Het is een uur geleden sinds ik hier aan kwam op school. Apart van het feit dat ik niet meer te laat wil komen en weer moet nablijven heb ik al redelijk veel gespijbeld. Ik wil de school binnen stappen met Calum. Ik weet dat ik zonder hem wel binnen kom maar hij is mijn vriendje toch? Is het dan niet de bedoeling dat we samen naar binnen gaan? We zouden altijd te samen naar school en onze lessen moeten komen. Ik weet dat het stom klinkt en soms heb ik er spijt van dat ik hem gevraagd heb om mijn vriendje te spelen voor een maand. Ik vond mensen zoals hem niet zo leuk. Maar hij was de enige die er 2 dagen geleden was. Ik heb geen andere keus dan naar hem toe gaan en hem te kussen zodat iedereen kan zien dat we samen zijn. Ik wil gewoon van die Chris af. Hij ziet er maar raar uit. Als ik die dag voor mij eigen opkwam zou ik nu niet in deze situatie belandt zijn. Maar dat kon ik niet. Hij is een soort van monster. Hij kan in enkele seconden alle macht over je hebben.Ik stond onhandig aan de schoolpoort te wachten terwijl ik naar mijn schoenen keek. Het is bijna 8 uur en Calum is nog steeds niet hier. Ik wenste dat ik hem een sms kon zenden of hem kon bellen maar ik heb zijn nummer niet dus het enige wat ik kan doen is wachten of misschien kan ik gewoon al doorgaan, hij komt waarschijnlijk niet opdagen. Populaire mensen zijn stom en vals.
15 minuten voor 8, mijn ogen lichtte op wanneer ik Calum dichterbij zag komen samen met drie andere jongens die hem volgden. Ik heb gehoord dat ze een band zijn maar ik heb hun muziek nog niet beluisterd. Ik werd nieuwsgierig, zouden ze een post-hardcore band zijn of meer punk-rock. Ze proberen alle sinds punk-rock te lijken en ik moet er om lachen. Er is een jongen met roze haar erbij en het begint al te verdwijnen. Hij draagt een Rolling Stones t-shirt met een zwarte skinny jeans en zwarte all-stars. Ik wou hem zeggen dat hij harder moest proberen maar momenteel is hij mijn vriendje zijn beste vriend en dat betekend dat ik vriendelijk moet zijn tegen hem. Ik hoop gewoon dat Calum hen niets heeft gezegd over onze zogezegde relatie. Ik vertrouw niemand, zelf niet Calum. Het zou waarschijnlijk tussen ons 2 blijven en binnen een maand zou het toch allemaal over zijn. We kunnen dan terug gaan naar ons oude leven en elkaar vergeten. Ik ben niet echt geïnteresseerd in hem en hij waarschijnlijk ook niet in mij. Over een maand is het over en ik hoop dat Chris mij dan met rust laat.
Ik verwachtte dat Calum me gewoon zou voorbij lopen en dat hij alles al was vergeten maar dat was niet zo. Hij deed zijn zonnebril af en gaf me een glimlach terwijl hij mijn hand vastnam. Ik kon het niet geloven en ik denk zelf zijn vrienden ook niet dus ik denk dat ze zelf nog van niks weten? Godzijdank.
"Waar ben je in godsnaam mee bezig?", fluisterde ik zodat de hoop mensen achter ons me niet zouden horen. Calum houd nu mijn hand vast en we zijn bijna de school binnen. Mensen bleven maar staren. Ik haat dit.
"Ik dacht dat we een deal hadden?", zei hij terwijl hij glimlachte. Waarom lijkt hij zo blij over dit. Het is niet leuk.
"Jij bent degene die mij dit heeft gevraagd en nu doe je alsof je van niks weet", zei hij.
Ik probeerde kalm te blijven. Ik weet niet waarom maar op dit moment wou ik hem echt in zijn gezicht slaan.
"Ik was gewoon verbaasd hoe je deed", zei ik terwijl ik op mijn lip beet. Waarom ben ik zo nerveus?
Calum trok me mee naar ergens waar niemand was. We stopten daar en hij liet vlug mijn hand los.
"Oké dus dit was denk ik de tweede keer dat ik deed alsof ik je vriendje was", reageerde hij alsof mijn handen vuil waren.
"Waarom ben je zo bang van mij?", vroeg ik.
"Ik ben niet bang van jou". Hij likte zijn lippen. "Wel ik vind wel dat we een paar regels moeten aanschaffen waar we allebei mee akkoord gaan", zei hij grijnzend.
JE LEEST
PRETENDING CTH {DUTCH}
FanfictionCalum Hood heeft de tijd van zijn leven in zijn laatste jaar op de hoge school. Hij heeft alles wat hij nodig heeft. Hij is populair, heeft heel veel vrienden, heeft een band en een gelukkig gezin. Maar niks blijft hoe het was. Kristen Walsh komt in...