Hej ! låt mig presentera mig : Jag heter Felicia Olsson mina föräldrar är från Sverige men jag är född här i Storbritannien. Mina föräldrar skilde sig när jag var 10 och det var ett helvete min mamma åkte tillbaka till Sverige med hennes nya pojkvän och jag stannade här med min pappa Erick. Jag är en glad tjej som spelar fotboll och basket och låt mig inte glömma mitt hår japp det är rosa. Ja jag tror det var allt om mig oj!! Glömde nästan att nämna min BFF Vanessa hon Ä r alltid där för mig och kommer också från Sverige.
KAPITLET : 1 SKILSMÄSSAN
FELICIAS P.O.V
Flashback: " Gumman vi måste prata med dig om en viktig sak" sa min pappa när han kom och satte sig bredvid mig medan mamma satte sig på den andra sidan. "Jo det är så att jag och pappa har funderat lite och vi tror att det skulle vara bäst om vi tog en liten paus" sa mamma. Vad ville dem få fram med :ta en liten paus : ska dem skiljas , nej själv klart inte det kan dem inte göra visst dem har bråkat lite men dem ska inte skiljas det lovade pappa mig. " Em gumman det vi försöker säga är att vi ska skilja oss" sa hon det var då jag kände dem jag kände dem varma tårarna som jag har burit på dem senaste 2 åren. För 2 år sen lovade pappa att alla bråkar men att det inte betydde något och nu efter 2 år med bråk ska dem skilja sig . Tårarna bara forsade ner för mina kinder och dem slutade aldrig " Men gumman gråt inte det är ingen fara " sa pappa och tog tag i min arm "SLÄPP MIG !! DU LOVADE ATT INGET SKULLE HÄNDA HUR KUNNDE DU LJUGA?!?!" Skrek jag så högt jag kunde och sprang till mitt rum.
ERICKS P.O.V (Pappan)
Vad har jag gjort, men hur kan man förklara för en 10-åring att vi ska skiljas det var ju omöjligt men jag känner mig som världens värsta pappa men vad kunde jag ha gjort jag vill inte ljuga mer och detta blir bäst för oss alla. Jag tittade på Anette ( Mamman ) hon hade tårar i ögonen jag tog tag i hennes hand men hon slet bara bort den : vad hade jag gjort ?!?:
5 - ÅR SENARE FELICIAs P.O.V
" Felicia kom igen nu " gnällde pappa frustrerat han ville att jag skulle träffa kvinnan han dejtar han skulle visst ta oss ut på middag och det värsta av allt är att hennes son ska följa med. JAG KOMMER PAPPA!!" Skrek jag tillbaka. Jag ville verkligen inte gå på någon fånig middag med någon fånig kvinna som jag inte ens kommer ihåg namnet på och hennes fåniga son. Jag stegupp från min sköna säng och gick ner för trapporna. När pappa såg mig så kollade han på mig som att jag var galen " Men Felicia vi ska ut på middag inte till till skate rampen" gnällde han ingen " Vad är det för fel på mina kläder?!?" Frågade jag ilsket tillbaka "Felicia jag vill inte bråka med dig just nu du går upp och byter kläder sen kommer du ner hit" jag gick upp för trappan och tog av mig min One Direction tröja "Fattar inte vad det är för fel på den " muttrade jag för mig själv. När jag hade valt kläder kollade jag i spegeln jag hade på mig: Höga shorts som var jeans färgade med guld nitar på sidorna och en topp utan ärmar som var vit och hade svarta (indian) mönster på och så tog jag min svarta skin jacka och mina vita låga converse.
Jag lockade mitt rosa hår och tog på lite eyeliner, mascara,brosch och lite läppstift.
( RESTAURANGEN ) FORTFARANDE FELICIAs P.O.V
När vi kom in i restaurangen gick vi fram till en dam vid kassan och min pappa behövde bara säga "bokning för Olsson" och damen visade oss direkt till ett bord med fyra stolar. Jag satte mig vid en stol och så fort min pappa satte sig kom det den person jag aldrig trodde skulle komma de var (LOUIS TOMLINSON FRÅN ONE DIRECTION) jag skrek inom mig och var nära på att börja gråta. Louis fortsatte mot mitt håll och det var en kvinna bredvid honom hon såg ut att var i 37 års åldern ( tror hon är det är inte säker men vi kör på det) . Det var då jag kom på det Louis det var han som skulle bli min styvbror OMFG!!!! Louis Tomlinson ska bli min styvbror det är helt galet. Louis gick fram till min pappa och kom sen fram till mig.
LOUIS P.O.V
( killarnas P.o.v kommer vara på svenska men dem kommer prata på engelska)
När Jackson in i restaurangen med mamma så såg jag en jätte gullig tjej med jätte gulligt rosa hår och jätte gulliga blåa ögon och var verkligen söt. När hon såg mig så ställde hon sig upp och det såg ut som att hon skulle börja skrika jag antar att hon är ett fan. Jag gick fram till Erick och skakade hans hand och sa hej min mamma jag fram till han och kramade om honom jag gick fram till Felicia tror jag mamma sa att hon hette.
FELICAs P.O.V
Louis började gå fram till mig och jag dog nästan . " Hello Love i'm Louis is nice to see you" sa han och kramade mig OMG!! Louis kramar miiiiig " eeh Hello I'm Felicia is nice to see you to " sa jag , jag kände hur det redan började bli jobbigt. " I like your hair it is beautiful I like pink " var allt han fick ut " thank you Louis" .
NICOLEs P.O.V (tror inte hon heter så på riktigt sorry)
Felicia så gullig och snäll ut jag gick fram och kramade henne jag hoppas verkligen allt går bar emellan Louis och Felicia även fast dem ser ganska blyga ut båda två.
___________________________________________________________________
Det var första kapitlet hoppas någon tycker om det! :)
YOU ARE READING
Min nya storebror är en TOMLINSON?!?
FanfictionVad händer när Felicia's pappa träffar en ny kvinna och gifter om sig med henne och Felicia måste flytta ihop med sin stora idol som snart blir hennes nya styvbror?. Kommer dem komma bra överens och kommer Felicia kanske falla för någon av dem andra...