla ei ole pyyhettä".

"Voit lainata meiltä".

"Mulla ei ole vaihtovaatteita".

"Sä lainaat mun, kuten ennenkin".

"Toi on ihanasti ajateltu, mutta sulla on tyttöystävä. Eikö se olisi outoa, että joku toinen tyttö on oman poikaystävän vaatteissa?" Kysyn.

"Mä haluan olla sun kanssa! Me ei olla juteltu pitkään aikaan!" Luke vastaa.

"Mä en ole lähdössä mihinkään" sanon ja puen kenkäni.

"Niin sä sanoit viimeksikin. Kato mitä tapahtui" Luke mumisee. Pysähdyn ja katson poikaa.

"Eli sä syytät mua, että autoilija oli humalassa ja tuli mun kylkeen?" Kysyn.

"Mä en sanonut niin!" Luke sanoo nopeasti.

"Anna olla. Mä en halua heti riidellä. Mä en jää yöksi, koska meidän pitäisi varmaan 'tutustua' uudestaan. Mulla on mennyt kolme vuotta ohi! Ymmärrä, sä olet tärkeä, mutta mun pitää vielä miettiä asioita. Asiat ei ole samalla tavalla, niin kuin silloin ku oltiin 17. Mä menen kotiin, kuuntelen musiikkia ja ajattelen. Sä menet sun Jennan luokse ja te pidätte hauskaa" hymyilen, vaikka viimeisten sanojen sanominen sattui.

Luke nyökkää ja halaa minua vielä viimeisen kerran. Halaan poikaa takaisin ja avaan ulko-oven. Vilkutan viimeisen kerran ja astun viilenevään ulkoilmaan.

~~~

Makaan sohvallani ja kuuntelen musiikkia. Kello tulee kohta yksitoista, joten pidän musiikin aika hiljaisella. En halua muiden häiriintyvän.

Sunshine 3 ; l.h (Finnish)Where stories live. Discover now