#Věděl jsi to? [Steve Rogers]

1.2K 61 6
                                    

Varování: SPOILERY z Civil War; vulgarisms (ne tak moc, ale radši)

Nelie Stark se odmítla postavit na jednu vybranou stranu. Odmítla přidat se na stranu svého bratra, Tonyho Starka, stejně jako odmítla stranu svého přítele, Steva Rogerse. Nemohli ji k ničemu nutit a ona nemohla zradit, ani jednoho z nich. Proto zaujala status "Švýcarska": nestranná, neutrální. A samozřejmě se jim snažila domluvit, aby nedělali něco, čeho by litovali. Poslechli ji? Vůbec ne. Nelie to jenom nestranně sledovala, i když chtěla Tonymu i Stevovi nakopat zadek a zavřít je někam. Ale kdyby se přidala na jednu stranu, zrazovala by tu druhou. A ona si nedokázala vybrat, ani zradit. 

Nelie věděla, co pro Steva znamená Bucky. Byl to jeho nejlepší přítel, byla to jeho rodina. Proto i chápala, proč a jakou stranu Steve zaujal. Ale později už to nedokázala. Pozdeji se i ona cítila zraněná. 

~

Nedokázala definovat svůj stav. Ani bolest. Jen věděla, že to hrozně moc bolí a nemohla se toho zbavit. Ta bolest byla pořád s ní. A ona se po dlouhé době zase cítila ztraceně. Nejdřív jenom seděla a brečela. Myslela si, že brekem to všechno zmizí. Vybrečí se z toho a pak bude moct fungovat. Potom začala odmítat jíst a pít. Tony do ní aspoň někdy něco dostal, ale bylo to minimum. Ztrácela se mu pod očima. Po slzách, nechuti jíst a pít přišla další fáze. Nedokázala už pomalu ani sedět u záchoda a vyprázdnit svůj žaludek.  Jak by taky mohla, když v sobě neměla žádné živiny? Dávila se jenom kvůli slinám. Nedokázala ani stát, aniž by ji někdo musel pomáhat. Byla jak hadrová panenka. Tony ten pohled na ní už nemohl vydržet. Nemohl ztratit i svoji sestru. Dohromady ji mohl dát jenom s pomocí Steva. 

~

Steve se cítil vinně. A věděl, že za to může. Jenže Bucky pro něj hodně znamenal. Byl to jeho nejlepší přítel, jeho rodina. Byl to jediný člověk, který byl z jeho doby. Proto mu na něm tak záleželo. A kvůli němu riskoval i ztrátu Nelie. 

Když ho Tony našel, Steve si přál, aby ho klidně zabil. Zasloužil by si to. Všechno to podělal. S Tonyho rodinou, s Tonym...a hlavně s Nelie. Byla to jeho přítelkyně. A on ji ublížil. 

"Potřebuju, aby jsi šel se mnou. Moje sestra tě potřebuje. Musíme ji vrátit zpátky. Vím, že jsi nemohl zastavit smrt mých rodičů. Tuhle smrt zastavit můžeš."

~

Když uviděl Steve Nelie, nenáviděl se. Nenáviděl se tak moc, že by byl schopný prosit Tonyho, ať ho zabije. Tohle způsobil Nelie on. 

Nelie ležela v posteli, slabá a unavená. S Tonym si vyměnily pár pohledů, než se rozešel k její posteli. Jak si sednul, prohnula se pod ním matrace. Nelie slabě pootočila hlavu a sledovala ho, Stevovi se zdálo, že moc klidně. Překvapilo ho to. 

"Nejsi tady. Jsi jenom halucinace, mám tě v hlavě. Nejen, že si se mnou pohrává celý tělo, teď už i mysl. Nejsi skutečný, Steve Rogersi." vysvětlení bylo na místě. Nevěřila, že je skutečně tady, protože ji opustil a zradil. 

