Fandom & Postavy: Marvel; Tony Stark, Peter Parker, Nelie Starková
Varování: odkazy na Civil War & trailer Spiderman: Homecoming„Chtěl jsem být jako ty!" bránil se Peter Parker, který se pustil do hádky se svým mentorem. Jak mohl vědět, že to tak špatně skončí? Kdo mohl vědět, že se něco pokazí? Jedině Tony Stark.
„Chtěl jsem, abys byl lepší!" podíval se na něj zlomeně a zklamaně jeho mentor, Tony Stark. Tohle pro něj nechtěl. Chtěl pro něj něco jiného, chtěl aby byl lepší. Nechtěl, aby šel Peter v jeho stopách. Peter Parker musel být lepší hrdina, než byl Tony Stark. Peter ublíženě rozhodil rukama a pak se podíval na na Nelie Starkovou, která tam jen tiše postávala a ještě se k tomu nevyjádřila. Tony si všiml jeho pohledu a zakýval hlavou. Nelie taky Peter na svoji stranu nezíská, ale přesto do ní drkl, aby se k tomu taky vyjádřila. Podívala se na ně a povzdychla si.
„Každý dělá chyby, Tony. Nikdo není perfektní, i když tě tak Peter prostě vidí. Vidí tě jako vzor a ví, co jsi dokázal," Peter se vítězoslavně usmál, ale to ještě neslyšel pokračování Nelie, která pokračovala hned po tom, co varovně zvedla ukazováček, aby Tony ještě nic neříkal, „Ale Peter si neuvědomuje, co to obnáší být hrdinou. Nevidí ztráty, oběti. Tony to už všechno vidí a myslí si, že je zkušený. A asi je. Buď to Peter zjistí sám, nebo mu v tom pomůžeš," Tony a Peter se na sebe podívali.
„Vrať mi oblek," rozhodl se pak Tony. Peter se na něj překvapeně podíval a hned zakýval hlavou.
„Bez toho obleku nejsem nic," zaskučel ublíženě. Jako kdyby právě teď malému dítěti sebral jeho nejoblíbenější hračku.„Pokud bez toho obleku nejsi nic, tak nejsi hoden ho nosit."
~
Nelie se podívala na Tony, když si k němu sedla do auta. Tony se tam sesunul a hned se raději věnoval výhledu z okna, než aby musel čelit vražednému pohledu Nelie.
„Nemyslíš si, že jsi to trochu přehnal? Místo pomoci, kterou jsem Ti navrhla, jsi mu vzal oblek. Kdybych tohle zkusila udělat tobě, přizabiješ mě," ozvala se stejně. Tak ať si nekouká, když je srab a nedokáže čelit jejímu pohledu.
„Musí se poučit. Musí to zvládnout i bez obleku. Nemůže říct, že bez toho obleku není nic. Musí najít hrdinu v sám sobě," odpověděl ji klidně.
„Měl jsi mu pomoct. Věří Ti," namítla. Tony zakýval nesouhlasně hlavou.
„Zvládne to. Jen musí začít věřit i sám sobě. Jedině sobě," odpověděl jí trpce. Nelie sklonila hlavu. Pořád měl pocit viny po Ultronovi a po neshodě se Stevem Rogersem. Automaticky si při vzpomínce na Steva přejela pravým palcem po levém prsteníčku, na kterém měla snubní prsten.
~
Přestože ji Tony jasně řekl, ať se nemíchá k Peterovi, sama měla pocit viny a chtěla mu pomoct. Věděla, že na to není sám, že má aspoň svoji tetu, ale nechtěla, aby měl pocit, že ho Starkovi opustili.
Peter Parker to pořád bral těžce, hlavně kvůli tomu, že ho Tony opustil a vzal mu oblek.„Zklamal jsem ho hodně?" zajímal se po telefonu. Mluvil právě s Nelie, která si k tomu vzala sklenku vína. Původně měla v plánu řešit svoje hříchy z mládí, ale Peter ji narušil plány.
„Já Ti ani nevím Petere. Nemyslím si, že očekával, že všechny zachráníš. Myslím, že si sám začal uvědomovat, že tě do toho namočil a přijdou oběti. Nemůžeš totiž každého zachránit. Někdy...někdy i někoho ztratíš. Nestihneš zachránit. A víš, Tony si myslí, že ve svém věku tohle nemáš řešit. Možná si i myslí, že bys to ani neměl zažít. Jen...Tony chce, abys byl lepší, než on. A to ty jsi. Na druhou stranu, jsi teeneger. Rozhodl jsi se vzít si na sebe velké břemeno," napila se při tom vína.
