Kapitel 11

1.1K 25 5
                                    

FELICIAS P.O.V

Jag sprang upp på mitt rum jag smällde till med dörren och hoppade på min säng .jag började tänka varför gjorde jag det varför kysste jag Harry varför flörtade jag med Luke och varför skyller jag på Elina . Känner jag något för Harry eller känner jag kanske något för Niall eller vem vet kanske jag känner något för den snygga killen i min parallellklass han i 9C alltså .

Vet ni vad jag hatar kärlek jag ska fan ta och sluta med killar alla killar är ju dumma i huvudet !

Jag tog fram min iPhone och såg att jag hade ett missat meddelande från Medina

M:hej hoppas allt gick bra med Harry och om inte vet jag att allt kommer ordna sig om du behöver en paus finns jag här för dig och du kan sova hos mig glöm inte skolan imorgon älskar dig :* //Medina <3

AWWWWW hon så gullig om jag var kille skulle jag lätt kidnappa henne (hehe)

F: heej eh ja det gick inte super med Harry men det skiter jag i ses i skolan imorgon älskar dig :*!! // Felicia

Jag la ner telefonen och tog upp min Mac book och loggade in på Instagram det ver inger nytt bara massa bilder av Harry och Niall på kaféet och några på mig i Harrys bil .

Jag hörde fotsteg från trappan och jag visste att det var Niall eftersom att Harry hade troligast tagit självmord efter vad jag sa till honom .

"Hey Felicia i just want to say sorry for yelling at you i don't have the right to do that " sa Niall i nästan en viskning men nepp jag är inte en sån person som du kan säga förlåt till och sen är jag din bästa kompis jag är den personen du får jobba för att förskäna.

" get out of my room Niall" sa jag lugnt jag var sjukt trött på hans barnsliga fasoner " but I just wanna say sorry can you listen?!" Sa Han argt och jag var så jävla nära på att slå honom jag menar varför kunde han inte bara lämna mig ifred?

"Okey Niall go on what do you want to tell me ?" Frågade jag , jag vill ha ett slut på det här jag kommer lätt fixa Niall men Harry då jag vet fortfarande inte vad jag känner för honom ??

" I just want us to be friends and I want you to talk to Harry pleas?" Han bad mig att prata med Harry men asså vad hade han tänkt att jag skulle säga till han :Hej Harry förlåt för att jag sa att kyssen inte betydde något ska vi hångla?? ;) : eh nej kommer inte hända!

"I don't know Niall what I'm i suppose to say ??" Frågade jag för det kanske inte värkar som om jag vill fixa det här med det vill jag , jag svär

"Look if you love him tell him that if not you anyways have to tell him he have to know I just want you to know that he really like you " sa Niall tyst och sen gick ut från mitt rum.

HARRYS P.O.V

Jag satt i vardagsrummet och tänkte , jag tänkte på Felicia och hur en tjej som jag har känt i 3 dagar kan såra mig som om jag har känt henne i en livstid . Jag var ledsen . Jag var sårad . Och värst av allt jag var bruten!. Niall kom ner för trapporna han sa att han hade pratat med Felicia .

Han satte sig bredvid mig och klappade mig på ryggen " how could everything go so damn wrong ??" Frågade jag men liten röst "i don't know man but I know that you two are meant to be together I can see that in you're eyes when you look at each other , I can see the way youre cheeks turn red when you give each other cute comments I just know that long long long inside her heart is writ HARRY with mini pink hearts around it I just know " sa Niall det var nog det ända smarta och poetiska han har sagt på 3 år .

"Thanks man it really help" sa jag och reste mig upp "Where are U going ?" Frågade han " to fiende the truth" sa jag och började gå upp för trapporna .

Jag öppnade dörren till Felicias rum försiktigt bara för att se vad hon gjorde . Hon låg ner på sin säng hennes glittriga blå gröna ögon kollade mot väggen och hon låg så att hon hade knäna mot magen . Jag började känna sorg hur kunde hon bara säga dem där sakerna till mig när jag inte hade gjort något ?.

Jag gick fram till hennes säng och la mig bredvid henne. När jag märkte att hon inte vände sig om tog jag mina armar och slingrade dem runt hennes midja så att jag höll henne bakifrån .

Hon började röra på sig och jag trodde först att hon skulle skälla ut mig för att jag låg i hennes säng med henne men när jag märkte att Jon vände sig om och la sig på mitt bröst pustade jag ut.

" I'm sorry for everything and if you don't like me like I like you it is okey " viskade jag försiktigt och pussade hennes panna " im sorry to Harry for what I said and the kiss it mean something I promise but not right now " viskade hon sömnigt tillbaka .

FELICIAS P.O.V

Jag var påväg att somna när jag kände att någon la sig i min säng först trodde jag det var Louis som hade kommit tillbaka för att se om allt var okej men när personen började krama mig bakifrån visste jag att det var Harry för jag kunde känna det på hans parfym .

Först var jag osäker på vad jag skulle göra men sen vände jag mig bara om och la mig på hans bröst för jag ville verkligen att någon skulle hålla om mig just nu och den rätta personen var Harry .

" I'm sorry for everything and if you don't like me like I like you it is okey " viskade han som om han var rädd att jag skulle börja skrika på honom och det gjorde att jag började tycka synd om honom konstigt visst jag menar han är Harry Styles men jag tyckte ändå synd om honom.

" im sorry to Harry for what I said and the kiss it mean something I promise but not right now " viskade jag tillbaka jag ville inte berätta för honom att jag älskade honom och börja hångla med honom direkt eftersom jag fortfarande inte vet vad jag känner för honom.

MORGON NIALLS P.O.V

Jupp Harry sov i Felicias varma och mysiga säng medan jag låg på soffan nice visst. När jag vaknade kände jag hur min kudde var blöt upps! Jag måste ha haft den där dumma BIG Mac drömmen igen !!

FELICIAS P.O.V

Jag sov . Jag sov just och skönt jag drömde att jag låg på ett moln (hehe kom inte på något bättre) molnet var glittrigt rosa och jag hade en nalle Björn som jag höll i ( lite för barnsligt för en 16 åring vet ) jag kramade nallen och den började pipa den pep exakt som min väckarklocka pep FUCK SKOLAN FUCK TIDEN FUCK JAG KOMMER BLI SEEN !!!!!! .

Jag öppnade ögonen och hoppade bokstavligen upp ur sängen " OMFG Felicia you SCAERDE the shit out of me!" Sa Harry som fortfarande sov " sorry " mumlade jag medan jag tog på mig min skoluniform

. Det var en vit blus utan ärmar svarta shorts eller kjol en svart vit randig slips och en grå/svart kavaj med skolans märke på. Jag hatade att ha skoluniform men alla måste känna sig lika värda som ALLA min lärare säger.

VAD SKA HÄNDA I SKOLAN SNÄLLA KOMMENTERA BEHÖVER INSPERATION!!!

____________________________________________________________________________________________

Fett dåligt kapitel jag vet lovar att nästa blir bättre

Trycker ni att Harry och Felicia ska bli ihop eller???

//Sabina

Min nya storebror är en TOMLINSON?!?Where stories live. Discover now