"Jsem tady Nelie. Z masa a kostí. Sedím na tvé posteli. Vrátil jsem se za tebou. Tony mě našel a řekl mi všechno. Neuvědomil jsem si, co jsem způsobil. Co jsem způsobil tobě. Máš plné právo mě nenávidět a až budeš silnější, můžeš mi nakopat zadek. Myslel jsem si, že jsem udělal správnou věc, která ale ublížila tobě. A to jsem nikdy nechtěl. Odsunul jsem tě z prvního místa, upřednostnil Buckyho a...tajil několik věcí. Dost důležitých. Vím to. Nechtěl jsem Ti ublížit." 

"Kdyby jsi byl Steve Rogers, neřekl by jsi přesně tohle, co jsem chtěla slyšet. Kdyby jsi byl ten Steve, řekl by jsi to jinak. Řekl by jsi mi pravdu. A ne to, co by jsem chtěla slyšet."promnula si oči, aby se ještě chvíli udržela vzhůru, ale akorát ji to bralo víc energie. 

"Tohle není, co chceš slyšet. Kdybych měl říct, co by jsi chtěla slyšet. Tony by mě za ty vulgarismy musel vyhodit. Jsem idiot, Nelie. Ztratil jsem tě kvůli tajemství a lži, ale to není to, co mě trápí. Co mě trápí je fakt, jak jsi kvůli tomu dopadla. Bojím se tě vzít už jenom za ruku, abych Ti ji omylem nezlomil. Posral jsem to. Musíš zase začít být silná, lásko." 

"Nechci být silná. Všechno to šlo do háje, když jsi zmizel do Německa. Když jsi utekl za Buckym. Nemůžu Ti vyčítat, že jsi upřednostnil Buckyho před námi, přede mnou, asi bych udělala to samé. Ale...ty jsi to věděl, že? Věděl jsi, jak zemřeli naše rodiče a nic neřekl. Věděl jsi to." Steve se na moment otočil, aby se podíval na Tonyho, který se opíral o dveře a dohlížel na ní. Stačilo jedno zakývání hlavou a on věděl, že Tony ji nic o tom neřekl. Takže měl na výběr: mohl ji zase lhát a jít na to jednodušší cestou, nebo se přiznat a tvrdě na tom pracovat. Otočil se zpátky k Nelie, která už pomalu usínala. Nedokázala vydržet dlouho vzhůru a když bylo ticho, šlo to ještě rychleji. Pohladil ji opatrně po tváři.

"Věděl." přiznal pak. Nelie slabě zakývala hlavou, než znovu usnula. 

~

Následující týdny byly ty nejtěžší, pro Steva a Nelie. S pomocí Tonyho dávali Nelie pomalu dohromady. Když se Steve přiznal, ulevilo se mu. Nemusel lhát. Nemusel lhát Nelie, která po něm prostě chtěla jenom pravdu. Lhal jí o její rodině a i když oba věděli, že měl dobrý úmysl, v koutku svého srdce a rozumu ji to mrzelo, že se ji nepřiznal. Proto začali s čistým štítem. 

Jen párkrát ji zalhal, kdy tvrdil, že nic netuší, ale věděl pravdu. Ale pro jejich štěstí, vždycky šlo o maličkosti. Třeba, když ji pořídil štěně, které tak hrozně chtěla, ale nepřiznala se mu. 

A/N: taky jste čekali větší depku? Já taky. Nejdřív jsem si myslela, že bude strašně jednoduché do definovat, ten pocit, co by zažívala Nel, ale najednou to nešlo a nějak nemůžu ze Steva udělat to, jaký byl potom ve filmu. A vlastně ani teď nevím, jak se pořád cítím ohledně Steva: chápu, proč to dělal, co všechno dělal, ale prostě...Tony. Tony není záporák. Tony si to zasloužil vědět. 

Jednorázovky [Multifandom FF CZ]Kde žijí příběhy. Začni objevovat