„Tony Stark je můj hrdina. Sledoval jsem ho už když jsem byl mladší a vždycky to byl můj hrdina. Když byl útok v New Yorku, bylo mi dvanáct let. A sám sobě jsem si řekl, že chci být takový hrdina, jako je on," Nelie se pousmála.
„Pravda je, že nevíš, co to obnáší být takovým hrdinou. Ztratíš při tom hodně lidí, abys mohl zachránit jiné. Dávej na sebe pozor. Tony přijde k rozumu, Tony se k tobě neotočil zády. Jen si taky musí srovnat pár věcí," Peter Parker si povzdychl a pak si pro sebe přikývl.
„A ty?" ozval se pak.
„Já taky ne. Můžeš se na nás spolehnout. I když se někdy netváříme nadšeně a schováváme se za maskou."
„Kapitán...neozval se? Ublížil Ti hodně?" na teenegera byl dost vnímavý muž.
„Ozval. Ale ještě nejsem připravena. Možná někdy. Teď se musím postarat o Tonyho, potřebuje mě," starý Tony Stark byl zpátky. A někdo mu zase musel ukázat správnou cestu.
„Jen jsem chtěl být jako on..." povzdychl si Peter smutně a pak to položil. Nelie si taky povzdychla a pak se napila vína.
Je těžké být hrdinou, když všechno ztratíte. Když ztratíte tým a kluk, kterému věříte, dělá ty stejné chyby. Peter Parker chtěl být jako Tony Stark, a Tony Stark si zase přál, aby byl Peter Parker lepší než byl on sám. Aby on byl tím hrdinou, kterého potřebovali, kterým Tony nebyl. Ale Peter potřeboval vést. Tonym. Ale ten se tomu bránil.
~
„Vrátil jsi se do práce?" vešla Tonymu do kanceláře Nelie. Ten seděl za svým stolem a věnoval se nějakým papírům, pravděpodobně smlouvám.
„Ty taky?" zvedl zrak od papírů a sledoval ji. Nelie si nervózně prohrábla vlasy, ale pak přikývla. Už musela. Pohledem se zastavil na její levé ruce, přesněji levém prsteníčku. Prsten chyběl.
„Nemusela jsi to dělat, Nelie. Nemohl...nemohl bych tě za to nenávidět. S Rogersem to je sice...zlé, ale respektoval bych to."
„Ale já to nedokážu. Možná někdy...ale teď ne. Tak zpátky do práce. Svět se nezboří," usmála se na něj. Tony ale za její maskou viděl smutek.
„Jestli pro mě i tak něco chceš udělat...pomoz Parkerovi. Jsi jeho dětský hrdina a potřebuje mentora," dodala ještě předtím, než mu vzala papíry a začala zkoumat, na čem to dělá.
„Co když zklamu i jeho?" ozval se pak.
„Bude pak silnější. Zklamání nás dělají silnějšími. Moudřejšími," Tony se podíval na svoji sestru a přemýšlel, jestli se takhle uklidňuje ona a dodává si naději. Alespoň se o to snažila.
~
Tony Stark prokázal, i po tak delší době, že dokáže být mentorem a i hrdinou. Alespoň v Peterových očích si to postavení stále udržoval. A Tony se vážně snažil, protože se snažil Peterovi ukázat, že může být lepší. Může se poučit ze svých chyb a využít to k něčemu dobrému.
Dokázal z Petera udělat hrdinu, kterým si přál být Tony Stark, ale nezvládl to. Ale Peter Park jím mohl být.„Říkala jsem, že to zvládne. A že to zvládneš i ty," usmála se spokojeně Nelie Starková, když sledovala zprávy, kde se mluvilo o Spidermanovi a asistenci Iron Mana. Tony se na ni mile pousmál a podal ji sklenici vína. Společně si připili na nový začátek.
A/N: dopadlo to úplně jinak, než jsem zamýšlela, ale co už. Pravděpodobně jsem chtela ukázat na to, jaký byl Tony Stark v traileru (#DadTonyStark), ale ve finále je to asi jiný. Běžný u mě.
ČTEŠ
Jednorázovky [Multifandom FF CZ]
FanficJednorázové FF. Několik fandomů: ať už Teen Wolf, The Originals, něco od Marvelu, nebo klidně i SPN, a kdo ví, co ještě přidám. Najdete zde i herce z fandomů. Cover od @SarahMikaelson_ ^^