Klockan hade precis passerat midnatt på allhelgonaaftonen. Harry och Ginny var hemma hos Ron och Hermione, som bjudit över dem på middag. Hermione och Ginny befann i köket och diskuterade något som bara de förstod sig på över en kopp te, medan Harry och Ron satt i varsitt hörn och åt upp de sista av kakorna samtidigt som de försökte lista ut om det var Irland eller England som skulle utses till årets Quidditchlag. Ron var helt insnöad på att Irland skulle ta hem segern, men Harry kunde inte hålla med. Han ville inte avslöja för Ron att England just hade införskaffat sig nya, snabbare kvastar och tränade dubbelt så mycket bara för att få vinna. Snart övergick samtalet till att handla om när Harry var med i Gryffindors quidditchlag på Hogwarts.
"Du var verkligen en riktig naturbegåvning", sade Ron, som om Harry redan inte fått höra det tillräckligt många gånger.
"Du var inte heller så pjåkig", skämtade han och fick båda två att frusta av skratt. Ron hade, trots sina urusla försök till att få sin kvast att lyda, blivit tilldelat en plats i laget, men ganska snart hoppat av på grund av att han fått alldeles för många glåpord efter sig om hur vilken kass spelare han var. Däremot tog han inte åt sig speciellt mycket, då han visste att han inte var en naturbegåvning på sporten, även om han tyckte mycket om den.
En hög smäll fick dem att hoppa till och avbryta sitt samtal.
"Vad var det?", ropade Ron ut mot köket.
"Bara en uggla", svarade Hermione. "Det är visst till Ginny", fortsatte hon, men tystnade sedan tvärt. Sekunden senare gav Ginny upp ett högt skrik som fick Harry att rusa ut i köket, snabbare än någonsin. Hon satt alldeles orörlig på stolen med ett brev i handen och stirrade på det. Harry slet brevet ur hennes händer och svalde innan han tog mod till sig och började läsa.
"Kära Mr. och Mrs. Potter.
Er son Albus försvann för ett par timmar sedan strax efter det att festmåltiden avslutats. Vi har hört talas om att det kan röra sig om någon form av kidnappning, och behöver er närvaro snarast för att kunna diskutera detta. Skicka ett svar tillbaka.
Med vänliga hälsningar
Minverva McGonagall, rektor på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom"
Harry stod med vidöppen mun och stirrade på brevet utan att få fram något ord. Ron, som hade läst över axeln på honom, var minst lika vit i ansiktet.
"Kom, sätt er ner" sade Hermione lugnt.
De satte sig ner runt köksbordet, fortfarande utan att säga något. Hermione trollade fram ännu mer te i fyra koppar. Hon var den enda av dem som lyckade hålla huvudet kallt, och sådan hade hon alltid varit.
"Lite lugnande te", förklarade hon mjukt. "Förklara vad som har hänt.
"A-albus är b-borta", sade Ginny tyst. "Någon tog honom!"
"Vem tog honom?"frågade Hermione och lät fortfarande lika lugn på rösten, även om en orolig glimt hade börjat lysa i hennes ögon.
Harry smuttade på sitt te och en mjuk värme spred sig i kroppen.
"En svartklädd man", sade han samtidigt som något gick upp för honom. "Kanske... ja, kanske samma man som jag har sett i mina drömmar. Samma man som Mr. Weasley varnade mig för! Han berättade att någon i min närhet skulle försvinna."
Alla tre stirrade på honom. Ginny visste vad det handlade om, men inte Hermione och Ron. Harry förklarade snabbt för dem om sina drömmar och vad Mr. Weasley berättat för honom. Båda satt knäpptysta och lyssnade, tills Ginny avbröt Harry.
YOU ARE READING
Harry Potter och Återkomsten
Fanfiction(En fanfiction om Harry Potter) Efter 20 lugna år hotas trollkarlsvärlden återigen av en ond trollkarl, denna gång Voldemorts okände broder Brakdern som vill hämnas Voldemorts död på Harry Potter. Därför kidnappar han Harrys son Albus, och vill i ut...